Sidor

tisdag 1 februari 2011

Nu börjar en kort månad

Äntligen är långa januari slut och vi tar klivet in i den kortaste månaden. Snön bara smälter och smälter, men de jättelika snöhögarna kommer säkert att ligga kvar länge än.
Februari månadsbild ser ut så här och den är såklart vintrig. 


Nu ska ni få se mina tre sista scrapalster från lördagens scrapträff.
Det första är en layout på våra husdjur , ja ni vet ju att Dennis har lämnat oss, men jag hoppas fortfarande han kommer tillbaka. Om han lever förstås ???
Ajax och Dennis busade jämt, men de kunde också ligga lugnt och stilla bredvid varandra och vila. D.V.S. ute ! Inomhus blev leken lite för tuff och Dennis gick oftast ut igen.


Kortet innehåller ett Skogstokigt motiv och gummibokstäver.


Och sist en liten tårtbit !



Layouten för vecka 4 handlar förstås om scrapträffen och ser ut så här. Nu ska den också in i pärmen. Jag hoppas verkligen att jag kan hålla denna smarta utmaning. Då är ju hela vårt 2011 dokumenterat när vi kommer till nyår.

 

Igår var BOKBUSSEN här och jag måste skryta med att den innehåller så mycket bra läsvärt. Får ni syn på den här boken Textilt återbruk...så hugg den !! Den är fantastisk att titta i och inspireras av. Du får tips med vad du kan göra av gamla dukar, handdukar, knappar,slipsar............


Här ser du en sida som handlar om spetsar.


Drar mig nu tillbaka till mitt scraprum innan det är dags för Bygglov och stickningen.

Ha en jätteskön kväll !!!!

14 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Jag tycker Januari gick fort, hur fort kommer inte Februari att gå då.
Kram!

Bettan sa...

Vilken tur att februari är så kort... vi firar lite födelsedagar i februari så den går fort iallafall... men nu hoppas vi ändå att våren kommer SNART!!!
Fina kort du gjort, den bilden på Ajax och Dennis är väldigt fin.
Kram sytanten

Beate sa...

Jag gillar kortet med bakverk och tårtasken! Du har verkligen lyckast med färgerna! kak-kortet ser jättegott ut! :) Kram!

Anonym sa...

Hej Eva!
Så fina bilder på Jetsin, passade så fint i vintage-stilen! Han är så fantastiskt go denna stora fina katt! Han verkar trivas bra här och vi är så glada att vi får ta hand om honom! Ha det gott, kram Kajsa.

Carina sa...

oj vad härligt kortet var med skogstokiga bagaren, jättefint:)

Unknown sa...

Skö´nt att januari är slut. Nu går vi mot ljusar tider,
Underbara alster du har gjort.
Gillar asken gör läcker!!
allt va jätte fint.
Kram Elin

Lindha sa...

Vilka härliga alster du hann göra på bara en dag!! Imponerad!

Tack snälla för golfaren som låg i brevlådan idag!!! Snart kommer det några motiv som tack för hjälpen!!

Kram Lindha

Marie Havén sa...

Hej Eva!
Så skönt att det är Feb nu,det går åt rätt håll:)Så jättegullig Lo, tänker på Dennis,hoppas han har det bra,var han än är.
Så härligt "må så gott" kort, suveränt läckert:) Tårtbiten är en riktig läckerbit! Är den svår att göra?
Så kul Lo du gjorde med allt om scrapträffen. Boken verkar kul att kika i, de små tavlorna är jättesöta. Sitter nu och slötittar på Bygglov:)

Ha nu en mysig kväll.
Kramizar
marie.haven@hotmail.com

Mimmi Hek sa...

Vilken fin tårtbit, garanterat kalorifri också.
Jag fattar inte var januari tagit vägen och vips är väl februari också puts borta gissar jag.

Lena LH sa...

Hej Eva!
Dina kort är ju helt fantastiskt fina.
Tänk om man kunde........
Blir riktigt sugen på att prova;)
Ja, nu är väl snart februari slut också,så snart är det vår på riktigt:)
LenaLH

Lady Gaggig sa...

Så flitig Du var på scrapträffen!
Inte dåligt...själv tycker jag mest att jag hinner prata och bubbla på dom där träffarna...(:

Kortet med bagaren var så himla sött!
Och layouten med vovve vs. katt...

Och hoppet ÄR ju det sista som överger oss, så jag förstår att Ni fortsätter hoppas på hemkomst.../:

I skrivande stund sitter jag själv och spänner öronen...
Har varit ute och ropat på Lovis här..hörde kattslagsmål för en stund sedan.
Och sedan blev det alldeles tyst.
Förutom en kattuggla som hoar borta i skogen.
Usch...olustig känsla i magen, och är nästan mörkrädd.

Visst är det konstigt när man "känner på sej saker" ?
Jaja...får väl hålla mej vaken ett tag till och se om lilla Damen behagar dyka upp. Kan ju ändå inte sova när jag inte vet att alla är inne...
Knasigt...det är ju katter.
Men jag är ju en "ank-mamma"...Haha!

Må så gott, Eva!
Jag är en usel bloggare för tillfället, men faktiskt har jag lagt in vecka 4:s layout-utmaning i kväll...((;

Kram, Jenny

Hedvig sa...

Har just vaknat upp ur några dagars magsjuka och då är det så roligt att titta igenom alla bloggar och se vad som hänt. Speciellt din, för du har så mycket att visa varje dag!

Dina alster från scrap-träffen är fantastiska! Förstår inte var du får all inspiration från... Och ditt LO-projekt blir ju hur kul som helst!


Kram! <3

Myricas Farmor sa...

Det var fina saker du gjort på träffen, jag har funderat lite på ett hjärta och ja jag får nog fundera lite till.
HA det gott
kram

Jessica sa...

Vilka fina scrapbooking grejer du gör, önskar man kunde göra sånt själv =)
Mvh Jessica