Sidor

tisdag 5 april 2011

Om du hör något i luften som surrar.........

  .....då är det vi som hurrar !!!!
Grattis till dagens födelsedags"barn", en nära vän till oss. Hoppas att dagen blir fantastisk.


Nu ska ni få se mina plantor , några som jag köpte i pluggar på mässan.
Först den svarta petunian. Hmmmmm.... så häftig tycker jag !!


Här är blomman för dagen som jag sådde för någon vecka sedan. den kom upp ganska snabbt. Tyvärr får man bära krukorna ut och in eftersom det kan vara minus på natten. Men den har växt bra ändå.


Min favoritpetunia, Picasso. passande namn, eller hur. Ifjol köpte jag samma och den blommade så flitigt och blev som en liten buske. Jättevacker.


Det blir vårkort gjorda titt som tätt nu. Stämpeln är Skogstokig och detta är en som jag gillar skarpt. Och turkos är inte fel heller.


 Jag undrar om ni saknar mina kommentarer ??? Jag är ju ute och skuttar och har lite annat för mig, men snart kommer mina kommentarer att dimpa ner hos er igen.

15 kommentarer:

Maria sa...

Härliga kort och härliga växter! Nu är det verkligen en underbar tid när vintern har släppt sitt grepp och våren kommer med stora kliv. Våra scillor börjar lysa lite i blått - I love it! Kram!

Hedvig sa...

Ojojoj! Här har det hänt mycket under tiden man varit borta ser jag!

Många fina kort som vanligt och mässorna verkade jätteroliga!

Jag hittade enorma Scrap-butiker i USA, då tänkte jag på dig! :)

Kram/Hedvig

Skaparglädje sa...

Vad mycket fint du har planterat och fina kort har du dekorerat, du är så duktig.
Kram!

Bettan sa...

Nu blir man lite sugen...på att kolla in fröpåsarna...tyvärr har jag dåligt med plats, hmmm...får kankse flytta på symaskinen??? Den svrta petunina blir nog en riktig "snygging", jag gillar "mörka" blommor. Hade en chokladblomma i somras, tyvärr klarade den inte vintern...får köpa en ny till sommren. Korten som du gjort är jättefina. Kram sytanten

Gunilla sa...

Så fina kort!! Jag blir så sugen att plantera lite jag me.... den svarta petuninan var ju jättefin har aldrig sett förut/kram

Unknown sa...

Underbara kort, båda två.
Kram Elin

Birgitta sa...

Läckra kort du gör. Tänk vad mottagarna kommer att bli glada.
Förstår att våren kommit till dej nu. Vi har mycket snö än.
Ser att det växer så det knakar hos dej.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

Marie Havén sa...

Hej Eva!
Mycket fint grattiskort, skjortan blev jättefrän. Den svarta petunian är fin. Det gror som bara den hos dig:)
Picasso-petunian har jag nog aldrig sett, mycket vacker. Hoppas den blir lika fin i år som förra året.
Vårkortet blev jättehärligt, du är så händig;)

Imorgon får vi skutta vidare, nu är det ju trädgården som gäller:))

Ha det så gott.
Kramizar
marie.haven@hotmail.com

Lena sa...

Välkommen hem!! Kram!!

Carina sa...

Härliga kort. Ja den tiden, där våren tar fart och man kan börja ute i trädgården, då brukar man ha fullt upp. Ha en underbar dag/Kramar

Susanne sa...

Kanonfina kort!! Vi ses imorgon!
Kramizar

Myricas Farmor sa...

Så fin den svarta petunian var, riktigt fräsig.
Jag satte svart stockros förra året hoppas den har överlevt.
Sött kort.
Ha det gott
kram

4U2 sa...

Din favorit petunia: så fin!!!

UlrikaT sa...

Superfina kort du har gjort! kan tänka mig att mottagarna blir glad för dom här.
Vilka fina blommor du har!

SusanLotus sa...

Vilken underbar Petunia! Picasson alltså. Jag har aldrig sett den tidigare. Jag älskar petunior och pelargoner. Fyller min lilla balkong med dem om somrarna. Kram ig( igen! ... mycket att läsa här nu när jag inte varit inne på ett tag )