Sidor

torsdag 30 december 2010

ÅRETS SISTA PYSSELTIPS

HURRA !!!!!!

Idag slog räkneverket över på 14000 besökare !!!! Jag är djupt tacksam för alla glada, positiva, fantastiska bloggvänner som jag har !! Vilken inspiration och glädje ni alla ger !!! Och så spännande att få utbyte  i  ideér,  tankar och funderingar och få se hur ni har det i era vardagliga liv . Idag gör jag också mitt 245e inlägg för året. Det är knappt man tror att det är sant. Och bloggen fyller faktiskt inte ett år förrän 13 mars samtidigt som jag själv. Många kanske inte känner till att jag fick bloggen av min dotter i födelsedagspresent. Först tänkte jag....herreminje hur ska jag klara detta ????
Men det gick ju !!! 

Nu är julen passe´ och här förbereds nyårsafton med vänner !!! Några små nyårspresenter och nu talar vi inte om ljuspåsar utan läckergodispåsar. Jag hittade en särskild hylla i matbutiken med DYRA....LÄCKRA....godisbitar. SE HÄR !!! 



Före jul köpte jag en bok "JULBOKEN" av Kristina Strand , som jag berättade om .
I den fanns ett tips som jag har sparat till nu. Det ska bli en dekoration till dukningen på nyårsafton.

Så här är det :

Man behöver vanliga dricksglas, raka , som ett värmeljus får plats i . Och så behöver man spetsar.
Jag har många hemvirkade spetsar, men när jag stod där med dem och en sax, kunde jag inte förmå mig att klippa dem i småbitar. För det var det man skulle göra. De får sparas till något annat. Jag tog istället maskingjorda spetsar. Både glas och spetsar har jag fyndat på Kupan.

Man mäter och klipper spetsarna  lagom  till omkretsen .


Sen fram med limpistolen och limma en liten sträng där du fäster spetsen.

Sen virar du runt spetsen och fäster den med en ny limsträng. Så här blev det !!!

Så fint ska spetslyktorna lysa på bordet imorgon !!! Vackert ....inte sant ?
Och så är vi där igen.....återbruk !!!! Jag säger det igen och igen....man ska inte kasta bort saker ( ja en del kanske ! ) Inte ens udda dricksglas i alla fall,  för det kan bli något fint.


Nu är babymössa nr 2 färdig och min gamla docka har återigen agerat fotomodell. Tvåan blev virkad med rosa kant . Nu är även trean på gång. Det kan vimla med bebisar framöver....så bäst att vara beredd. Vi får väl se !!!!

       
Maken drog iväg till stan och skulle inhandla ett klurigt paket till PAKETLEKEN imorgon. Vi har ju årets sista familjeträff hos dotterns familj denna gång. Sen har vi julfirat hos alla i familjen utom yngste sonen i Stockholm. Jag undrar vad han skulle säga om vi alla 15 skulle braka in till honom i hans tvåa ???!!! Jag ska snart gå och slå in mitt paket och jag undrar såå vad de ska säga om det och vem som kommer att rycka det ??? Jag kanske försöker behålla det själv . Eller kanske maken, som ju fått en ny insikt. Gåtor ??????? Ja vad tror ni`???
 
       Iväg till scraprummet nu.............och ni .......gott slut på 2010 !!!!!

                                        

23 kommentarer:

tilda sa...

Grattis till så många besökare!!!Det är ju så otroligt roligt med blogg!Jag har bara hållit på några månader,men nu undrar man så smått hur man har klarat sig utan sin blogg och sina blogvänner...

Sanne sa...

Grattis till alla besökarna, vad kul! Min egen räknare slog om till 2000 idag så jag firar lite också ;)
Gott Nytt År på dig och de dina!

Lindha sa...

Tycker du har visat att du klarar av att ha en blogg! Du är ju värsta snillet!! Grattis till alla dina besök, jag är inte ett dugg förvånad, med tanke på vilken trevlig blogg du har!

Söta ljuslyktor! Kul att kunna återanvända! Mycket bra idé!

Hoppas du får ett riktigt trevlig nyårsfirande!!! See you next year!

Stor nyårskram Lindha

Maria sa...

Oj, så många besökare du har - grattis! Det känns väl jätteroligt.
Jättefina godispåsar.
Hoppas att ni får ett trevligt nyårsfirande och att det kommande året ska bli gott och innehållsrikt!Kram!

4U2 sa...

Snygga lyktor.

Vera sa...

Grattis till den fina besökssiffran! Du har ju blivit värsta proffs-bloggaren och jag säger då det- tur att Lena fixade bloggen åt dig för den är så trevlig att titta in i! :)
Jättefina mössor och lyktor!!

Ha ett gott slut och en god fortsättning och ta hand om er! STOR KRAM

skapa och inreda sa...

Du sprider så mycket härlig inspiration till alla dina besökare så ett STORT grattis från mig :)
Fina ljuslyktor, en kul idé.
Gott nytt skapar år önskar jag dig.
Kram Annika

LadyNight sa...

Vad mysiga glasen blev med spets och ljus! Inspirerande :)

Gott Nytt År!

/LadyNight
http://pysselstund.blogspot.com

Lady Gaggig sa...

