Sidor

måndag 28 oktober 2013

OOOOPS . . . där försvann mannen !!!!

Ner i lövhögen alltså. Han kom upp igen med lite stånkande.  Men gode tid vad löv det blir i stugan !!!! ( Hemma med förresten ) .
 
 
 
Och det beror ju bl.a. på vår vackra bok som du ser här i både vår- och höstskrud.
 
 
Nu ska ni få hänga med till TORSÅS höstmarknad. Det är en jättestor knallemarknad, säkert är det  många som likt förr i tiden handlar saker till hushållet där. 
 Bilderna här är en kompott av utbudet.
 
 
Och som detta inte är nog stod HAN där , med alla sina scraplådor. Det fanns inga nyheter precis och detta berodde på att försäljaren är igång att byta inriktning. Synd.
 
 
Men jag fick ändå med mig en påse för en hundring !!!!!! Inte fy skam precis. Behövde en ny hörnpunch och limsprutan är jag förtjust i så det var bra att få ett kit på lager.
 Den stora blompunchen har två handtag. Har aldrig haft en sådan , men den är väldigt behändig.
 
Ni som inte scrappar kan inte ana vad grejer man samlar på sig. Det är en hel verkstad hos de flesta tror jag. Åtminstone hos mig.
 
 
T.o.m på loppis hittar man scrapsaker numera. I söndags var det stor loppis i Kalmar och jag var där och fyndade. Berättar om det senare.
 
Julkortstillverkningen "blommar" här. Idag visar jag tre nya 3Dmotiv-kort. Det översta från utbytet med Carin och de två nedersta är köpta på Londonmässan. Skojig och dekorativ teknik.
 
 
 
 
Som omväxling blir det lite virkning. Blev förtjust i Karins små spöken, som visade sig vara lättvirkade. Passar ju perfekt till Halloween på torsdag 31 okt.
 
Det är ju den kvällen, just den 31oktober, som vi på olika sätt ska skrämma iväg onda andar och väsen med otäcka utklädnader och hemska pumpalyktor . Precis som vi gör vid påsk då många "jagar" häxorna med eldar .
 
Halloweenseden kommer från Irland och har spridit sig med att irländarna emigrerade bl.a. till USA. 
 
Men HALLOWEEN har inget med vår Allhelgonahelg att göra. Det råkar bara komma nära inpå .
 
 
BUUUUUH !!!!
 
 
Mig kan ni inte skrämma , mjauar Eddie. Jag ligger här och myser framför brasan.
 
 
Nä .... idag stannar jag också  inomhus. Har plockat in en del saker som legat och drällt i trädgården. Annars kan de säkert storma iväg.
 
Håll i hatten go´vänner !!! Eller strunta i hatten förresten.

15 kommentarer:

Onkis sa...

Oj,va mycket löv.. :)
Vilken mysig marknad ni hamnade på,kul med billiga och bra scrapsaker.
Jättefina kort och söta spöken.
Kram!!

Anneli Mellstrand sa...

Åhhhhhhh så mycket kul du visar idag.......helt underbart att. Läsa känns nästan som man har varit med dig .......vad kul med grejerna att man kan hitta det på marknad .................
Fina kort"................
Ja jag och gunnie har haft en toppen helg............
Kram
//Anneli

Maja sa...

Löv har ni nog så det räcker och blir över :) Alltid hittar man NÅGOT man behöver av scrap saker :) kan vara bra att ha någongång, om man nu vet var de finns sen den dan de behövs... hi hi. Fina kort och spökena va häftiga!
Kram Maja

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Eva!
Oj! det var inte lite löv ni fått ihop. Tur att T kom fram;))
Så mycket vackert du visar från marknaden:) Jag gillade de fina renarna längst upp till vänster, sååå söta:))

Javisst samlar man på sig massor med scrapgrejer, men jag tycker det är svårt att röja undan nåt. Kan ju vara bra att ha nån gång;)
Fint scrapgodis du fick med dig hem.

Dina julkort är såååå vackra:) Läckert med 3D-motiv. Får väl spana efter det på mässan nu till helgen:)

Dina virkade spöken blev sååå söta:) Tur att de inte skrämde lille Eddie;))

Må så gott
Kramizar Marie

Snäckskalsdalen. sa...

