Sidor

onsdag 11 oktober 2023

Höst och lite sommar kvar

Visst är det höst nu , men ändå . . . .. . . .

Det går att plocka en liten bukett från trädgården. 

Känner du igen blommorna ????


 Och faktiskt hittade jag några jordgubbar i en pallkrage, väl skyddade under bladen.

Lite lyx kan jag tycka och lyxade till frukostfilen och drömde en stund om kommande jordgubbsdagar, men det är långt dit.


En TVILLINGTOMAT överraskade mig i växthuset. 

Nu "suger" man väl in alla de godsaker som finns därute. Snart är det "kört" när frosten dyker upp.


Tomatkärlek. . . . . . . . måste vara nära , nära . 
Så gulligt !!

Nu kommer höstfärgen nummer ETT. 

ORANGE !!!


Jag fick ögonen på den här svampen på en av våra skogspromenader . Ska kolla upp vad den heter m.m. Den fick i alla fall stå kvar och lysa upp sin omgivning. 

Kanske du vet vad det är ?


Kolla här och kolla där !!!
 
Nu hänger OZKAR med husse i skogen. "Det är jakttider och då vill jag vara med". Spanar precis som husse. 

Såklart !!!

Heja OZKAR !!!!

och Heja HUSSE !!!!
                                                      
                                        

2 kommentarer:

Eva Sundström sa...

Jo, nu är hösten här på riktigt! Har städat bort en hel del men lite finns fortfarande kvar. Har haft två frostnätter här. Regn på fm men nu har det blivit riktigt fint. Härligt med dom där sista blommorna . Astrar, sommarmalva och kärleksört tycker jag mig se. Kanske också höstanemon!Den lilla blå kommer jag inte på!

Mamma C sa...

Har sett och hört att hösten kommit på riktigt nu.
Verkligen en fin höstbukett som du fick ihop.
Ha en fortsatt fin vecka.
Carin