Sidor

lördag 27 mars 2010

PÅSKPYNT-en hel hög olika

Idag öppnade jag påsklådan. Min mamma var väldigt produktiv så det finns en hel del som hon gjort. Det är roligt att pynta med detta. Det jag inte har med här är dukar och påskbonader som hon sytt. Det är nog ingen tvekan om var Lena och jag har fått våra pysselgener ifrån. Här finns både det ena och det andra. De små påskgummorna till riset kommer inte riktigt till sin rätt här. De är gjorda av bokollon, en liten kula ,en smal bit gul filt och en garnbit att knyta runt med. Hur lätta som helst att göra. Jag har någon gång haft en hel massa sådana i ett ris. Det blev riktigt fint. Bredvid dessa ligger en påskgumma gjord på nästan samma sätt fast med en tallkotte istället. Annars äggformade flirtkulor ,virkat och filtfigurer. Detta är bara ett par av varje sak !!!!
Nu är tuppen på plats på trappan.Det är varmt idag också, så jag hoppas att blommorna i krukan får lite fart. Nu ser de ganska ynkliga ut.
Ha en skön dag , alla som tittar in.

1 kommentar:

Lena sa...

Ja påskpynt har du väl en del!! Det blev ju fräckt med tuppen på trappan!!!

Vi ska också påskpynta lite sen...

Ser fram emot imorgon!!!

Kram