Tur han inte åkte med på komposten, mannen din!
Vilken mysig marknad du var på!
Och jag har börjat göra några kort, men jag kan väl inte påstå att det är så mycket scrappande, det känns mer som om jag klipper och klistrar. Jag har lång väg att gå innan dom blir presentabla.
Men något som är ett elände, det är att det är så himla kul att handla alla små grejer till det......
Agneta kram

Anonym sa...

Vi var också i Torsås. Gick förbi scrapsakern för att jag tänkte gå tillbaka och ta det på slutet men glömde det sen... Aja, kunde varit värre :) Fick i alla fall med mig garn hem.
Tycker det är en mysig marknad.
/Lina

myrica sa...

Men så härligt att gå bland alla dessa scrappsaker, det hade varit nått.
OOOOO vilka härliga kort jag blir så sugen på att göra några julkort nu när jag ser dina, mmm får se om det kan bli något.
Ha en bra dag
kram

Unknown sa...

Hej Eva!
Vilken tur att mannen dök upp igen :) Det blir verkligen mycket löv när man räfsar ihop allt.

Marknaden hade jag velat vara på men maken är nog glad att jag inte var det... Hade nog fått med mig både det ena och det andra hem.

Jag förstår inte hur du kan göra så fina kort! Jag säger som Agneta, Snäckskalsdalen skrev; jag klipper och klistrar mest:)

Ha det gott,
kram Eva

Snäckskalsdalen. sa...

Hoppas ni inte blåst bort eller att vinden ställt till med skador.

Den kom aldrig till oss, stormen. Det var lugnt och stilla som vilken vanlig kväll som helst, det regnade lite stilla så där. Jag var tvungen att gå ut och lyssna på granskogen borta vid soptunnorna, men det var tyst....

Agneta kram

Karin sa...

Hejsan!
Vad kul att du gillade mitt spökmönster på det lilla virkade spöket, de blev jättesöta. Tack för att du länkade till mig det var snällt och så hittade jag ju till dig också. Vilka superfina julkort du har gjort. Ha en riktigt bra vecka Karin

PetterCarins lilla pysselvrå. sa...

Jisses vad löv!
Tänk, det har jag aldrig stött på scrapsaker på en marknad, vad spännande det ser ut.

Väldigt fina kort, det var fina motiv som du köpt i London, dem har jag inte sett innan. Undrar om det finns 3D-motiv på Scrapmässan i Göteborg nu i helgen, planerar att åka dit på söndag.....

Söta spöken, de skrämmer ju ingen....

Här blåste förfärligt, dånade i väggarna och fönstren och mitt i allt måste Ritzi ut, det var världens kortaste kvällsrunda!

Ha en fortsatt fin vecka, kram, Carin

Ulla sa...

Så mycket det var till försäljning på marknaden klart att man köper på sig lite då. Tror också att det ser likadant ut hos alla scrappare allt vill man ju ha. Jättefina kort snyggt med 3-D. Har träffat en trevlig tjej i helgen Anneli men du får minsann följa med till våren när de skall ha träffen då så vi också kan träffas. Roligt att träffas i verkligheten.
Kram Ulla

SusanLotus sa...

Det är alltid kul att fynda scrapsaker! :)
Handlar allt på rea på den fronten. Blir för snål när det är ordinarie priser.
Men det stämmer nog det du säger att vi pysslare har en hel verkstad hemma och man blir lite scrapskadad och ser en användning i det mesta. ;D

Tur att mannen hittade ut ur lövhögen igen!

Ha en mysig kväll!
Kram
Sussie

Åsa/asamia sa...

Å vad många fina kort du bjuder på, både handgjorda och foton. Lite kul med mannen som försvann, det var inte lite löv ni hade.
Kul med marknad, verkar ha funnits massor av scrap - det gör det aldrig på våra marknader här uppe tyvärr.
Vad hette företaget som sålde scrap? Tänkte om de finns på nätet.

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, visa mannen bilden, men dom behöver faktiskt skjutas av, dom är definitivt för många, men när man ser dom på nära håll, ja, då smälter man.

Så du hittade blommor, jag kunde väl tänka mig det, så varmt som det är!

Fin dag till dig, kram!