Sidor

torsdag 27 september 2012

Vems är skorna ???

Det är ju inte lätt för er att veta. Det är i alla fall inte mina kan jag berätta. Söndagen i London innebar ösregn och sonen och jag ändrade våra planer..... utomhusaktivitet blev istället inomhus och vi begav oss till Victoria&Albert museum. Där pågick en utställning med designade kläder från ett par århundrade.
 
Skorna har drottning Elisabeth skänkt till denna utställning. Snygga !!!!
 
 
 
Det var här jag log igenkännande........ljuva , för min del otroligt roliga 50tal . Nu klädde jag mig inte i designade kläder utan snarare Bardotrutiga, vida kjolar/klänningar med många underkjolar. Men modellerna var just så här.
 
 
 
 
Jisses vilka baddräkter...stickade !!!! Hur fort torkade de tro??? Jag har för mig det stod Mary Quant som designer. Kolla behåformen.....hihi !!!
 
 
 
En underkjol att hata eller älska ??? Den är äldre, men om jag rotar i minnet har jag för mig att jag hade en underkjol med ståltråd i fållen så att kjolen skulle stå ut . Vad säger ni ?? Känns det igen ????
 
Det var en himla rolig utställning !
 
 
 
På vägen ut från detta magnifika museum passerade vi butiken och titta... får ni se !!!!
 
STÄMPLAR !!! HÄR ????
 
Kanske inte den sorten vi använder precis. Av trä !!!!
 
 
 
 
Inte långt därifrån ligger HARRODS otroliga varuhus. På nedervåningen fick vi se detta...........................
 
 
 
 
DIANA och DODI
 
Fyra ljus brinner ständigt här och framför porträtten ligger ringen som Dodi köpt till Diana  , dagen före tragedin, som en förlovningsring. 
 
 

Harrods varuhus ägdes av Dodis far , men är numera sålt.
 
Många människor stod stilla och betraktade denna plats.
 
 
 Nu kommer vi till mina inköp från scrapmässan . Som ni ser blev det lite av varje som... kortstommar, stämpelmoiv tryckta, punchar, limgelé, band, dekorationer, stämplar,
 
 
 
 
...knappar, olika sorters band ,candis, micropärlor, olika sorters papper, pärlor, blommor.........klicka på bilderna så ser ni tydligare. Tycker ni att jag har frossat, så kan jag säga att det är billigt på mässan. Mycket av det du ser kostar bara ett pund (ca 11 kr.)  
 
 
 
Här är textstämplarna som jag rotade fram ur stora fullpackade lådor. Som tur är låg det speglar i lådorna så man kunde läsa vad det står.
Jag är väldigt nöjd med dem jag plockade ut. Tycker att det är bra ordspråk och hälsningar och faktiskt kostade de bara 0.50 pund ( 5.50 ) styck och det kan man ju inte klaga på.  
 
 


En av Spellbinders nyheter inför julen är den här underbara julgranen. Det var den första av mina inköp som jag slet upp och gjorde ett kort med. Dessutom använde jag den nya kantstansen med stjärnor från Tonics. Om jag nu får säga det själv......vem vill inte få ett sådant här julkort`??!!!!



Idag har väninnan S och jag kört en liten sväng på Öland som i helgen firar skördefest. Vi fick vara med om något riktigt magiskt som ni ska få veta nästa gång.
Då ska jag också berätta för er hur man kan få det att snöa på ett julkort......nästan på riktigt !!!!!!


13 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Och jag som trodde du var bjuden på bal på slottet och skulle ha de fina skorna på dig :)
Ojojoj..vad du handlat, nu kommer det att bli många fina kort tillverkade hos dig. Jag har lite funderingar jag tänkte bolla med dig, du som är expert på scrapbooking. Jag mailar dig någon dag när jag får tid och ork. Sitter här med en höstförkylning och näsan bara rinner.
Kram!

Ninja sa...

Jag har aldrig varit på Harrods, jag gillade stämplarna jag kunde nog fått användning av dem på jobbet.

Marita Johansson sa...

WOOHOOW Sååå mycket scrapgodis

Kraaaaaam

Anneli Mellstrand sa...

Wow så mycket godis, oj oj oj säger jag bara vilket fint kort granen är en riktig höjdare...skall bli kul att se den....
Kram //Anneli

PetterCarins lilla pysselvrå. sa...

Så intressant att läsa om allt du sett!
Och det måste vara spännande att få använda allt nytt du köpt, grankortet var strålande, så fin die!

Ha en fin helg!
Kram
Carin

myrica sa...

Vilken härlig utställning du varit på. Det är kul att se en massa fina gamla kläder.
Vad mycket fint du köpt, jag gillar det julkortet, du får gärna skicka ett till mig(ler).
Ha det gott
kram

Snäckskalsdalen. sa...

Vilket härligt inlägg.

Och ja, visst minns jag dom där underkjolarna, skumgummiunderkjol med stålkant....och rutiga kjolar som stod ut och svajade lite läcker. Det var tider det! Ibland var nog underkjolarna av bomullstyg och stärkta med hur mycket Vårgårda risstärkelse som helst....

Det är ju inte utan att man blir lite lätt avundsjuk på att du har en son boendes i London.....varför har man inte det....

Kul shopping! Ett eldorado!

Agneta kram

Karin sa...

Hej! Härlig med lite London, älskar den staden. Var där för ett år sedan och var på V&A hur länge som helst och håller med om butiken är superkul. Julgranskortet är fantastiskt, Karin

Maria sa...

Det verkar som ni haft en fin resa och mycket trevligt inhandlat. Ja tänk dom där underkjolarna man hade, flera lager.
Kramen

nattugglan sa...

Oj så mycket "scrappis", det räcker till mååånga kort..Jag trodde inte det va dina skor..hihi..lite för "guldiga"..Va fint dedär med Diana & Dodi va..en riktig kärlekssaga.Ha en bra helg.

Carina sa...

Fin julgransdies och vad mycket du kom hem med.
Trevlig Helg!!
Kramisar

Anneli sa...

Ojjj så mycket fint du har handlat , du få ta med dig lite på lördag så vi får titta lite närmare på det. Ska bli så kul på lördag !!


Kram Anneli

Anna sa...

Vilken härlig utställning den hade jag gärna sett också. Vad mycket roligt du hittade på mässan. Ditt julkort var ju bara så fint.

Kram