Sidor

lördag 14 november 2020

Så snabbt det gick !

Så snabbt var alla vackra höstlöv . . . . .


. . .. en enda brunmurrig lövhög på marken .


Och det blev jobb, jobb, jobb. 

Som tur är har mannen den där fantastiska lövblåsen , som gör ett "hästjobb" för oss.


Det blev många timmar ändå att räfsa och köra till återvinningen . Och dessutom både hemma och i stugan.
 Men mellan varven fanns det guldkorn, som här i stugan . Där samlas nu svanarna i lugn och ro, äter upp sig inför kommande resa. Där kan man sitta vid stranden och njuta och längta till nästa vår och sommar.


När vi inte hållit på med löven så har vi varit bänkade vid teven och följt USAvalet. 
Spännande !!

Tomt på fikabröd blev det, så det var bara att dra igång ett bullbak. Lika bra att lägga till saffran. Det är ju advent "runt hörnet".


 Några Dumlemuffins blev det också. Läckra läckra.
 

Kolla nu här vad mannen och vovven kom hem med häromdagen från skogspromenaden !!!

 
Inte många , men faktiskt de enda som vi har sett under hösten. NU !!!
 Såklart blev det en liten liten toast , som blev en riktig höjdare trots sin litenhet. 

WOW !!!!


 Kanske finns det fler där ute i skogen. VI får se.

 Idag är det skogsdag med FRAZZE. 
På med västen och sen även pejlen. Det blir en toppendag för Frazze. 

 
Trädgården är iordningställd inför vintern . Alla omogna tomater ligger på brickor och det är underbart att ännu njuta av egenodlade tomater. 


Blunda och njut ni också !!!!

Kram Eva

3 kommentarer:

Bibbis blandning sa...

Vilket härligt inlägg med mycket från naturen där du bor. Plus snygga Frazze i kostym. Det är kanoners!
Bilden på tomaterna är ju fantastisk och det bästa är att de smakar lika fantastiskt. Obesprutade och giftfria.
Vilka jättefina bullar du bakat. Åh jag älskar hembakade bullar men jag bakar inte själv längre för jag är ju rund som en liten boll snart men gott är det.
Tänk att det fanns gula kantarellar nu. Det är ju varmt för årstiden men ändå. En lagom liten smakrik munsbit för dig och mannen.
Ha det så bra som du bara kan så "ses" vi snart igen. Kram kram

Bibbis blandning sa...

Glömde ju fråga om svanarna stannar över vintern?
Jag vet att vi förr om åren hade ett svanpar som stannade här i våtmarken som vi har. Svanar är så vackra även om de kan vara lite tjuriga.

Skaparglädje sa...

Ja, fy för alla dessa löv som ska krattas upp, men i år har jag hållit mig undan, tycker inte jag behöver vara med överallt, eller hur!
Jag har bakat lussekatter idag, precis som du säger så ligger advent och lurar runt hörnet.
Kram!