Sidor

onsdag 3 mars 2021

Kors och tvärs


Det verkar som vi har värsta motorvägen över våra huvuden. Nu menar jag motorväg för flygplan. 
Igår var det full trafik kors och tvärs, från Kina till London eller Amsterdam . Doha är också ett namn vi sett ofta.
 Vi kollar på appen i telefonen där man får veta det mesta om dessa flygplan. 

Ibland ser det ut som om de ska korsa varandra, men så är det naturligtvis inte.

HÄFTIGT !!!




Gårdagens vårväder gav oss enorm trädgårdslust. 
Gräsmattorna rensades från nedblåsta björkgrenar. . . . 


. . . . .  under överinseende av arbetsledaren, som hade stenkoll från terassen.


Det var otroliga varma grader vid husväggen.

SKÖNT, SKÖNT !!!!


FIKAPAUS i solskenet . 

Tog fram den solglada duken av BoWa och de blommiga kopparna för att förstärka vårkänslan.




Igår var det dags och jag sådde  mina tomater. Nu hoppas jag att de ska sätta fart och växa. 
Tomaterna är en viktig odling för oss, både i växthuset och utmed garageväggen. 

HEJA HEJA tomaterna !!!!


Idag har vi satt de första potatisarna på förgroddning. Det är sorten ROCKET som senare ska sättas i hinkar . Det är de som vi skördar midsommarafton. 

HEJA HEJA ROCKET



MEN. . . . . .  .

VAD HÄNDE IDAG ????

Jättekallt, igen !!!

Tala om växlande väder .


Men solen skiner , så det blir nog skönare framåt dagen. 
Man vill ju vara utomhus dessa dagar. 

Det får bli . .. kläder efter väder!!!

2 kommentarer:

Bibbis blandning sa...

Jag beundrar din vårenergi. Själv stampar jag på samma ställe just nu men det ändrar sig förhoppningsvis.
Jag är lite som Frazze i det läget. Ha full koll utan att behöva prestera något själv. Han kommer undan med det bara för att han är så söt och charmig. Jag kommer inte undan med det *S*.

Idag när jag vaknade och steg upp så for det omkring små snöflagor i luften. Förmodligen var det det sista av något som hållit på under natten. Regn eller snö för det var våta fläckar på altangolvet.

Ja det går från varmt till kallt hela tiden så man blir helt snurrig.
Ha det härligt med dina odlingar. Det blir spännande att följa.

Eva Sundström sa...

Jag tar det lite lugnt dessa härliga dagar! Känner lite småpanik när jag ser, hör, och läser om alla som att i gång fröodlingar och vårstädas trädgård! Ja ja det blir som det blir. Har beställt lite frön så jag kommer väl igång jag också så småningom. Ha det gott!