Sidor

måndag 28 november 2011

Nu är de fixade !!

Minns ni påsen med det rödvitrandiga innehållet, som jag köpte på loppis ?? Där fanns också påsar med färdigt innehåll , så jag såg att det skulle vara julgranskarameller. Nu har jag färdigställt dem med fransar och hänge och de blev dekorativa tycker jag. Inte hade jag något granris att hänga dem i så ni får se dem hängande i vår väggljushållare. Det går väl lika bra.


Idag kl 13.20 slog min räknare över på 40000 besökare. Det är inte klokt !!!! Jag är djupt imponerad och tacksam för alla besökare jag har. TACK KÄRA NI !!! Eftersom jag nyligen haft en utdelning av julkalendrar så blir det en lite mindre utlottning nu .  Jag lottar ut 2 av de gulliga virkade julgranskaramellerna och dessutom en mycket gammal hyllremsa av papper med julmotiv. Jag kom över en hel låda efter en nedlagd lanthandel för många år sedan. Det är en skatt. Men jag pyntar fönsterhyllor, hyllor i skåp m.m. och byter efter årstid, för gömda i en låda ser ju ingen dem.


Skriv i kommentaren här under om du vill vara med på utlottningen , om du vill ha chans på båda eller bara en av dem. Jag lägger bilden till höger i min sidebar så hittar du hit . Jag drar två vinnare måndag 5 dec.

Fortfarande är det julkort och sådant på gång. Igår hade familjens tjejer och en kille pysseldag här hemma. Jätteroligt och alla gjorde jättefina saker. Här är några små julkort som jag fixade.


Och här är ett julkort i vanlig storlek . Inga stämplade motiv på dessa, utan bilder från ett bildlottospel som också köpts på loppis.


Lite fika blev det för att fylla på energi. Det här lussebrödet gjorde jag efter tipset i Gokväll förra veckan.  Halva degen kavlade jag ut och la i en långpanna. Ovanpå la jag vaniljkräm. Resten av degen kavlade jag ut, smorde och la på socker och stött kardemumma och rullade ihop. Sedan skar jag 24  delar och la ovanpå vaniljkrämen i långpannan. Man kan ju skära hur stora bitar man vill , men det är ju tänkt 24 rejäla. Lite annorlunda , men minst lika gott som andra varianter av saffransbröd.


Idag är trädgården full av kvistar och grenar och andra saker som flygit runt i stormen. Vilken tur att de grävt ner elledningarna här, annars hade vi garanterat varit strömlösa. Stackars alla på västsidan som har drabbats mest. Hoppas att vinden mojnat och att solen skiner på er, precis som den gör här.

27 kommentarer:

Lindha sa...

Vilken fin julig sida du har!!

Söta små smällkarameller, jag vill gärna vara med och ha chans att vinna!

Testade ju att göra adventspinnar efter inspiration från dig, nu får jag nog testa det här receptet också... Har ett liknande från min danska mormor då heter det "Smörkaka från Smögen". Men då är det utan saffran.

Är det inte snart dags för Ajax att åka till frisören så husse och matte kan komma och fika?

Kram Lindha

Skaparglädje sa...

Julgranskaramellerna är så fina, och hyllbården också. Jag är gärna med i din utlottning.
Lussebrödet ser också gott ut.
Du har gjort bloggsidan så julfin.
Kram!

tilda sa...

Hejsan! Jag vill förstås vinna i din utlottning! Hyllbården BEHÖVS i mitt kök, har många hyllor att pynta:)H.Tilda

Uttan sa...

Så klart Jag vill vara med om utlottningen. Vilken skatt Du hittade när Du fick tag på hyllremsorna.
Dina virkade karameller är så söta.

Kram!

Mys och hemtrevnad sa...

jag vill vara med och vinna....tycker det är så fint med hyllbårder...kramis semlan

Lotta W sa...

Klart jag vill vara med i din utlottning! Väldigt gulliga smäll karameller. Mycke fint man kan hitta på second hand.

Oooohhhh va ditt saffrans bröd ser gott ut. Blir riktigt sugen ju.

Kram Lotta W

Susanne sa...

Men Eva vilka gulliga smällkarameller, helt enkelt fantastiska!!!! Julkorten är jättefina och ditt bak frestar ordentligt i min gom... MUMS!!!
Ha en fin vecka!!! Kramizar Susanne

Marie Havén sa...

Hej Eva!
Vilken snygg bloggsida du gjort, riktigt juligt:)
Så söta karameller, självklart vill jag vara med i din utlottning, även av den vackra hyllremsan.
Dina julkort blev attans så läckra.

