Sidor

torsdag 14 september 2017

Hösten kom . . ..

. . . . .  med en rasande fart. 
Snabbt fick man byta ut sommarkransen på dörren mot en höstlig variant. 
Inget fel med det, för i år finns det gott om rönnbär.
Dekorativa bär minsann och vill man så kan de också bli ätbara produkter till vinterförrådet. 


Som det har regnat . . . .  . och regnat . . . . och regnat. Vi har verkligen ansträngt oss att spara regnvatten att vattna med , men alla tunnor och pytsar är överfulla.



En del flyr till varmare länder. Ja visst längtar man efter sköna sensommardagar ,lite efterrätt på sommaren. Vi får hoppas på en brittsommar, när det nu kan bli. 

Alldeles intill E22.an såg vi häromdagen en hel åker full med tranor. En samlingsplats inför flytten kanske. Det var en mäktig syn. Vi är ju vana vid att bara se två häromkring. 


POFF sa det så ploppade alla svampar upp ur jorden. Det är fullt i skogen, men jag har nog aldrig sett så många sorter som jag inte känner igen . 

Den här känner jag i alla fall igen, även om den fått lite extra knorrar. 


Roliga träffar innehåller hösten , bl.a. stickcafe´. Jag har letat fram garnet Fantastico som jag köpte på syfestivalen förut. Det är tänkt att bli en skön halsduk. 

Faktiskt samma färger som min hemvävda duk i bakgrunden. 


Ingen fart på scrappandet än, men . . .. . 
efter den kommande helgen så . . . . . . . !!!!

I alla fall har jag gjort ett födelsedagskort till sonen i London. 


Till historien hör att han har en liten olivträdsplantering på sin balkong . 

Tänk att det finns motivpapper till alla berättelser vi har !!! 

Ha det gott vänner. Kram Eva

5 kommentarer:

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Eva!
Super snygg dörrkrans du gjort:)) Hoppas nu fåglarna låter bli den;) Du är så duktig Eva:) Ja, här har det också regnat o regnat:( och våra tunnor är överfulla.
Men de kanske behövs längre fram i höst;)
Oj! vilken stor kantarell:) Det är ju sååå gott:)
Vackra färger på halsduken och duken:) Passande kort till sonen med väldigt passande papper;))

Ha det nu så gott:))
Kramizar Marie

myrica sa...

Härlig krans du har gjort, jag kan hålla med att det har nog regnat en hel del, men så måste man oxå tänka på att det är ju lite vatten både här och där, så man hoppas att detta har fyllt på reserverna.
Jag har oxå börjat sticka lite mera, men man får inte riktigt fart på det hela, men det kommer nog när det blir mörkare på eftermiddagar och man kan kura.
Är kantarellen så stor som den ser ut, då var det en maffig sak, en hel middag,(ler)
Jag plockar inte svamp för det är inte min favvo sak , kan tycka do flesta smaka mossa.
Önskar dig en fin dag
kram

Skaparglädje sa...

Längtar också efter en härlig Brittsommar och fina höstfärger på träden.
Jag har kommit så långt att jag tänkt tanken å att göra en dörrkrans, längre har jag inte kommit. Men din krans är superfin.
Kram!

Unknown sa...

Vilken fantastiskt fin krans du gjort. Så höstig och fin.
Ha en fin dag

Kramar
Lene

Gurkiss sa...

Hej!

Trillade in hit till dig via en annan blogg :)
Kul att få kika in hos dig.

Ja usch vad det regnar hela tiden.

Jätte fint kort du har gjort till din son :)

Ha de gott.
/ Gurkiss

http://gurkiss.com/scrapbooking