Sidor

måndag 19 september 2022

HÖSTEN på G

Hösten är på intågande. Då får man pynta upp entre´n med något höstfint. 
Jag fick leta ett tag innan jag hittade rönnbär . Men hortensiablommorna växte i min egen rabatt. 


När vi  kom till stugan i helgen kändes inte hösten lika tydlig. Luften var ljummen, vattnet visade 18 gr och båtarna låg kvar vid bryggan.  Vattnet var spegelblankt och molnen blev dubblerade. Så vackert !



Bokollonen hade rasat ner från vår stora bok. De är vassa så antingen plocka upp eller sopa bort dem. Jag plockade ihop en kasse med hem. Och då tänkte jag 

PYSSEL

Får väl hitta på något. 


Dags att skörda har det blivit här hemma .
ÄPPLEN ska ner , 
och. . . . 




. . . . POTATIS ska upp.


Här ser ni flocken som är ute på en promenad. 
OZKAR behöver träning att gå i koppel och inte vimsa hit och dit. 


Han är såklart jätteduktig att lära, världens goáste OZKAR 

2 kommentarer:

Eva Sundström sa...

Så. härliga bilder! Jo, nog känns det att hösten är här men det har också sin tjusning! Visst finns en del måsten nu ett tag men jag tar det lugnt med det.

Myricas Farmor sa...

Ja det håller jag med om att hösten är på gång, men jag tycker det är skönt med höst och alla härliga färger och ren hög luft.
Jag brukar gå omkring i trädgården och lite planera för nästa år, en härlig syssla.
Men Ozkar kan vara vimsig lite till han är valp (skratt )
Krama Ozkar och ha det gott
Ingvor