Sidor

torsdag 25 mars 2010

RÖDA KORSET -babypaket

Mitt inlägg idag måste börja med ett vårtecken , vintergäck. De lyser som solar på den vinterfula marken. Och även solen lyser idag och det är 10 grader. Hur skönt är inte detta !!!!

Idag har jag varit på Röda korsets arbetsmöte i Rockneby. Här samlas man en gång i månaden för att göra iordning babypaket till behövande ute i världen. Det var andra gången jag var med och jag kan bara säga : Jag gillar att göra detta. Både nytta och trevlig samvaro.
Hela bordet är fullt med alla tillbehör till babypaketen, som plockas ihop till ett paket.

Här är innehållet i ett babypaket. Det ska vara 13 saker :filt,handduk,3 blöjor,2 stjärtlappar,2 skjortor , 2 byxor , en kofta och en mössa. Det finns eldsjälar som syr och stickar jättemycket av detta. Jag är imponerad.
Här packas alla delarna in i filten till ett paket, som skickas vidare till en central uppsamling. Och sedan ut till behövande i världen. Spännande att fantisera om vem som får våra fina skjortor, koftor............

Idag är det ju våffeldagen så flitiga damer blev serverade smarriga våfflor med sylt och grädde. Mums sa vi !! Och kunde sen arbeta en liten stund till. Ett riktigt trevligt arbetsmöte .
Hoppas ni också får våfflor idag. Eller kanske trangodis !! Eller varför inte båda !!!

1 kommentar:

Ellis sa...

Här blev det våfflor också, gjorde egna för första gången men det gick bra och alla åt mycket! =)
Kram