Sidor

torsdag 24 december 2020

GOD JUL 2020

Julafton är här. 
Det har varit en bisarr höst. Pandemin har härjat över världen och vi har fått begränsa våra liv. Så är det även denna jul. Många väljer att fira jul ensamma eller med få familjemedlemmar. 
              
 Vi har hört dessa ord ett antal gånger :

      
  HÅLL I !!  HÅLL UT !!



 Fjärde ljuset har tänts och det blir ännu mer mys. 

Jag byter mina juldukar allt eftersom, eftersom jag har ganska många. 
Denna har ingen signatur, men den är verkligen glad med tomtenissarna som har bråttom.


Vår julgran står i uterummet. I år har vi klätt den med snöbollar eftersom det inte finns någon annan snö att titta på. De är av plast , 50tal tror jag.
 Jag minns dem i alla fall från min barndom. Det är tomtenissarna också som får stå för det röda i granen. 
Det är roligt att variera klädseln år från år. 


GOD JUL duken får bli dagens julduk. Hoppas det blir en god jul för de flesta.
 Mer avskalad men ändå god. 


Inte lätt att ta bilder med vår livliga vovve FRAZZE. 
Så här får det bli och är en varm  julhälsning till er alla som tittar in hos mig. 

Hoppas innerligt att ni alla är friska och mår fint. 

Snart kommer vaccin och då känns allt mer hoppfullt. 

Ha sköna mysiga helgdagar så ses vi härinne snart igen 


KRAMAR   Eva

5 kommentarer:

Bettan sa...

Ja, året har verkligen varit konstigt. Nu hoppas vi på ett nytt och bättre år med kunskap som gör att vi kan börja träffa våra när och kära så saktat igen.
Önskar Er en god fortsättning.
Kram Sytanten

Hantverkarglädje sa...

God Jul till dig med Eva. Vi har det lungt med pandemin men går med munskydd och dyligt så fort vi besöker en butik. I går kväll var vi hos ena sonen, så gott att få se glada barn. I dag äter vi middag med andra sonen. Vi har ända sen sommaren träffat barn o barnbarn i måttliga mängder, man vet ju aldrig när man sitter där med covid själv. Kan ju inte stänga ute allt, man får dock undvika men ändå leva. Önskar dig en fortsatt skön jul.

Hantverkarglädje sa...

Glömde säga att vi har alldeles vackert med snö vilket vi inte ens vågade hoppas på. Om ett par dar försvinner det igen.

Huset bakom lindarna sa...

Hej , så länge sen jag tittade in här!
Sänder dej en julhälsning och hoppas att allt är bra med er!
Kram/finasmammis

Bibbis blandning sa...

Jag tyckte det var en så gulligt bild på dig, tomten och Frazze med julrufset och oviljan att vara stilla.
Jag tycker så mycket om dina gamla fina dukar och grejer. Du har så pyssligt och fint. Nog är det sorgligt att det inte är någon snö för det är ju kolsvart ute väldigt tidigt på eftermiddagen. Bara blött och smutsigt.
Men det blir bättre. Vi går mot ljusare tider på många sätt hoppas jag. Fortsätt vara rädd om dig så ses vi här nästa år igen.
Jag skickar en garanterat coronafri cyberkram till dig från mig.