Sidor

fredag 4 februari 2011

ETT SKJORT-KORT !!

Det blev ett skjort-kort med skjortan på. Tänk så fiffig den här vikningen är !! Och kortet är jag riktigt nöjd med. Perfekt just nu då vi har många killfödelsedagar i familjen. Ja vad tycker ni ?
Missade du beskrivningen i mitt förra inlägg så gå tillbaka och titta på videon.


Ibland snubblar man över något man inte kan missa på någon annans blogg. Det händer faktiskt mycket ofta. Det kan vara recept, scrapidéer, virk/stickmönster, trädgårdsidéer eller vad som helst. Vilken oändlig värld vi lever i , denna bloggvärld !! Nu ska ni få se något som jag undrar om ni inte rusar iväg efter garn och virknål när ni ser.

KOLLA  här !!!!



Världens sötaste lilla igelkott !!! Den tog bara en liten stund att virka !!
Klicka på bilden så kommer du till beskrivningen.

 Flera har undrat vad jag stickar i tvsoffan. Jo en härlig halsduk/sjal i tunnt garn och stickor 7.
Lätt mönster ......
Så här :
2 rm, //omslag, 2 rm tills // hela varvet ut, sluta med en rm.
Den ska väl bli ca 1,5 m lång eller till garnet tar slut .



FREDAG ...denna alltid underbara kväll med fredagsmys och blippande på tvdosan. NÄ NÄ inte ikväll inte !!!!!! För ikväll ska vi åka till stan och.........hmmm..........berättar imorgon !!!


12 kommentarer:

LenA sa...

Hade missat skjortkavalkaden men så snygga dom är! Kortet du gjort är ju jättefint!Måste kolla om det är något jag klarar av!

Åhhh,en kott kott som mitt barnbarn sa, så söt den är!

Ha nu en riktigt trevlig fredagskväll, vad ni nu än hittar på!

Kram Lena

Tångsnällans blogg sa...

Neej gud vilken söt liten igelkott! Blev helt förälskad i den! Du gör så mycket fint Eva! Ha en riktigt fin fredag! Kram Crea

Maria sa...

Det är läckert med den där skjortvikningen. Kortet är så fint och "manligt". Vilken söt igelkott! Tack för beskrivningen. Hoppas att du får en trevlig dag imorgon - man blir ju lite nyfiken på vad ni ska hita på. Kram!

Marie Havén sa...

Hej Eva!
Urläckert skjort-kort. Ska försöka att tillverka en ikväll, det var ju en jättebra videofilm, om hur man gör:)
Kottisen är jättesöt.Virkningen av din halsduk kommer att bli jättefin.

Hoppas att ni får en trevlig kväll,
vad ni än hittar på:)

Kramizar
marie.haven@hotmail.com

Skaparglädje sa...

Nya spännande saker på gång hör jag.
Jag försökte hitta videosnutten på youtube men hittar den inte.
Tycker skjortan är så fin tänkte jag skulle lära mig att vika en sån.
Sjalen blir urläcker, och vilket enkelt mönster
Trevlig Helg!
Kram Anne-Lie

Lotta W sa...

Läste på Magnus Carlssons blogg att han hade spelning i Kalmar trakten.
Kan det va så att ni ska lyssna på honom ikväll? Vet ju att du gillar hans musik. Ha en kul kväll.

Lotta W
livetsbergodalbana.blogg.se

Hedvig sa...

Men vilken söt igelkott!!! Vill också göra... :)
Och halsduken ser jättemysig ut! Stickar en sjal i samma garn, samma färg till och med. fast jag har mohair också, vilket jag egentligen avskyr...

Ha en toppen-fredag! (Är nyfiken på vad du ska ut på för bus...)
Kram

Mimmi Hek sa...

Underbara färger i din sjal.
Kortet är jättefint!

Sanne sa...

Jättesöt liten igelkott!

Gunilla sa...

ja kortet blev verkligen jättefint och gu´ så söt liten igelkott Ha en härlig helg /Kram

Unknown sa...

Kortet blev jättefint me skjortan.
Kanske ska prova den vikningen.
Tack för tipset.
Trevlig helg
Kram Elin

Sickan sa...

Vad häftigt kort du gjort :)

Och flink i fingrarna med både virk och stickning!
ha det bra!