Sidor

tisdag 4 november 2014

Märklig höst vi har

I mitt förra inlägg hade jag kramat den första snöbollen, visserligen från vindrutans snöskrap.
 Men ändå.
 Idag tisdag har vi haft + 15,2 grader och sköna vindar. 

I stugan blommade bergklinten för fullt i helgen, men det var ändå ruggigt höstväder.

Och tänka sig att det inte är så långt kvar till advent !!!!


De här bilderna skiljer på ca en vecka och man tror inte det är samma årstid.


På vår köksbänk mognar de kvarvarande tomaterna i rask takt.
 Det är inte dåligt att äta egenodlade tomater ända in i november.

 Faktiskt lite lyx tycker jag.


Julkortstillverkningen blomstrar. Lådan fylls på . 
Just julkort är det nog det roligaste att scrappa. Det finns så mycket fina papper, dekorationer och band. Det är inte svårt att bli inspirerad.



Det blir också en del kuvertkort. Bra att använda till sedelgåvor och presentkort. 


Tisdag innebär stickcafé. Idag har jag börjat sticka på en lätt och mycket praktisk grej som passar bra som gåva. Och dessutom lärde någon ut en jättehäftig disktrasa.

Där har ni två saker att vänta på , om ni har lust !!

11 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Ser fram emot att du visar upp det du lärt dig på stickcafét. Lite svårt att fatta att det snart är advent, svårt att komma in i rätt stämning när det är så milt och varmt ute.
Kram!

onkis sa...

Ja man vet inte vad man vaknar upp till för väder nu för tiden, men än har vi bara regn och slask, men det dröjer nog inte förens snön vill lägga sig vit på backen.
Underbara julkort har du gjort.
Kram!

Huset bakom lindarna sa...

Absolut att jag ser fram emot det du kommer att visa framöver!
Så många fina tomater du fortfarande har, här börjar mina ta slut nu, men så goda de egna är.
Ja snart här vi advent här, den mysigaste tiden på hela året!
Kram/Finas mammis

Snäckskalsdalen. sa...

Underlig höst, javisst är det. Nu idag har vi haft det grågrått och svinkallt, och så drisslade det lite också. Och snö har man lovat oss och det tycker jag om, men då ska det vara riktigt kallt så att den ligger kvar.
Vilka härliga tomater du har!
Och julkorten är ju så fina!
Agneta kram

maria syr och så vidare sa...

Ja, mycket märklig höst. Själv har jag nyligen sytt en vårkappa som kommit väl till användning under hösten :)

nattugglan sa...

Fina julkort..det med snögubben va ju jättefint. Ja inte skulle man kunna tro att det bara är en vecka mellan dedär bilderna på havet. ser så somrigt o höstligt ut..Mycket tomater du har , du kan ju göra marmelad av dem också.

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Eva!
Bergklinten är en mycket vacker blomma:) Mina har lagt sig att sova nu;) Verkligen skillnad på de bilderna. Oj vad mycket tomater du har kvar:)) Det är verkligen lyx:))))
Dina julkort är som vanligt sååå fina, vacker spets på kuverkortet:)

Ha en fin helg
Kramizar Marie

myrica sa...

Jag håller med dig att vädret är knasigt, kan inte riktigt bestämma sig.
Men vilka härliga julkort, ja det kommer närmare och närmare.
HA en härlig helg
kram

Lisbet sa...

Spännande att vänta och få se vad du kommer att visa.
Här har vi snö nu och haft minusgrader i många dagar. Kanske det vänder och snön smälter bort.
Fina julkort du gjort!
Ha en fin fortsättning på helgen!
kram

Ulla sa...

Ja det är en konstig tid då även lupinerna blommar ännu. Super snygga julkort.
Kram Ulla

Cornelia sa...

Ja, lite konstigt väder är det, men jag är så glad så länge det är barmark, då jag inte alls är någon "vintermänniska".

Det innebär också, tyvärr, att jag inte har gjort ett enda julkort ännu... men jag beundrar dina vackra istället!! *ler*