Sidor

fredag 3 oktober 2014

Nu är frågan . . . . . .


. . .  . ska min LUCIA-ros hinna slå ut eller inte. Men strunt samma, knoppen är ju sagolikt vacker att titta på också. Eller hur ?


Det finns fler färgglada vackra blommor i min trädgård. Inte undra på, för trots kyliga nätter och morgnar har dagarna bjudit på skön temperatur och sol.


Känner ni igen den här blomman ? 


 Det är faktiskt en blommande oregano. Jag brukar ta in buketter av dem . De är jättesöta och doftar gott förstås. 

Blåklockorna ger sig inte där vid vår grind. Och det tackar jag för.



Nu gör vi en helomvändning och går in på de senaste korten. 
Vi träffas ju ofta och scrappar tillsammans och nu blir det nästan bara julkort. 

På mässan i London lärde jag mig att göra en blomdekoration på ett nytt sätt. På de här korten kan du se två exempel. Det mesta materialet till de här korten har jag köpt på mässan i London. 


Tomten finns både som vanligt motiv och att göra 3Dmotiv av.
 Kommer från HOUSE OF ZANDRA. 

Renen är en Spellbinder och granen från Memory box.




Dags att samla ihop sig inför helgen och förhoppningsvis njuta av trevligheter och härligt väder. 

12 kommentarer:

nattugglan sa...

Jättefina kort!! fina blommor också, här är det nästan bara kärleksörten som blommar, för nån natt sen hade vi -3,7 då frös allt..Fina skålar på ölands mässan. Jisses så måna potatisar ni fick av en "liten låda" , inte illa.ha en bra fredag

Skaparglädje sa...

Fina kort som vanligt. Du är så duktig.
Växterna i trädgården trivs i den här höstvärmen...
Önskar dig en trevlig helg!

Snäckskalsdalen. sa...

Vackra julkort och vilka fina blommor det är på dom!
Du får gå ut med hårtorken och hjälpa rosen att veckla ut sig....men den är å andra sidan väldigt vacker som den är nu också.
Vi har mycket oregano här och pepparmynta, jag tycker om när man går i trädgården och rör vid växterna och det doftar så där fantastiskt gott! Jag blir så glad då!
Agneta kram

Huset bakom lindarna sa...

ja vilka underbara dagar vi har! Vi får njuta så länge det varar! Jag har plockat in en stor bukett luktärtor idag!
Din ros hinner nog slå ut lite i alla fall!
Och dina kort, så jättegulliga!
Ha en fin helg!
Kram/Finas mammis

SusanLotus sa...

Vad fina de blev! Blomdekorationerna. Som små broschar.

Fina bilder från London också. Och alla vackra blommor!

Ja, här finns ju hur mycket som helst för mig att läsa nu när jag inte varit online på länge.

Ha en jättemysig lördag!
Kram

Rumpetuss sa...

Vilka fina blommor och fina kort!!!

onkis sa...

Underbart fina kort du har gjort, snyggt det va med alla pastiller bakom den blomman.
Lucia ros, heter den så för att den blommar sent?
Kram!

chris sa...

This is not a spam
Hello I'am Chris From France!!
You Have A Wonderful Blog Which I Consider To Be Registered In International Blog Dictionary. You Will Represent Your Country
Please Visit The Following Link And Comment Your Blog Name
Blog Url
Location Of Your Country Operating In Comment Session Which Will Be Added In Your Country List
On the right side, in the "green list", you will find all the countries and if you click them, you will find the names of blogs from that Country.
I ask you to follow our blog! thank you
http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/
Happy Blogging
****************
Detta är inte ett oönskat
Hej I'am Chris !! Från Frankrike
Du har en underbar blogg som jag anser vara registrerade i internationell ordbok blogg. Du kommer att representera ditt land
Finns på följande länk och hur din blogg namn
Blog URL
Operationell leasing av din land där kommer att bli hur Session Tillverkad i ditt land lista
På höger sida, i "gröna listan", kommer du att hitta alla länder och om du klickar på dem, hittar du namnen på bloggar från detta land.
Jag ber er att följa vår blogg! tack
http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/
Grattis Blogging

myrica sa...

Men så fina blommor, jag hoppas den slår ut, rosor är ju så fina.
Ja det är väl snart dags för julkorten.
Så fina dina var.
Ha en fin dag
kram

Maja sa...

Ljuvlig ros knopp! Fina kort och blommorna va ju annorlunda, har en massa pistiller så kanske jag prövar nåt liknande ;)
Kram

skapa och inreda sa...

Men åh så underbara julkort:)
Tänk vad tiden går fort, snart dags att förbereda allt man vill göra till Jul.
Så vacker ros knopp, jag har en del växter som fortfarande blommar i min trädgård men snart kommer nog den första natt frosten och tar de sista tappra blommorna för denna säsongen.
Ha det gott.
Kram
Annika

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Eva!
Den blommande oreganon var ju vacker, kan tänka mig hur gott den luktar när den kommer in:))
Ja nu börjar ju det mesta blomma över. I mitt trädgårdsland så blommar det lite än och min höstflox är jättestor och blommar jättemycket i år i rosa färg:))
Och träden ger ju så vackra färger:)) Nu har det regnat här hela veckan, så det märks att hösten anlänt.

Tokgillade dina julkort, så vackra:)) Blomdekorationen blev ju jätte fin:)) Kul att lära sig något nytt:))) Liftvarning;))

Må så gott
Kramizar Marie