Sidor

onsdag 10 februari 2021

Titta det snöar . . . . . .


OJOJOJ  vad det snöar idag !!

Mannen har fått igång snöslungan idag igen . Det är verkligen tacksamt att ha en sådan maskin. 


FRAZZE ligger mycket gärna på köksbänken . . . .  och vad ser han ?


JO, den store. Alltså fasantuppen .
Han kommer och äter sig mätt här varje dag. Och han kommer bra överens med alla småfåglarna. 


Nu har jag äntligen kommit igång i mitt scraprum. Födelsedagar i familjen har redan startat 
och fler är på G. 

Här ser ni kort till en son och två barnbarn . Inga småttingar längre.







Nu är det verkligen tulpantid också .
 Man blir sååå glad av dem och känner lite att vi mitt i vintern ändå går mot 
en vår framöver.


Och dit längtar jag minsann .




6 kommentarer:

Hantverkarglädje sa...

Väldigt trevlig för mottagarna att få kort från dig. De blir ju liksom mer personliga än inköpta kort och dessutom vackra. Snö ja, det har ni väl annars inte särskilt mycket av? Här har vi så det räcker och blir över men ändå inte överdrivet. Rätt vackert i träden här så riktig vinter ska det nog vara om än jag önskar den var kortare. Ha det gott.

Mamma C sa...

Det är inte klokt vad snö ni fått nu i Sverige.
Förstår att han gillar att ligga och kolla på fasantuppen där på bänken.
Så många fina kort du gjort till era nära och kära som ska grattas.
Ha en bra dag.
Kram Carin

Myricas Farmor sa...

Det var ju perfekt plats för Frazze och kolla fasanen, han syns knappast.
Så fina kort, jag blir lite avis(ler) på alla fina kort du gör.
Önskar dig en fin helg
Kram

Bettan sa...

Härligt med vackra tulpaner på bordet, jag brukar oxå sätta några på bordet för att jag längtar till våren och sommaren. Ha en fin helg.
Kram Sytanten

Åsa/asamia sa...

Jättefina kort till jubilarerna! Kul att du kommit igång igen med scrappet. Tänk vad mycket snö det kommit i hela Sverige nu, till och med Skåne har fått massor. Jag som älskar snö, tycker ju att det är härligt med allt ljus som snön ger i den mörka årstiden. Finfina tulpaner du har, och med blåbärsris blir det extra snyggt. Jag brukar också plocka ris och sätta i ibland. Kram till dig ♥

Bibbis blandning sa...

Nog är det härligt med tulpaner. Jag älskar dem. De är ju så vackra t o m när de vissnar och kröker blommorna till riktiga konstverk.
Frazze har första parkett och är en toppspanare. Det rör sig ju utanför och allt är spännande.
Tack för att du delar med dig av allt.