Sidor

lördag 11 november 2017

AJAX vår älskade hund



Käraste finaste älskade AJAX ....du blev 16 år 5 månader och 6 dagar.
Vi är så tacksamma  för varenda minut du har funnits hos oss. Du var en jäkel i skogen . Ditt skall under jakt ljöd långt långt. Du var alltid så taggad där . På äldre dagar älskade du att bara promenera i skogen , sniffa efter spår och kolla om du såg något intressant. Du var verkligen bästa jaktkompisen. 
Många är de jakthändelser som du deltagit i under åren. 

Hemma var du en ängel , en riktig myshund som alltid fanns nära. Du hoppade alltid upp i soffan och låg nära vare sig vi tittade på teve eller jag satt och stickade. Du var med överallt. 
Du älskade att gosa eller busa med våra katter. Du älskade också att leka med bollar, med godiskuben och allra roligast var det när någon i familjen spelade fotboll med dig ute på gräsmattan.

Många är minnena som nu väller över oss. Alltifrån då vi satt hos uppfödarna i Skåne 2001 och såg en hel kull valpar leka och stoja . Vi såg DIG och du blev vår. 

Vi har haft väldigt roligt då vi åkte runt på olika utställningar och jaktprov. Du älskade att visa upp dig , med svansen på topp. Otaliga är de rosetter och utmärkelser du har erövrat . Du blev svensk, norsk och internationell champion , dessutom med fina jaktprovsmeriter. Vi är så stolta. 

Att bli så gammal är ju inte bara "en dans på rosor". Precis som hos oss människor. Det blev trögt att gå i trappor, skavanker i/på kroppen dök upp . Ett par stunder under din sista helg vill vi helst glömma och när vi fick svart på vitt av vår underbara veterinär förstod vi att din tid var över.

TACK älskade AJAX 

.....för all kärlek du gett oss, för alla roliga spännande upplevelser vi haft tillsammans. Vi saknar dig så himla mycket. 

Sov gott där uppe i hundhimlen älskade vän. 

PUSS på dig AJAX !


15 kommentarer:

myrica sa...

Så fint du har skrivit om din vän, Jag förstår dig så väl.
Önskar dig en fin dag
kram

Loppisälskare sa...

Så fin han är! Har ju inte haft hund tidigare men känner redan hur hemskt det är när han inte mår bra. Som när barnen blev sjuka. Men minnena har ni kvar och är något att ta fram och glädjas åt. Hunden blir verkligen en familjemedlem. Kan tro att ni ser och hör honom fortfarande.
Kram till dig!
RosMarie

Pysseltokiga Marie sa...

Hej min fina vän!
Jag fick ju reda på att Ajax hade fått somna in dagen efter. Jag blev sååå ledsen då. Och nu när jag läser allt fint du skrivit om honom så gråter jag igen!!
Verkligen fina bilder på honom och dig.
Puss på dig lille Ajax och må så gott där uppe i hund himlen. Du blir aldrig glömd av dina nära och kära.

Kramizar till dig och Tommy.

Marie

Skaparglädje sa...

Ni har haft många fina år tillsammans. Saknaden är så stor efter sin trogna fyrbenta vän, jag vet.
Styrkekram till er!
//Anne-Lie

Unknown sa...

Jag beklagar förlusten djupt. Åh finaste Ajax. Jag lider med er.
Ta hand om er
Ha en fin dag

Kramar
Lene

Huset bakom lindarna sa...

Jag förstår precis hur det känns. Vi tänker på vår Julie varje dag fastän det är över två år sedan hon togs ifrån oss. Man får leva på alla fina minnen!
Kram/Finas mammis

Hantverkarglädje sa...

Jag har aldrig haft någon hund sen jag var barn, det på grund av allergi. Alla säger att de är som familjemedlemmar så jag kan bara tänka mig hur ledsen du är trots att allt har sin tid.
Tänker på dig och önskar dig allt gott.

PetterCarins lilla pysselvrå. sa...

Så tomt det måste kännas! Förstår precis hur det är att mista sin fyrfota familjemedlem och vän......men så är det bara att de lever inte i evighet och när de inte orkar längre ska de få somna in. Nu skuttar han i hundhimlen och vem vet, kanske träffar han våra vovvar som gått före och som vi föreställer oss har det underbart. Många kramar!

Anonym sa...

Åh så sorgligt men en så otroligt fin bild på dig och Ajax.
Han har det fint där han är nu och tittar ner på er med kärlek och tacksamhet för den tid han fick med er.
Kram

Bettan sa...

Sänder en tanke till Er. Ajax har det gott i sin himmel och finns hos er i tankarna och era hjärtan. Många kramar Sytanten

Evas Kvarnaro sa...

Åhh kära lilla hjärtat, så ledsamt och sorgligt. En sådan vacker fin Ajax.
Jag fäller tårar för din skull också för jag älskar hundar, tycker han påminner lite om min hund Ludde som bara är 8 månader. Då flyger tankarna i väg att vi en gång måste skiljas åt, det vet man ju om men ändå.
Att en hund eller katt kan bli en människa så kär så man skriker ut sin sorg, har begravt tre katter i vår skog och alla gångerna var sorgen svår.
Tänker på dig Eva, tröstekramar/ Eva G

Unknown sa...

Hej Eva
Beklagar djupt er förlust av er kära hund. Sorgligt värre. Men ålder och sjukdom gör ju tyvärr att hälsan sviktar till sist.
Måste kännas tomt för er nu. Han har ju varit er följeslagare under många år.

Stora kramen från Lotta

Lisbet sa...

Så fint skrivet.
Så sorgligt att mista sin goda vän.
Han kommer alltid att finnas i era hjärtan.

Paradiset Kaos sa...

Skickar en stor KRAM till er!
Vet hur det är att mista sina kära vänner.

SusanLotus sa...

Åh Eva, jag känner sorgen när jag läser detta.
Hur ledsen jag var när min älskade katt dog.
Men minns också all den glädje och kärlek
som våra älskade fyrfota vänner skänker oss.
Ajax lever för alltid inom dig i ditt härta.
Och i allt runt omkring... <3

Jag tror de dröjer sig kvar hos oss... Länge.

Kram Sussie.