Sidor

lördag 8 september 2012

HURRA för....................................

.........sonen i London idag !!! Kortet är skickat och .....är det någon som ska ha ett björnbärskort, så är det just han. Presenter dyker upp live.......snart !!!!!!!!!!
 
 

 
Häromdagen kom stora traktorn på åkern utanför och fångade upp resterna av kornet som skördats tidigare. De fyrkantiga knytena sprutade ut och det såg riktigt kul ut. Vilotiden för den här åkern har börjat. Jag tänkte då faktiskt på hur ofta vi sitter och tittar ut och tar in bilderna av årstidernas växlingar.
Nu närmar sig hösten.


Snart kommer årstiden när grönskan har ersatts av brunt, vitt och kalt. Och stillheten kan vara total.
 
Det är vinter !!




Naturen vaknar till liv igen, börjar så smått grönska. De första blommorna tittar upp.
 
Våren har kommit !



För inte så länge sedan tog jag denna bilden i ett oväntat ögonblick då jag fick ögonkontakt med dessa två rådjur.
 
Då var det mitt i  sommaren.
 
Och så rullar det på. Varje årstid har sin tjusning. Jag är nog allra mest en sommarmänniska.
Vad är du ???




Dags att börja tänka på varma plagg. Jag gillar de här pulsvärmarna, fingrarna lediga men ändå lite värme. De funkar nu på hösten. Den här modellen har jag stickat många i . Garnet jag använder är babyMerino och stickorna nr 2 1/2. SKÖÖÖNA !!!



I förrgår hade Anneli M och jag  en härlig scrapdag tillsammans. Och jag fick med mig inspiration  och nya idéer. Så blir det ju när man diskuterar och försöker utveckla och förnya det man håller på med.
 
 
Ännu ett kort som jag piffat till från längst ner i kortlådan.


Ska jag inte visa vad jag gjorde hos Anneli ?? Jodå, men de kommer i nästa inlägg.
 
Veckan har susat förbi. Jag har med försiktighet öppnat diskbänkskåpet varje morgon. Kanske hjälpte det att jag petade ner svintotussar mellan rören. INGEN MER råtta....... ja eller mus !!  De är som bortblåsta.
 
Och det är fortfarande mannen också !!!!!!!! 
 
Dags att komma hem nu minsann !!!!!!
 
 Och helst ha med sig NÅGOT !!!
 
 

12 kommentarer:

Anneli Mellstrand sa...

Häftigt när man ser samma bild i olika årstidersskrudar ( är det verkligen ett ord ) Torgvantarna börjar behövas nu på mornarna , superfina, likaså dina kort .............

Ha en skön helg
kram
//anneli

Iffa ...... sa...

Godmorgon!

Älskar många bilder =)
Hu ja, nu stundar kallare väder...men då är det mysigt inomhus.

Snyggt kort sonen fått, vad läckert det var på kläningen och mössan!!!

Åh, vilka fina handledsvärmare du gjort, skulle behöva gå i skola hos dig =) Bor i sådana på jobbet under den kalla årstiden, värmer så gott! Är dock ingen hejare på att sticka så jag får köpa mina, gjorde ett försök förra året och de blev väl ok......men inte på långa vägar så snygga som dina!!

Trevlig lördag!
kram iffa

PetterCarins lilla pysselvrå. sa...

Vilka fina årstidsfoton, härligt att vi får uppleva de fyra olika växlingarna. Tycker att alla årstider är lika fina!

Så fina kort, du får till det så piffigt och genomtänkt!

Ser varmt och gott ut med handledsvärmare, behövs nu när man ska ut med vovven kyliga mornar och kvällar.

Hoppas du slipper mer besök av vissa fyrbenta varelser, huvvaligen för såna!

Ha en bra helg!
Kram
Carin

Anneli sa...

Så mysigt med en liten scrappdag förstår att ni hade det mysigt!
Längtar till nästa scrappträff ska bli så kul!
Kortet du har gjort till sonen är så snyggt!

Önskar dig en skön helg!
Kraaaaaaaaam Anneli

Skaparglädje sa...

Jag gillar nog alla årstider....Och du tillverkar så många fina kort. Jag har faktiskt också gjort ett kuvertkort som jag ska ge systerns dotter när hon fyller 18 år på torsdag. Hon önskar sig pengar till körkort.
Kram!
(Hoppas gubben kommer hem snart)

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Eva!
Grattis till sonen på hans dag:) Och vilket läckert kort du gjort till honom:) Snart får du ju träffa honom oxå:))

Ja nu är det verkligen höst, löven börjar trilla av och gulna. Fast nu kommer ju höstastrarna och floxen:) Våren och sommaren är mina favoriter:))

Ja nu har jag oxå plockat fram mina fina pulsvärmare:))

Nu väntar vi på och få se vad du gjorde hos Anneli:))
Tur att de små mössen håller sig borta;)

Ha en fin helg, och var rädda om varann

Kramizar Marie

Birgitta sa...

Jag gillar faktiskt våren bäst. Men det går fort tills vi är där igen, allför fort.
Så fina kort du gör till dina nära och kära.
Önskar dej en fortsatt skön helg.
Kram Birgitta

Mimmi Hek sa...

Jag tror att det där med årstidernas växlingar och att vi njuter av dom är nedärvt sedan tusentals år i oss. Förr hängde ju allt arbete på vilken årstid det var.
Vilka tjusiga svampar du virkat och vad duktig Olle är. Går i farmor/mormors fotspår?
Kram

nattugglan sa...

Så fina bilder av års åkern...o kortet oxå.. jättefint. Hua för mössen o råttorna.. hoppas verkligen att svinto hjälper..Torgvantarna va fina ser så mjuka o sköna ut. Ja för slags mänska är man.. jag tror att jag är en vintermänninska..men tillika sommar/höst och vår..för jag tycker ju så om blommor..men sen är det ju nog nå visst med vintern.. tända ljus o mysigt..o snön som vräker ner..i stället för regnet.. haha.. äh jag gillar väl alla månader..Vi är ju lycklig lottade här i Norden som har 4 olika årstider...Ha en bra dag!

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka fina naturbilder, det är tjusigt med vårt land det här med årstiderna, dom är inte så dumma ändå. Säger jag som tycker väldigt mycket om vinterhalvåret och speciellt hösten!
Vilka fina kort du gjort och björnbärskortet var ju för fint!
Agneta kram

skapa och inreda sa...

Vad roligt att få se dina bilder på årstidsväxlingarna, ett år går så fort.
Mycket fina dina handledsvärmare och kortet är så fint, du får verkligen till det.
Ha en bra dag.
Annika

Carina sa...

Himmel o pannkaka vad mycket fint sen ja hälsade på. Vad häftig svampkorgen var men gör inte katten sitt jobb...tyckte jag såg en urkas nånstans :)