Sidor

lördag 23 maj 2020

Full rulle här

När det äntligen blir fina dagar åker arbetskläderna på och då händer det grejer !!!

Garaget är skrapat och här målas gavel nummer ett. 
Mannen var smart och lånade en traktor för att stå säkert och måla. 

Bra där !!!!!

Bäst att bli färdig nu för snart ska tomatplantor växa i de stora rören.


Även jag jobbade på och rensade vår lutande stenmur. 

Den är verkligen speciell.  

Den pryds av taklök och längst bort vid grindhålet kaprifol.
Magiskt när den blommar, ni ska få se.


Det minililla jordgubbslandet fick en rensning och i år tror jag vi har rekordblomning. 

Vågar man hoppas . . . . . ??



Här tog min rensarlust tvärstopp. 

Mina så underbara vita violer är omringade av kirskål. 

Jag blir galen !

JAAA GAAALENNN !!!!!

Vad gör man ?


Frostnätterna för någon vecka sen blev en mardröm.

Skulle äppleblommorna klara av kylan ?
😲
Svaret är inte givet, men . . . 

Vilka trogna insekter surrar inte omkring bland äppleblommorna nu ?

Jag älskaaaar humlor !!!!❤❤❤

Ifjol fick vi ingen frukt alls, men nu finns hoppet !!!!


På tal om humlor så har jag gjort två shakerkort !!

Det är sådana där man monterar ett fönster och lägger paljetter innanför som man kan skaka runt. 
Häftigt !!!

Alla tillbehör till korten fanns med i en scraptidning som heter Crafts Beautiful Aprilnumret.



Idag regnar det och är lite småtrist väder. 
Innedag med andra ord. 

Då får jag minnas den sköna dagen efter utejobbet då jag landade i badenbadenstolen med trogna vovven FRAZZE vid fötterna .


Hoppas det snart blir en repris som varar lääännge !!!

Ha det gott därute.
Håll avstånd !!

Kram Eva

5 kommentarer:

Mamma C sa...

Man kan bli tokig på ogräset när man har trädgård. Här i Spanien står allt i kruka förutom apelsin och mandarinträdet. Och det lilla ogräs som blir i krukorna går fort att få bort.
Söta kort som du gjort, sådant man kan pyssla med när det är skitväder.
Hoppas ni får mycket frukt nu och en massa jordgubbar.
//Carin

Hantverkarglädje sa...

Oj vad långt ni hunnit mot sommaren med både jordgubbsblom och äppelblom. Här syns nog inte ett skvatt av sådant ännu men vi har haft två rätt varma och sköna dagar så björkarna har nu lite mössöron på sig. Annars väldigt torrt här så vi får nog hoppas på något regn vare sig vi vill eller inte.
Så himla fina dina kort med paljetterna var, det där måste jag nog testa någongång tänker jag. Ha en fin weekend.

Bibbis blandning sa...

Ja du får i alla fall något gjort om dagarna när det är bra väder. Idag har det varit sol, moln, sol, moln o s v hela dagen. När klockan var halv fem tog jag mig i kragen och stängde av datorn och bytte om för att cykla iväg med lite post och handla förnödenheter.
När jag kom ut regnade det.
Suck!
Jag vände och gick in igen och nu sitter jag framför datorn igen *S*.
Det får bli tidigt i morgon när det inte är så mycket folk ute och handlar.

Listigt av gubben din och stå stadigt i skopan istället för att vingla på en stege. F ö skulle jag aldrig i hela livet våga mig upp så högt. Modigt!

Ha det så bra i ditt lilla paradis på jorden.

Lisbet sa...

Här hittade jag en jättefin blogg!
Återkommer gärna :)

HWIT BLOGG sa...

Vilka underbara kort och ja denna kirskål...man BLIR tokig, helt skogstokig!!!
Ha det gott och sköt om dig :)
Kram Titti