Sidor

fredag 22 september 2017

LONDON igen !!!

Det gick snabbt tills jag tog flyget igen mot LONDON. 

Jag vill ju absolut uppleva . . . . 

BSSBS på ALLY PALLY än en gång. 

Så himla häftigt !!!!

Det är en stor scrap och stämpelmässa som hålls två ggr om året i det här fantastiska palatset Alexandra palace i LONDON. 
Ca 50 utställare fanns där nu och antalet besökare är . . . . .


. . . .  ca 7000 per dag. Kön är hur lång som helst när mässan öppnar och . . .. . . . .  .


. . . . många ,många rusar till den här försäljaren som säljer scrapsaker för bara ett pund eller 
12 st för 10 pund. 
Här kan man tala om att göra fynd. 


Ibland ser man en klar trend med tanke på utbudet på mässan. 
Som jag upplevde det fanns det många många fler stämplar än föregående mässa. Mycket textstämplar.
Stilen upplevde jag som  ganska "clean and simple" . 



Följande bilder är från CARD-io med en speciell stil .



Många småstämplar finns i sortimentet, som hon hade satt på locket av de små stämpelburkarna.


Den här stilen av julstämplar fanns det mycket av. 




Vad förvånad jag blev när jag fick se att Tonics hade tagit upp den "gamla" tekniken med paper piercing. 
Pilligt men häftigt. 




Såg även shakerkort, inte jättemycket. 



Såklart dies , enkla motiv , inga krussiduller alls. 


Tomten och släden med renar i olika stil fanns det mycket av . Även renar och andra djur från skogen, både dies och stämplar. 


Här är två dies hopsatta till ett julgranshänge.


Underbara alltid glada Leonie Pujol som man kan se i olika sammanhang, i magasin och på tvshopkanalen HochandaTV. Hon får stå för målade bakgrunder på kort som är hennes speciella stil. 


Den här produkten från Tonics fanns det lite här är där. Man gör sina egna pärlor helt enkelt. Det finns ett jättestort sortiment med färger.


På tal om färger så måste jag visa rosorna som jag gick förbi i ett köpcentrum !!!!!



Den här gången tänkte man lite extra mycket på att se sig för, att ha uppsikt. 


Och visst funkar det att ta sig fram fort även med buss. 


Det gjorde jag i alla fall !!!

Dags för scrapträff igen och gissa om jag är sugen !!!!

Kram på er ! EVA

4 kommentarer:

Unknown sa...

Vilka underbara julkort och julsaker.
London verkar vara en härlig stad
Ha en fin dag

Kramar
Lene

Anonym sa...

Jösses så mycket folk och så mycket nya roliga saker.
Jag kan tänka mig att du handlade duktigt. Alltid roligt med nytt.
London är en härlig stad. Det finns allt.
Jag var där på sjuttiotalet, på Carnaby Street och handlade smycken och kläder.

myrica sa...

Så fina julkort, jag gillar när det är jul på korten med snögubbar tomtar ja allt som hör den till, jag hoppas du kommer att visa vad du handla för något eller prov på det du handla, jag gillar dina kort.
Ha en bra dag
kram

Pysseltokiga Marie sa...

Hej vännen!
Så kul att du kom iväg till London igen och din älskade mässa:)) Men vad mycket folk!! Superläckra kort de hade gjort med alla fina stämpelmotiv. Shakerkorten var också väldigt fina. Sådana har jag aldrig testat att göra.
Läckra djurdies och julgranshänget var jätte fint. Jag gör egna halvpärlor också ibland med Perfect Pearls, ibland blir de jättefina och ibland blir de "platta" när de torkat.
Rosorna var ju fantastiskt vackra:) Tyvärr är det nog så att man måste ha ögonen med sig överallt idag och tänka var man går. Bussarna tycker jag verkar roligare att åka och så är de ju så läckra:) Strunt samma att det kanske tar lite längre tid;)
Jag satt igår kväll och pysslade med det som jag fick:)))))

Må så gott vännen:)
Kramizar Marie