Sidor

lördag 11 juni 2011

Ta en titt i mitt växthus idag !

Längst in i hörnet i en jättestor kruka står de tomatplantor jag är mest nyfiken på...."Hundreds and thousands". Vi fick ju fel fröer ifjol, men nu ska det vara rätt och hur ska detta nu bli ?????


Melonplantorna har vuxit till sig rejält men blommar inte ännu.


Det gör däremot gurkorna. I år satte jag ner ett armeringsnät så de ska ha lite att växa på  och slingra sig fast vid. 


Jag är nöjd med hur det ser ut hittills. Och någon fasanrackare har vi inte sett till, men hört. Och det är väl okej. Kanske det hjälpte med tråddraperiet.


Längs garageväggen är det också full rulle. Jag ska aldrig mer gnälla över tomatplantor som är sega i starten. Det ordnar sig alltid !!!



Studentalster igen, idag är det kort till studentbuketten.  Kul att göra och kommer säkert att ge lite extra piff till buketterna.


Det kom två tjejer på besök, det var ju så jag skrev. Två tjejer från Stockholm på väg till Sweden Rock.  Känner ni igen henne ??? Jovisst är det ......HEDVIG . Jättetrevligt att träffas !! Hoppas att de får en härlig upplevelse trots regn och rusk. Men ibland är det väl så att vädret kvittar.


GLAD PINGST önskar jag er alla !! Ha en fin helg .

8 kommentarer:

Mimmi Hek sa...

Vi har också sett att det växt till sig rejält i vårt växthus medan vi förlustade oss i Paris. Mina söta svärföräldrar skötte vattningen med bravur. Så stora melonplantor som du har det har vi inte trots att dom tagit ett skutt. Men, som du skrev så ska vi inte gnälla över att något är sent i starten. Det kommer så småningom.
Hoppas att ni också får en härlig hänryckningstid!
Kram

Anki sa...

Vad kul med bloggbesök! Mysigt med plantor som frodas :D

Marita Johansson sa...

Ojojoj vad det växer.
Det är såå kul att se hur det växer.

Har själv bara en balkong och där har lilltjejen satt luktärtor och för att vara på den säkra sidan satte vi ju ner alla ärtorna från en stor påse.
Jag tror att varenda ärta har tagit sej iår och de växer med raket fart.
Beror säkert på att ingen annan än lilla tjejen får vattna.

Ha en trevlig helg

onkis sa...

Oj,det växer så det knakar,i mitt lan kommer reddisorna med rekord fart,ska bli gott nät allt är moget.
Ha en trevlig helg!

Skaparglädje sa...

Oj, vad det växer och kraftiga och fina är dina plantor.

Unknown sa...

Så jätte fina student tags,
Vilket växthus, Hoppas du får riktigt mycket goda och fina bär och blommor från växthuset
Kram Elin

Annelis hantverk sa...

Oj så det frodas och växer i ditt växthus! Trevligt med besök!
Kram!

Hedvig sa...

Snygga damer!

Återigen tack för att vi fick bo hos er! :)