Sidor

fredag 4 december 2020

Frazze har koll


Han har stenkoll på vad som händer utanför huset, vår FRAZZE.

Vad tittar du på Frazze ?


                            Vår fågelrestaurang är flitigt besökt av olika fåglar, 
                                        men vem är det där ?


                                     Domherreparet är på plats. Tyvärr lite suddig bild ,
                                         tagen med  mobilen och rejält uppförstorad.
                                                                        
                           
       
          Julkortstillverkningen är igång, dock i mindre skala . 
      Inga julmarknader eller olika sorts träffar
 där jag brukar ta med mina alster.


       Det blir flera julkort med vår speciella julfågel, domherren. 
Det är ju herr Domherre som lyser upp  vid fågelbordet.


                         


Jag har samlat på mig en hel del juldukar och julbonader av designern HILL. 
Jag tycker att de är glada och beskriver det som tillhör jul och jultraditioner. 

Såklart känner jag mig också förknippad med tanke på signaturen som anknyter
 till vårt eget namn. Och även namnet på den fastighet vi bor på. 



.

Dags att ta fram tomtarna ur sina vrår 
                               

                             Den här tomten ingår i Bo Svensk  sortiment. 
                          Deras tomtar har blivit riktigt  populära efter vad jag ser 
                           på olika hemsidor. Inte så konstigt. De är mysiga. 
                                     Ska visa fler längre fram .



            Önskar är alla en fin adventstid. Den blir vad vi gör den till.   

      KRAM  Eva   
                                                                                                                                                             

4 kommentarer:

Libra sa...

Vilken sötnos han är Frazze.
Och vilka fina julkort. Skulle vilja ha dom alla. Som tavlor.
Jag älskar jul och julpynt.
Ha en trevlig helg.
Kram Carina

Myricas Farmor sa...

Frazze är en riktigt goding, så sött när han kollar ut ( man måste ha koll )
ler.
Man blir lika glad varje gång du visar upp korten du gjort, dom är såå fina.
Ja nu har jag nog fått upp mina tomtar, det blir några stycken som man har både här och där, den tomten har jag nog aldrig sett innan, den du fotat men så söt han är, jag får nog hålla koll efter en, brukar förse mig med en ny varje år.
Önskar dig en fin Advent
kram

Ulla sa...

Vilken söt hund du har och det är klart han är nyfiken på fåglarna. Fina kort du har gjort och mysigt att plocka fram julsakerna nu
Kram Ulla

pettercarins lilla pysselvrå sa...

Så fina kort du har gjort! Själv har jag fått göra en paus i korttillverkningen, min man blev sjuk 2019 och det blev mycket att åka med på undersökningar både hit och dit, sedan behandlingar innan han blev sämre och behövde mycket hjälp. Han gick bort för ett par månader sedan och jag känner inte för att plocka fram allt material igen, få se till våren....
Klart att er fina Frasse måste spana i fönstret vad som är på gång, så fint med ekorren och domherrarna.
Har några tryckta juldukar, tycker de är så fina.
Ha en fortsatt fin advent och en fin julhelg!
Pettercarin.