Sidor

fredag 20 januari 2023

Nu är glada julen slut.

Nu har vi kastat ut julgranen och plockat ner allt julpynt. 
Julen är över .


Men "tack vår fina gran för att du spred julglädje och mysig stämning under helgerna". 


Kanske tycker ni att det saknas ljus och pynt nertill på granen ??
Förklaringen är . . . . . en gullig , men livlig valp som heter Ozkar. Och som är intresserad av att undersöka det mesta . För tillfället en lurvig vovve,
 men snart såå. . . . . 

Denna bollen !!! Vilken favoritgrej. Ni ser en tidigare bild här intill , och han älskar fortfarande sin boll. Den är perfekt greppbar.


I förra inlägget visade jag Elvis´ födelsedagstårta på 88 årsdagen, som hans dotter Lisa Marie skårade framför Graceland. Ni ser detta tillfälle här på bilden .

Och vad hände sedan ? 


Ett par dagar senare var hon död i hjärtattack, bara 54 år gammal. Man kan knappt ta in det. Sorgligt.

Jag fortsätter som förut att lyssna på Elvis och njuta av hans sång . Och jag är inte ensam , det vet jag. 

Njuter gör jag också av min röda amaryllis. Ja ni har säkert likadana många av er. Denna pompösa, vackra julblomma. 

Jag hade tänkt köpa hem tulpaner när vi veckohandlade idag, men det blev bortglömt . Kanske ödet . Ska njuta av denna vackra skapelse några dagar till. 

Men sen . . . . . .


RÖTT och GULT, mina landskapsfärger från landskapet jag kommer ifrån.
 Här ser ni vad det ska bli av en av mina julklappar . 


Jag har kommit lite längre än så här. Så ett-tu-tre får ni se vad det blev för något. 

Hoppas ni har en skön helg ! 


1 kommentar:

Mamma C sa...

Då är det bara att längta till nästa jul igen 😉
Ha en fin helg.
Kram Carin