Sidor

söndag 19 februari 2017

Dagens ljuspunkt !!!

Idag har det verkligen varit ett riktigt gråmurrigt väder. 

DÅ. . . . 

fick jag se i en rabatt . . . . 

årets första blommor, snödropparna. 

VILKEN LJUSPUNKT !!!!


För några dagar sedan fotade jag två bilder på var sin sida av vårt hus. 

Detta är norrsidan och . . . .


. . . detta är södersidan. 
Vilken skillnad ! Nu kan jag säga att det mesta är grönt för det har varit flera plusgrader de senaste dagarna. Nu önskar man bara lite sol också. 


Våren har i alla fall startat inomhus. Det står pytsar med små gröna skott lite överallt. Här ser du babyleafsallad som kommit upp. 


I ett av köksfönstren har jag ärtgroddar. Så tacksamma att få lite eget grönt av. 


Nu längtar jag efter trädgårdsliv och vårtecken. 

Man kan väl skylla det här kortet för att visa just det.....vårtecken. Inte minst för färgerna. 



Annars är det påskkort som ligger på scrapbordet just nu. Inte för att vi själva skickar så många påskkort, men det vankas en utställning för oss strax före påsk. 
Därför. 



Dessutom virkar jag ägg att fylla äggfack med. Tänker även dekorera ovansidan som ni sett hos mig förut. 
Det ligger bilder på sådana under flikarna med påsktema längre upp på sidan. Där kan ni ta en titt och kanske inspireras. 


Andra små godsaker har jag också virkat. 
Det gör jag igen och igen och igen för att det är så himla roligt. 


Nu ska ni få se vad jag hittade på loppis för någon vecka sen !!!

En ELVISspegel !!!

Jajamensan !
Elvis och jag på samma bild. 

Hur bra kan det inte bli !!



Ha en härlig vecka 8. 
Sportlov i våra trakter den här veckan . 

KRAM  Eva

9 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Jag såg att mina snödroppar också lyste lite vitt under Jasmine-busken.....man blir alldeles varm inombords när vårblommorna börjar titta fram..
Här finns ingen snö kvar, gick promenad i fredags då var det isgata (igen) på vägen när vi gick hundpromenad. Och inga broddar på skorna. allt gick bra som tur var. Fina kort och fint virkat godis du gjort.
Kram!

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Eva!
Åh! så härligt att få se snödroppar, så vackra:) då blir det nog vår snart, hoppas jag:) Vilken skillnad på norr och söder! Här just nu har vi ingen snö kvar. Men det är ju bara februari än!!
Ja, nu gror det för fullt hos dig:)
Dina kort blev såååå fina med härliga vårfärger:)) Och du är så flitig med dina virknålar:) Den där spegeln blir nog värd mycket nu:)))
Här har vi haft vårt sportlov. Hoppas ni får en härlig vecka med barnbarnen, för de kommer väl och hälsar på ER?:)

Må så gott och var rädda om ER:)

Kramizar Marie

Unknown sa...

Ja kontrasterna är enorma ibland. Men fint är det!
Vilket fint påskkort du har gjort.Love it.
Ha en fin dag

Kramar
Lene

Black Iris sa...

Några vårtecken får vi nog vänta på här uppe. Jag är så spänd på att se hur mina smultron klarat vintern. Förra sommaren tog jag med mig en del plantor och satte vid stugan. De kommer från torpet som vi hade för några år sen.
I natt fick vi äntligen lite mer snö. Det har varit tö-väder ett par veckor nu och så halt så man knappt vågat sig ut.

Kram Maidi

Unknown sa...

Fin spegel du fyndat och riktigt fint med både dig o Elvis i samma spegelbild.

Vem längtar inte efter solen och våren. Men härligt och se det spira i dina inomhusodlingar.
Fina påsk kort du tillverkat. Hoppas ni får sälja en del på utställningen. Och äggen och äggkartongerna är ju fina de med. Pysslig du är Eva.

Ha de gott kram Lotta

Hantverkarglädje sa...

Oj vad det spirar hos dig redan. Här har vi full vinter just nu, den ända riktiga vintern vi haft "denna vinter". Det har ju bara varit snö,slask o halka om vartannat och i dag är det snö, 20- o fullt sol, härligt men längtar ändå till våren.
Ser att du har så fina påskkort på gång och nu skall jag kika på alla dina påskpynt för där bör jag nig inspireras för att själv få till något. Ha en bra dag.

Hantverkarglädje sa...

Oj vad det spirar hos dig redan. Här har vi full vinter just nu, den ända riktiga vintern vi haft "denna vinter". Det har ju bara varit snö,slask o halka om vartannat och i dag är det snö, 20- o fullt sol, härligt men om ett par dar är det tö igen och det betyder även halka.
Ser att du har så fina påskkort på gång och nu skall jag kika på alla dina påskpynt för där bör jag nig inspireras för att själv få till något. Ha en bra dag.

myrica sa...

Så gulligt med snödroppar, har inte sett något sådant här ännu,
Vilka fina påskkort jag tycker det är så gulligt med dessa höns.
Ha en fin vecka
kram

skapa och inreda sa...

Härligt, våren är här. Varje dag hittar jag några vårtecken att glädjas åt, snödroppar blir jag alltid extra glad över.
Titta in till mig så får du se vad som växer i mina utekrukor.
Underbara kort gör du och vilken spegel! Måste visa min svägerska ditt inlägg, hon är stor Elvis dyrkare.
Kram
Annika