Sidor

torsdag 31 juli 2014

Tänk att . . . . . .

. . . . .  . röllekan kan bli alldeles rosa. Så här. Man ser den skifta i rosa ibland men den här var verkligen lite extra. 


Ängen där jag promenerade över idag var alldeles blå. Nu är det blåklockornas tid. 


Och alldeles bredvid , på andra sidan stigen ner mot vattnet var det alldeles gult. Fibblor ett helt hav med det riktiga blå havet som bakgrund. 

Sverige på sommaren. . . .  .jag säger bara . .  W O W !!!



Lite längre bort fick jag se en man med en hink . Han gick böjd och plockade och plockade. 
Och kan ni tänka er . . . . . .  . det var björnbär han plockade.

 REDAN !!!!!

Som tur var hade jag en plastpåse i fickan och den fyllde jag . Älskar verkligen björnbär . 

LJUVLIGA BJÖRNBÄR !!!!!


Här kommer mer svart . . .  . jag har fått lite "pippi" på att spraymåla. Det går ju så himla fort och lätt och blir som nytt. Se bara på brickan i förra inlägget. 

Den här "plättlaggen" som ska innehålla värmeljus har stått rostig och ful och verkligen blivit bortglömd. 

TADAAA!!! så blev den så här fin. 



Den här lite ovanliga bocken hittade jag på loppis nyligen, rostig och ful och se bara så snygg den blev med svart färg och röda ljus.


Det går trögt med scrapbookingen just nu. Sol, bad och utomhusliv har tagit över och det är ju helt rätt när vi har detta underbara sommarväder. 

Det här kuvertkortet har jag inte visat . Det är så roligt när man hittar papper med ett fint motiv i hörnet. Det är då som gjort för att bli kuvertkort.


Vad gillar ni mina nya "foppatofflor" ???? 


Jag är så glad för dem och jag letar  efter ett par likadana i storlek 31 som en nära familjemedlem skulle bli jätteglad över. Hoppas . . . .  . .

Tack vare inställningen med ordverifiering har jag sluppit en massa skräpkommentarer från robotar . De fyller ju på min epost  i mobilen och så kan man inte ha det. Jag hoppas ni står ut med att skriva några tecken när ni kommenterar och har ni problem med det går det ju också att höra av sig på mejl. Tack för att ni förstår.

9 kommentarer:

Ulrika sa...

Vilka fina skor du har hittat :)
Kortet blev jättefint, jag gjorde ett likadant när vi var hos Kia! Fortsatt trevlig sommar så syns vi till hösten! Kram :)

Anneli Mellstrand sa...

Underbara bilder , ja som sagt scrappingen ligger nere men blev lite sugen när jag såg på facebook att Gunnie hade gjort ett julkort ................
Kram
//Anneli

onkis sa...

Vilka läckra Foppa tofflor :)
Och sommaren i Sverige är den bästa, skulle inte byta ut den mot någon utlandsresa..
Gillade ditt fina kuvertkort och tänk att få plocka björnbär redan och vilt, härligt :)
Kram!

myrica sa...

Vilka härliga sommarbilder
Och det var inte dumt att sprutmåla, bocken blev ju jätte fin.
Men Björnbären har torkat bort här, så det blir inga i år, synd det är såååå gott.
Fina kort.
Ha det gott
kram

Unknown sa...

Vilka underbart somriga "foppatofflor" du har införskaffat!
Vackra bilder du levererar. Man blir glad av att se dem. Och du är så duktig på namnen på alla blommor.
Ha en fin dag

Kramar
Lene

Huset bakom lindarna sa...

Jag ska börja med att tacka för din gulliga kommentar hos mej, ja jag är verkligen stolt över mina luktärtor i år. Har aldrig lyckats så bra tidigare.

Sverige är fantastiskt på sommaren och denna sommar slår ju alla rekord när det gäller riktig sommarkänsla!
Jag tittade efter björnbär igår, men här är det bara kart än så länge.
Ha det bra!
Kram/Finas mammis

Hedvig sa...

Oj vilken vacker Rölleka. Visst går de att torka?
Och björnbären var ju inte fy skam de heller, önskar verkligen att jag hade en lika stor trädgård som du. :)

Kram

Skaparglädje sa...

Så långt har inte mina björnbär kommit, de är fortfarande gröna, men många blir det att plocka av när det blir dags. Sprayfärg är bra till mycket, du har piffat upp många fina saker. Och sommartofflor har du också fått tag på.
Kram!

Maja sa...

Verkligt somriga foffa! Plättlaggen blev snygg och kommer att se fin ut med ljusen i. Jag har faktist en förädlad rölleka som är ännu med rosa/cerise så fina :)
Kram Maja