Sidor

onsdag 8 juni 2011

Sju sorters blommor och flera.........!!

Man ska väl bara lägga sju sorters blommor under kudden för att drömma om sin käresta på midsommarnatten ??? Inga problem i år kan jag berätta, det finns gott om blommor i naturen, åtminstone här. Problemet är om de är överblommade till midsommar ????
Visst blev det en fantastisk bukett på morronpromenaden idag. Nu ska vi se om jag kan dem alla. Min mamma var duktig på att lära mig blommornas namn och det har jag haft mycket nytta och glädje av.

Vi ser vita : malva , hundkex, rölleka......blå : blåklocka ( det var tidigt !!), monke, kråkvicker.....röda/lila : rödklöver, vädd, rosa malva och så en liten längst ner till vänster som jag inte kan.......gula : smörblomma, sötvedel (tror jag ?) Det blev faktiskt tolv så det finns några att välja av. Fast jag behöver inte drömma om en käraste för han ligger på kudden brevé !!

 

Bland mina senaste betongsaker såg ni nog denna också , fast på avstånd. Nu är den utplacerad på ett trädgårdsbord. Så det går bra att ta en match !!!

Jag har sparat mina studentkort m.m. , men nu är det dags att visa upp dem. Nästa vecka drar studentfirandet igång häromkring. Först blir det två kill-studenter med  Skogstokigt motiv . Papperet har texten med studentsången, men var sjutton är det ifrån ???


Det kommer flera !!!

Ännu en underbar dag har vi haft här, strålande sol och 26 gr. Riktig högsommar och ändå är det bara 8 juni. Den lilla regnskvätt som kom igår kväll gjorde varken till eller från. Det blir att dra ut vattenslangen för att släcka växternas törst. Tomatplantorna är förankrade och nu är det fart på dem ska jag säga !!!

13 kommentarer:

onkis sa...

Sommarbuketter är dom vackraste blommorna.
och dina studentkort är jättefina.
Tufft spel du har gjort,du saknar inte idéer i alla fall :)

Skaparglädje sa...

Att du visste namnen på alla de vilda blommorna, det var duktig. Jag kände inte till alla. Hoppas det finns några blommor kvar till midsommar.
Kram!

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig Eva:)

Som ALLTID så bjuder du på mycket ögongodis att titta på när man hälsar på här:) Det är jättetrevligt att titta in här man blir GLAD när man hälsar på din blogg:)
Sommarbuketten är ljuvlig och dina student kort är supersnygga:)

Så trevligt att du gillade mina båt bilder:) Vi hade jätte tur och fick en helt underbar helg på sjön:)
Egentlig så är båtlivet och sjön inte min grej heller men jag har fått lära mig av min sambo att uppskatta och njuta av det ändå:)
Men jag blir mycket rastlös efter några dagar och måste ha fastlandet under fötterna igen då!
Nu blev jag allt "nyfiken" skulle jätte gärna vilja veta / se vad du och din man "seglar med" !!!
Du vet ett gott skratt förlänger livet vet du blink blink:)

Ha en jättetrevlig kväll:)

Kramar från Lilla Inger:)

Lindha sa...

Härliga somriga blomster! Kan nästan känna doften!

Gillar dina kort till studenterna!

Ha det så bra!

Kram Lindha

Unknown sa...

Så fina studentkort !!
Underbart med en sommarbukett.
Kram Elin

Lena sa...

Hej..vilken underbar bukett!! Vi tog också en promenix i kväll men det blev bara rosa klöver..jag älskar dem!!

Pappret kommer från Maja design!!

Jag använde sista biten tror jag häromdagen!

Kram Dotera

Carina sa...

Härlig bukett. Fina studentkort
Kramar

Susanne sa...

Så vacker blomsterbukett och ditt betongspel är superfint liksom dina kort... Stämpeln kommer från Stämpelboden.... Kramizar

Gunilla sa...

Vilken härlig sommarbukett!! kan ju verkligen hoppas att det kommer rejält med regn snart så inte allt torkar bort Å så fina studentkort/Kram

Lisbet sa...

Vilken fin sommarbukett! Jag funderade på detsamma i morse. Finns det blommande växter kvar på midsommaren? Allt slår ju ut i blom nu.
Härliga kort du gjort!
Ha en skön dag!

Hedvig sa...

Vilken vacker bukett! Borde plocka blommor oftare men det blir liksom aldrig av...

Myricas Farmor sa...

Vilka sött luffarchack du gojt, så gulligt med alla dessa grejor i betong, jag får nog prova på det där med att vara konstnär i betong, dina grejor är såå jätte fina.
HA det gott
kram

Black Iris sa...

Jag tror det inte men jag hoppas verkligen att det finns lite blommor kvar till midsommar. Jag behöver ju inte heller några under kudden men jag skulle gärna vilja göra en krans eller 2 då..

Kram Maidi