Sidor

söndag 3 april 2011

Julen varar än till påska !!!

Nä...det är ju fel !!! Julen varar ju hela året. Vi är ju några som gör ett julkort i veckan ...HELA ÅRET. Det ligger redan 13 julkort i min låda. Tänk när det blir dags att skicka julkort i mitten på december och man kan bläddra i lådan bland 50 julkort. Dé  ni !!!!

Men nu är det snart PÅSK och då blir det lite påsk-kli i fingrarna. Jag ville virka färgglada påskägg och lägga som dekoration i en näverkorg och så blev det. Och kanske virkar jag några att hänga i riset också, för det här är ett lätt mönster. Klicka på bilden så kommer du till bloggen där jag hittade beskrivningen . Tack för den !!!


Påskkort måste man också skicka , några stycken i alla fall. Har ni haft ögonen med er så ser ni att jag använt ett papper som jag köpte på mässan. Det passar mig perfekt som bor granne med en bondgård.


Jag får inte glömma VECKANS JULKORT nr 13, som blev en tomte på väg ner i skorstenen.  Vet inte om det bara var en slump att sotaren var här för någon dag sen. Rent och fint att kliva ner !!!


Men jag håller fortfarande på med mina glädjeskutt och flyger fram... hit och dit ....hej hopp ...nu måste jag väl snart stilla mig !!!!!!

13 kommentarer:

Mimmi Hek sa...

Jag kanske också fixar till några ägg till påsk. Där är i varje fall inga kalorier i dom.
Kram

onkis sa...

Va härligt och ha julkorten klara i höst,då kommer jag att bli avensjuk när jag ska börja med mina :)

Annelis hantverk sa...

Så söta och färgrika påskägg! Fin idé att göra julkort redan så är dom färdiga före julstressen!
Kram!

Mormor S sa...

Vilka jättefina påskägg du virkat.
Jättefint påskkort också. Tomtekortet är bra att ha när det blir jul.
Jag kanske skall försöka göra några påskägg jag också. Det är bara så att jag måste alltid fundera och när jag funderat färdig är påsken säkert över för längesedan.
Ha en bra dag och kramar från Siv

Skaparglädje sa...

Vilka söta påskägg, hoppas de inte är för tunga att hänga i riset.
Kram!

Marie Havén sa...

Hej Eva!
Vilka underbara påskägg du virkat.
Påskkortet är jättefint, mycket tufft papper, det skulle jag velat köpt oxå, (men missade det på mässan)
Vad duktig du är med dina julkort, och så fint detta var med tomten i skorstenen:)
Idag blev jag färdig med städandet i vårt uterum, det blev så fint. Så nu sitter vi och äter där hela sommaren:)Gött!

Ha nu en skön kväll och en jättebra dag imorgon.

Kramizar
marie.haven@hotmail.com

Unknown sa...

Söta påskägg,
härliga kort.
Kram Elin

dagenskreativa sa...

Vilka färgglada små ägg:) kanske att man skulle ta sig ann & virka ngt påskrelaterat:)

Carina sa...

Härliga påskägg.
Ja det blir perfekt i december för er som är så duktiga att göra julkort, själv är jag så att jag blir nästan less på mina kort, vill göra nya hela tiden. (Hoppas att du förstår vad jag menar)
Ha en toppen Måndag och hoppas att ni har bättre väder än vårat regn
/Kramar

Myricas Farmor sa...

Så gulliga äggen var, fin dekoration i en skål.
Och jag blir lika glad när jag ser dina kort.
Dom är så fina.
HA en bra dag
kram

Black Iris sa...

Pyssliga, pyssliga du.. Vad du hinner med men nog känns det lite konstigt med julkort just nu:)
Äggen ska jag gå in och ta beskrivningen på så får vi se om jag hinner med det.

Kram Maidi

Vera sa...

Men vilken påsklängtan jag får när jag ser dina fina, färggranna ägg!! Du är så rackarns duktig på att få till fina saker- och hur du hinner med allt är en gåta för mig!
Jag är lite avis på dig och resten av "göra- julkort- hela- året- gänget" för OJ vad ni kan skatta er lyckliga när julen närmar sig och ni har en hel hög med färdiga, vackra kort! Själv håller jag knappt efter beställda (och för egna hushållet) födelsedagskort och andra nyttokort! Nåja, min tid kommer så småningom :-)

Det är supertråkigt att min blogg stängt ut dig för jag saknar dina kommentarer! Du är en av dom flitigaste "kommenterarna" och såna som du uppskattas! ;-)

Ha det gott i våriga Småland!
KRAM

Anna sa...

vilka fina kort du gör :)