Sidor

torsdag 1 december 2016

Då är vi framme . .. . .

. . .  vid månaden DECEMBER, julmånaden .

 Det gick med en rasande fart. Månadstavlan är utbytt till decemberbilden och utegranen är tänd. 
Det är så mysigt att tända den här på landet , eftersom vi inte har några gatlysen. 


Det blev ingen dörrkrans i år utan ett dörrhjärta. 
Det går väl lika bra , eller hur ?


Vi har haft snö , men inte nu längre. Det är lite hitochdit med vädret. 
Soluppgångarna har varit fantastiska och . . . . . 


. . . .. solnedgångarna magiska. 


Den här tiden är det alltid full rulle . 
Varje år , just Första Advent har Idrottsföreningens damklubb sin basar och auktion. 

I år blev smällkaramellerna lite internationella , eftersom jag har köpt det glittriga silkepapperet i 

LONDON. 

Det blev lite extraallt och populärt förstås. 


Ett av utropen på auktionen var en slipskudde, 
Jag har först flätat och sen sytt fast slipsarna på maskin. 


Grenljuset , det sexarmade är färdigstöpt och står väl skyddat fram till julafton. 


Nu ska ni få se ett par julkort med tema FORDON



Det dröjer ju några veckor innan tomten dyker upp med massor av julklappar
 ( hoppas hoppas till mig !!!!!!!!!)

Innan dess har vi en hel del att styra med, så . . . .  det är väl bäst att sätta fart. 

KRAM  EVA

8 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Full rulle och fart och fläkt hos dig. Mycket hinner du med.
Klart du får många paket av tomten, du som är så snäll.
Kram!

Unknown sa...

Vilka vackra bilder du bjuder på. Naturen är fantastisk.
Och underbara kort som vanligt.
Ha en fin dag

Kramar
Lene

Evas Kvarnaro sa...

Wow vilken fantastiskt fint 'hjärta' av mossa svampar m.m. undrar om jag skulle kunna åstadkomma något liknande . . . .
Jag ser och vet att du är en riktig pysslig Eva, jag en annan Eva är inte allt det där,
men gillar vad jag ser.
Må väl/ Eva

Pysseltokiga Marie sa...

Gokväll Eva!
Ja, det är inte klokt så fort tiden går, snart Jul igen!
Riktigt vacker utegran ni har:) Visst är det vackert när ljusen lyser upp för oss
som bor på landet:) Vi har ju också julgran och ljusslingor i träden:))
Dörr hjärtat blev riktigt vackert. Här kom det snö i natt så nu är det lite ljusare ute. Dina smällkarameller blev ju SUPER läckra:) Slipskudde, grenljus och läckra julkort, säg vad du inte kan Eva. Du är bara bäst:)

Ha nu en jätte fin helg:)
Kramizar Marie

Loppisälskare sa...

Nog går det fort alltid...och mycket ska hinnas med. Kul idé med slipsarna. Vi hade en sådan där vacker solnedgång idag när vi var på väg hem. Men solen går ner så fort så jag hann inte ta något foto men himlen verkligen brann.
Ha en fin helg!
Kram RosMarie

Ulla sa...

Ja man hinner knappt med tiden bara rusar iväg man skulle ju hinna så mycket men man få ta det som det kommer. Skulle vilja åka till London någon gång nu innan jul får väl sse om det kan bli nästa år om man lever och har hälsan kvar. Så fina kort du har gjort och slipskudden var ju bara så häftig. Vilken vacker solnedgång.
Kram Ulla

myrica sa...

Vilken fin krans till dörren, kul när dom är annorlunda, fast jag själv gjorde en traditionell sak, ja ja.
Så fina smällkarameller inte konstigt att dom gick åt, vem vill inte ha en sådan.och dina kort är så fina.
Ha nu en bra dag
kram

skapa och inreda sa...

Tiden bara rusar i väg, jag har haft fullt upp med en del julmarknader som jag har deltagit i. Ber om ursäkt över att jag inte har besvarat din fråga angående var jag hittat tyget till mina hjärtan.
Du hittar dem hos Rosa Huset.

https://www.rosahuset.com/search.php?search_string=bolster

Gillar din fina krans till dörren och blir glad när jag ser dina fina kort.
Kram Annika