Sidor

onsdag 7 juni 2017

16 ÅR !!!!!


H U R R A !!!!!

Nu har AJAX fyllt 16 år . 

Vi kan knappt tro att han är så gammal för han är pigg och leker gärna med bollen . 

Tänk själv vad det motsvarar i mänsklig ålder !!!


När man fyller år ska man ha present !!!

Spännande .....om man är hund eller människa. 


"TOPPEN !!!
En ny matskål med gummifötter som kanske kan stå stilla. 
Och bollen .... ha ha, den måste jag få tag på där inne !!! "


Tiden har rullat på så snabbt och det har blivit juni månad. 

För någon vecka sedan fick jag ett riktigt roligt och hedersamt uppdrag. 

Kalmar länsmuseum hade vernissage och invigning på sin sommarutställning 

EN SAGOLIK SKOLA

Vid invigningen hade man en modeparad med kläder från olika tidsåldrar.

Jag fick på min lott att representera 60talet. 

Ja vad tycker ni ??? 60 talet ??


Jag tycker nog att jag fick ihop en passande klädsel , Jackie Kennedy-dräkten, den stora lackväskan, de spetsiga skorna o.s.v. 

Här står 50- 60- och 70 talets representanter !!!


Gissa om jag höll på länge med frisyren med utåtlockar och med ögonmakeupen med en svart eyeliner. 
Jätteroligt !!!

 I min MORSDAGSampel från ifjol !!!! blommar nu jordgubbsblommorna och den första röda "gubben" är på gång. 

Just det ! Snart är det jordgubbstid och . . . . . . . .


. . . .. .  sommartid. 
Därför plockar jag in några nygjorda sommarkort till er .

Här kommer de !!!





Och med dem önskar jag er en riktigt skön juni med allt gott och kul som den kan innebära. 

KRAM  Eva

6 kommentarer:

Unknown sa...

Det kan ju inte bli mer 60-tal än så. Vad fin du blev!
Grattis till lilla Ajax i efterskott. En beundransvärd ålder.
Och som vanligt levererar du finfina kort.
Ha en fin dag

Kramar
Lene

Skaparglädje sa...

Grattis Ajax, visst är det roligt att få paket.
Vilken 60-tals brud du är. så snygg i de kläderna.
Och du är så flitig med dina kort, de är så fina.
Kram!

Lotusblommans vardag sa...

Du ser verkligen tidsenlig ut!

Såg att du varit på Elvis-konsert också. Måste varit rena
drömmen för dig. :)

Lyllo Er i Kalmar som oftast har så fint väder jämfört med
det vita molntäcket som så ofta ligger här över Smebacken.

Önskar dig en bra start på veckan.

myrica sa...

Förs ett jätte grattis till din 4 benting, ser väldigt ungdomlig ut.
Sedan tycker jag du ser så snofsig och elegant ut i 60 talets kläder. Vilken kul ide att göra
och det måste varit trevligt att vara med.
Önskar dig en fin dag
kram

Anonym sa...

Det är när man ser sådana där bilder som man längtar tillbaka.
Jag tyckte du var kanonsnygg. Allt var helt rätt.
Fattas bara det eviga tuggummituggandet också. Rosa Bugg.
Heja dig!

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Eva!
Ett stort Grattis till Ajax i efterskott på hans 16-årsdag:) Han är sååå fin och söt med sin boll:)) och WOW så snygg du blev i dina 60-tals kläder, en riktigt ung och läcker brud:))))Du är bara bäst!!

Jätte fina och vackra sommarkort har du gjort också med härliga papper, texter och dekorationer:))

Må så gott
Kramizar Marie