Åhhhhh!!! Rackarns bananer!!!

Jag som slängde en jättekartong med udda glas i somras!!!!!!!!!
Fanken också!!

Dina glas var ju HUR SÖTA SOM HELST!!!
Och så perfekt även utomhus om sommaren lite varstans....och i växthuset....och i husvagnen...i förtältet...och på fina Nyårsbordet!!!

Detta ska jag tänka på nästa gång det kraschas glas här hemma!
Då ska det sparas "uddisar" som ska få bli framtida ljuslyktor!
Tack för ett superbra tips!

Och du....Va fint det blev med "rätt mått" här inne nu!
Kram på dej där i scraprummet.
Nu ska jag ta mej an ett gäng med lax-fileér som jag ska "exprimentera" lite med!
Kanske hamnar skapelsen på bloggen sedan om det blir gott?

Jenny

Skaparglädje sa...

Verkligen fina ljuslyktor blir fint på bordet i morgon
Tack för alla dina pysselidee´r du delar med dig av.
Jag vill önska dig också ett riktigt Gott Nytt År!
Kram!

Anonym sa...

ett riktigt gott nytt år till dig.
stort tack för all glädje du har gett mig.hit går jag smärtan i kroppen vinner smile.Och för ett ögonblick slipper jag smärtan.
jag skriver inte ofta här fast jag är här nästan var dag fy på mig smile.
mitt nyårs löfte blir lämna ett hej och tack lite oftare

Bettan sa...

Ja, som sagt nu är det snart nytt år... min blog fyller 2 år den 6 januari och snart, ganska snart har jag uppnåt 10 000 besökare så jag håller på att fundera ut nåt till en utlottning så småningom. Det ska bli kul. Och du har haft jätte måmnga besök, grattis till dej!
Vi ska oxå ha en "hög" med gäster imorgon, vi blir nog 14 stycken tror jag.... men finns det hjärterum så finns det stjärterum!!(Vad roligt att hon gillade örngottet) Nu ska jag sticka lite på sockorna....
Gott Nytt År på Er!!
Kram sytanten

Birgitta sa...

Grattis till alla besökare. Det är så roligt med alla kontakter man får överallt.
Så fina dina glas blev.
Önskar dej ett gott slut och ett Gott Nytt År.
Kram Birgitta

Gunilla sa...

Grattis!!! Så fina dina ljuslyktor blev Önskar dej Ett gott nytt år me /Kram

SusanLotus sa...

Du glädjer oss andra minst lika mycket ska du veta! :)
Vilket underbart tips att göra lyktor av glas och spetsar. Vi ska rensa ut massa udda glas har vi tänkt, men nu kanske jag sparar några och gör som du. För det var jättetjusigt!
GOTT NYTT ÅR EVA! Kram

Britt-Inger sa...

Grattis till din 14000! Din blogg är ju inspirerande både på ord och bild, så det är inte så konstigt att många drar sig hit på en titt :)
Bedårande ljuslyktor du gjorde...det är bara fantasin som stoppar en för vad man kan göra av gammalt och udda. Så tänk så mycke man har kastat innan man kom in i denna värld, oj oj...det vill man inte veta ;)
Du ska nu ha ett GOTT NYTT ÅR så ses vi nästa år.
Kramen, Britt-Inger

Soulsister sa...

Önskar dig och de dina ett Gott slut på 2010 och hoppas början och resten av 2011 blir det bästa året hittills för er.

KRAM

Sickan sa...

Gott nytt år!
Brukar smyga in här från Jennys sida men har inte lämnat nåt spår efter mig. Tyckte det var hög tid för det nu. :)

Gillar din blogg och dina pyssel ideér. :)

ha det bra!

Marie Havén sa...

Hej Eva!
Först ett stort GRATTIS till alla dina besökare på din blogg!
Du har skänkt mig så mycket glädje och inspiration:)
Jag utser dig till Årets Bloggare:)
Hoppas vi får följa dig nästa år!

Dina ljuslyktor är underbara, Ser ju helt nya ut!
Här hemma hos oss blir det lugnt i Nyår, gubben har jour(han är redan iväg och jobbar)
Nu Önskar Jag ett riktigt
Gott Slut Och Ett Gott Nytt 2011!
Ta väl hand om er.

Kramizar
marie.haven@hotmail.com

Mormor S sa...

Grattis till alla besökare.
Jag fick också min blogg av min dotter i adventsprecent 1 december 2007. Det kom som en överraskning.

Jättefin babymössa du gjort nu också. Fina ljuslyktor också. Du har så stor fantasi till allt du gör. Önskar jag hade bara lite av den fantasin.

Gott Slut på år 2010 och Gott Nytt år 2011.

Kramar från Siv

Lotta W sa...

Gott Nytt År önskar jag till dig Eva. Tack för stödjande och värmande kommentarer.

Nyårskramar fr Lotta W

livetsbergodalbana.blogg.se

Hedvig sa...

Åh vad snygga glasen blev med spetsarna på! Det ska jag absolut minnas när jag tröttnat på att göra armband... ;)

Kram

Ellis sa...

God fortsättning!
Vad fint det blev ned ljuslyktorna! =)
Ha en fin start på 2011!
Kram Elenor