Jag bakade ju adventspinnar häromdan, de gick åt som smör:)
så det blir att baka mer.
Så smarrigt ditt lussebröd såg ut:)

Här har det stormat rejält och regnat, vi hann ha kalaset igår, sedan gick strömmen i 11 timmar:(

Solen har lyst lite här idag:)
Må så gott, och var rädda om er.

Kramizar
marie.haven@hotmail.com

Lili sa...

Jag är gärna med,tar en lott,tack!
Hoppas på tur!
mail:he-jasmine@163.com

Eva sa...

Åhh vad jag blir avundsjuk på dig som hinner så mycket...
Alltid lika kul att kika på din sida och just nu blev jag toksugen på att baka saffransbröd. Måste hinnas med till helgen.
Ha det gott
kram Eva

Madeleine sa...

Vilken härlig julstämning du har skapat på din blogg!

// Madde

nattugglan sa...

Mycket fina saker du har hunnit med.. dina julkort är bara såååå fina!Jag tävlar gärna o hoppas på endera hyllremsan el smällkaramellerna..länkar från bloggen.Bakverket såg smaskigt ut..

SusanLotus sa...

Jag är såklart gärna med på din utlottning. Av båda sakerna :D
Gokväll brukar ha g oda recept och din adventsbulle ser supergod ut. Inbillar mig iallafall att den är saftig och inte så torr.
Fina julkort igen också.
Kram och ha en bra dag! Hoppas Ni inte blåser bort där nere i söder.
Kram

Unknown sa...

Så många finailkort.
Kram Elin

Christel Wijk sa...

Grattis till så många besökare. Jättefina julgranskarameller och vilken julig blogg du har. Lussebrödet ser ju riktigt mumsigt ut mmmmm.

Myricas Farmor sa...

Klart att jag vill vinna dåde smällkaramellen och hyll listen.
Men jag blir glad vilket om jag vinner.
Fina julkort, det är kul att göra tycker jag, håller på med lite kort.
Ha det gott
kram

Lady Gaggig sa...

Hej... Igen! Haha...;) blogga bör man annars dör man... Typ!? Och du... Jag bara äääääälskar det kortet med skylten: tomtens verkstad! Det blir nog en liten " liftning" på den ide'n! Kram på dej! / " Moj"

Hedvig sa...

Ååååh, jag vill vara med och tävla om smällkaramellerna. Hur söta som helst ju! :)

4U2 sa...

Väldigt vad du hinner med mycket hela tiden! Är gärna med i utlottningen, pappersbården ser fin ut!

Gunilla sa...

Så mycket fint du gjort och tack för tipset med Lussebullarna det måste jag testa /kram

Lady Gaggig sa...

Psssst!
Måste ju berätta att jag i går kväll plockade fram lussebullen, bullarna och pepparkakan som Du var så snäll och skickade till mej förra Julen...Dom du hade virkat!

Så nu hänger dom där i min vita gardin i köket i år igen, och alla i Familjen sa i går:
-Åhhh, dom fina som Du fick av en bloggis....

-Mmmmmm...

Och så glömde jag ju förut...jättegärna är jag ju förstås också med och vill fira alla Dina besök här inne. Grattis till dessa. Förvånar mej inte alls, för Du gör en verkligen GLAD med allt ditt pynt och Din inspiration.
(och det var inget fjäsk...Hahaha! Bara sanning!)

Fattade inte riktigt om man skulle länka i sin blogg till detta inlägget, men jag gör det i alla fall!
Kram på dej!

Mimmi sa...

Så energisk du är. Hur hinner du allt? Saffransbullarna ser mumsiga ut.
Klart jag vill vara med på utlottningen.
Kram

Henrietta sa...

Du gör så mycket fint!
Tar gärna en lott.
//Henrietta

Mormor S sa...

Hej igen

Jag vill gärna vara med i din utlottning. Julkarameller vill jag gärna vinna. Jag gjorde sådana för månta år sen men inte så fina som du lottar ut.

Kramar igen
hälsningar Siv

maska sa...

Jeg blir gjerne med.
En herlig nisse dere har fått ut.
Ha en fin dag.

Anonym sa...

hej vad lussebullarna såg härliga ut de får jag nog prova. grattis till dina 40000 besökare.
magnussoningrid@yahoo.se

Agneta sa...

Grattis till många besökare! Hyllremsan skulle jag gärna vilja vinna så jag är med i utlottningen.