Sidor

torsdag 25 februari 2021

J I P P I I I !!!!!!


Vilken dag !!!

VÅRVÄRME !!!

SÅ VÄLDANS HÄRLIGT !!!


Jag tittar på vår gamla väderbarometer. JODÅ !!! Den är pålitlig.
När det är fint väder går gumman ut . 
Annars håller hon sig inne och pysslar med sitt . 


Himlen är knallblå !  
 Den blå färgen mot de vita björkstammarna . . . . . så fint .



För bara några dagar sedan var de här täckta av ett rejält snötäcke. 
Men vips , när sol och värme regerar så tittar de fram.  . . de första snödropparna

Nu börjar det !!!!!



Fettisdagen har passerat. Vi har för första gången smakat en annorlunda semla , ja ni ser beskrivningen nedanför. En nyhet för oss. Men såklart semlegod !!!





Denna dag, semledagen den 16 februari , fick vi hux flux en ny liten familjemedlem , som hade väldans bråttom till världen.

 En liten tjej !!

Ska berätta mer om det senare.


Det blev förstås ett kort till den lilla .


Och en god vän har  passat på att fylla jämnt. Och vad han gillar framgår ju av temat på kortet. 


Ojojoj suddig , ursäkta !

Nu hoppas jag att vi inte får några bakslag på våren och framför allt hoppas vi på . . . . 

V A C C I N !!!!!!

4 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Lindar är vackra, doftar gott och är ett riktigt gourmandträd för humlor. så till den milda grad att de blir berusade av nektar och kan duka under! Här finns många lindar längs gatorna i mina närmaste kvarter och några precis utanför sovrumsfönstret.
En Cruffinsemla skulle jag inte tacka nej till... trots att jag inte är ett semmelfan. Ser mer bakelseaktig ut och otroligt lockande!
Grattis till den nyaste familjemedlemmen! Och du är riktigt haj på gratulationskort!

Ha en fin dag... idag skiner solen på mig också!
Kramar från Eva-Mari

Eva Sundström sa...

Hej! Nu gör jag ett nytt försök att lämna en kommentar!

Evas Pyssel sa...

Till Eva S.
Jag ser din kommentar ovan,men kommer inte in på din blogg.

Bibbis blandning sa...

Ja jisses nu bidde det vår lite hastigt och lustigt.
Få se hur länge det varar. Solen värmer verkligen. Just nu har jag 11 grader varmt på skuggsidan och det är banne mig inte dåligt.
Så mysigt med en liten nybebis. Det blir spännande att läsa om den lilla sedan.
Ha det så gott och mys dig i solen.