Sidor

fredag 21 april 2023

Nu kommer våren . Äntligen .

Kviddevitttttt !!! 

Nu är våren här . Tror jag . Men det är kalla nätter och ibland kalla vindar trots solsken på dagen. 
Men det går framåt. 

FRAMÅT !!

Här sitter lilla blåmesen utanför husknuten. Vi har många olika småfåglar där. 
Ett skådespel verkligan. 


Det här är en STORFÅGEL och den räknas som husdjur hos oss. Varje morgon kommer den fina fasanen, kacklar lite och får sina frön. Sen kommer han tillbaka till kvällsmåltiden. 

Visst är det märkligt !!! 


Inte bryr han sig om STORDJURET som står och vaktar honom . Men han är så snäll, skäller inte , utan låter honom äta ifred. 

ALLRA FINASTE  OZKAR 💖

Snart 11 månader . 


Och BOLLEN , som man enkelt kan hålla tag i . Bästa leksaken !!!!!!!

Detta har inte Ozkar sett , men vi såg det någon dag efter påsk .

ETT BORTGLÖMT PÅSKÄGG. 

PLUNDRAT !!!!!

Ja inte riktigt förstås, för en chokladbit med papper om låg kvar i . . . . . .

 
. . .  lite längre bort låg locket . . . ..  .


. . .  . och precis intill stenfoten till huset på Kullen låg en tejpbit som hållit ihop de båda äggdelarna från början. 

??????????


Ett mysterium som inte vi lyckats lösa. Kan ni ?????

Någon som kan öppna påskägg, ta bort tejp ,  äter godis , men inte choklad . . . . . 

????

Här är ett annat mysterium !! 

Kanske har ni sett denna vackra blomma hos mig förra året. 
Har inte planterat den . Den växer intill stenmuren - har vitsippsblad och blåsippskronblad . 

Jag vet att det finns en liknande blomma , balkansippa. Men har aldrig varit i kontakt med en sådan mer än på bild. 

Lös detta mysterium också den som kan !!! 
Spännande tider hos oss . Eller hur ???


Här är det inga mysterium i alla fall . 

STUGAN Vårt guldställe nr 2 . Här är det avkoppling , sköna bad, ofta morrondopp , grillmys vid stranden, ibland månskensmys över Kalmarsund o.s.v. 

Det är precis sådant man behöver i vår stressade värld.  Bara sitta och titta ut över vattnet. Gärna med en bok/tidning, lite fika, kanske en stickning. 
Ja, ni förstår säkert  vad jag menar. 

NU börjar den tiden. 


Till sist . . .  . 
jag tror detta är min sista bukett som tillhör mitt födelsedagsfirande . 
Men vem vet ??? 

Aldrig har väl min födelsedag hållit på sååå länge , men jag niger och tackar. 
Det har varit överväldigande , underbart och såååå himla roligt .


Nu tar vi tag i denna dagen, denna helgen. Det förespås härligt väder och det tackar vi för. Trädgårdspyssel , skogspromenader med vovven , stugfix ,
 ja , önskemålen är flera och det handlar om utomhus för hela slanten !!!

HA DET så väldans GOTT även där DU befinner dig !

                                            

2 kommentarer:

Eva Sundström sa...

Inte så bra på att lösa mysterier. Blomman är ändå fin så var rädd om den

Mamma C sa...

Så härligt att våren nu ha infunnit sig.
Mysko med påskägget????
Blomman vet jag inte vad det kan vara, men fin var den.
Ha en bra helg.
Carin