Sidor

måndag 25 oktober 2010

Inte jul än, men loppisfynd !!

Det blev en snabbrunda på den stora loppisen i Kalmar igår, i sista minuten. Och där innanför dörren låg ett jättefint hjärta från Gabrielkeramik i Timmernabben. Det tackar man inte nej till !! 10 kr !!! Nu ser fotot jättekonstigt ut....flammigt . Jag förstår inte, för jag har synat hjärtat och det är hur fint som helst. Jag gillar grejerna därifrån och har en hel del. Det roligaste är att åka till butiken i Timmernabben och shoppa. Och alldeles i närheten....kan ni gissa vad som finns där ??? Jo...en liten godisfabrik, med världens go´aste brända mandlar. Mmmmmm....



På vägen hem sa jag till mannen ..." Kör sakta ! Jag ska "fota" arenan. Men det kom hela tiden bilar efter oss i rondellen så jag tror vi snurrade där tre varv innan jag kunde ta ett kort. Han tycker nog att jag är besvärlig ibland.
Den är STOR den här arenan och jisses vad de jobbar på, dag och natt. Jag har för mig att den ska vara klar 15 mars. Det var ett himla tjafs innan beslutet blev klubbat, men nu står den där och speciellt alla Kalmar FF-fans jublar..


Idag har jag testat mina nya julstämplar, som jag köpte på Landstokens utförsäljning. De är lite ovanliga och roliga. Här kommer det ena kortet.

Och de här är mina sista tårtbitar .....jo det kanske blir fler , men inte just nu. Det är många som frågar hur man gör dem. Skicka ett mail till mig ( kolla i min profil) så ska du få beskrivningen.
Än en gång kan du se mina hyllbårder av papper och blomman har jag slaktat från en ljusmanschett.

Även här en slaktad ljusmanschett , dessutom en knapp. Det är mycket i ens värld som kan återanvändas.


Nu ska jag dimpa ner i soffhörnet med en trave böcker....Bokbussen var här idag. Och....
VA´ E´ DE´ PÅ TV TRO ??????

13 kommentarer:

Mimmi Hek sa...

Tror att dina böcker är bättre än det som är på TV. Fast idag är det Sommarpratarnaoch The good wife. Just dom två programmen brukar vi se om inget roligare inträffar. Övriga kvällar är det verkligen inte mycket att se på.

Anonym sa...

Nä nu blev jag allt lite avundsjuk på dig som kommit över ett sånt fint hjärta! ;-) Vilket fynd, till priset av bara 10 kr. Du hade varit tokig om du inte slagit till!

SusanLotus sa...

Hej Eva! Jättefina julkort!
Var i Västerås idag och passade på att handla lite stämplar med kottar och sånt, så jag ska försöka mig på några julkort jag med här framöver... :) Ha det gott!

Maria sa...

Det var ett fint loppisfynd! Ja, de har mycket trevligt på "Gabriel".
Härligt julkort - och dina tårtbitar är så läckra!
Ha det så skönt i soffan!
Kram, Maria

Skaparglädje sa...

God Jul på dig också. Det kunde man faktiskt säga till varandra i veckan när det var snö ute.
Och brända mandlar, åh, jag älskar dem, de är bara så goda.
Kram Anne-Lie

Skaparglädje sa...

Hej igen!
Jag får inte fram din epostadress.
Jag vill gärna ha din beskrivning på tårtbitarna, kan du skicka den till min epost.

annelie_olle@hotmail.com

Kram Anne-Lie

Skaparglädje sa...

Hej, när jag klickar på din e-post kommer det fram 3 olika alternativ. yahoo, g-mail och Microsoft outlook men jag har bara en hotmailaddres vilket gör att jag inte kan skicka något mail till dig.
kram Anne-Lie

Bettan sa...

Vilket gulligt julkort!!! Tårtbitarna är oxå såå himla fina. Du är så duktig!!
Kram sytanten

Skaparglädje sa...

Nu har jag skickat ett mail. Lånade dotterns g-mail. Allt fungerar på din sida. Bara jag som inte kan, dottern visade mig. Det står mer i mailet.
Ha´ det bra.
//Anne-Lie

Fijaffa sa...

Som sagt... du gör så mycket fint! Kortet är ju både snyggt och kul :-)

Jenny sa...

Den stämpeln var jättegullig med tomtegrejerna på torklinan!
Lite annorlunda, och sånt är roligt!

Loppisfyndet var ju också ett riktigt FYND!

Kram, J:son

Gittans Pysselsida sa...

Vilket kul kort..det behöver ju faktiskt inte vara " hela " tomtar på kortet.
Jag skall skicka ett mail
Kram// Inga

Myricas Farmor sa...

Ja det är ju så kul att gå på loppis,
Fina kort ellet tårtbitar, det är så mysigt för man får så många ideer när man ser dina alster.
HA det gott
kram