Sidor

onsdag 1 juli 2020

Vackrast !

Tänk att kunna vara så VACKER . 
Det är min ros LUCIA som år efter år visar upp sin skönhet.



Men våra andra rosor skäms inte för sig. Denna klängros stod förr på vår terass och vi såg att den inte trivdes där. Så den blev flyttad till bredvid vedskjulet och DÄR. . . .  


Det finns andra röda saker som inte skäms för sig. Våra smultronställen är flera och tur är det. 
Ni som hängt med mig vet att här hos oss serveras julgröten på julafton med just smultron. 
Jag vågar inte missa plockandet , för traditionen är rotad sen många år. 
Vad skulle familjen säga då ????



Mer RÖTT !!!
Och denna gången handlar det om kärlek
30årig bröllopsdag har firats för ett par i familjen 
och . . . 

. . . dagen före fyllde yngste sonen i samma familj hela 18 år. 

Du milde vad tiden går undan !!!


Den här killen är bara 2 år, ja på hundår blir det ju 14 år. Och han är en riktig tonåring med allt vad det innebär ,

VÅR ÄLSKADE FRAZZE 

Around fair and square 

Inga inkräktare kommer nära här inte !!!!

Flera gånger har vi fått ta på oss handskar och flytta inkräktaren bort från synhåll. Ja det kanske är en hon, för vi har sett två. Inte lätt att veta. Vi hoppas förstås att det snart trippar fram ett gäng småkottar. 

De är välkomna att bo här. 

Frazze får vänja sig .


Vädret har varit en märklig historia senaste veckan. Först var det över 30 varma grader och vi tog tillflykten till vår svala källare där vi har ett teverum. 

Sen kom allt regnet och pytsar och hinkar blev fyllda av välbehövligt regnvatten till odlingarna . Vi sprang verkligen i skytteltrafik ut och in och fyllde på . 
En vattenbank kan man säga. 



Och SEN . . . .
visade sig denna enormt vackra regnbåge alldeles intill oss på åkern nedanför. 

Man brukar ju säga att det finns en skatt där regnbågen slutar. 
Tänk om det vore så väl, för då finns den alldeles utanför. 
Men vad det är för skatt vet man ju inte ?????


Bilden ovan är lite suddig av regnstänk på fönsterrutan. 

Detta är ett loppisfynd som inte undgick mig . 
Såklart, när vi bor på en plats där det en gång stått en väderkvarn .



Den hör definitivt hemma här. 

Ha det gott där ute i vårt coronatyngda land. Jag säger väl som många ::::

Håll ut
Håll avstånd 
Se framåt 

En vacker dag kan vi krama familj och vänner igen 💕💕💕

CYBERKRAM  från   EVA





5 kommentarer:

Myricas Farmor sa...

Du vilken vacker ros, jag gillar rosor har faktisk fått samlat på mig en hel det, men blir glad och se en som jag kan tänka mig att ha.
Det tror någon det att man ska värna om sitt när man är den som vaktar, vad skulle annars matte och husse tycka.(ler)
Den var ju fin Väderkvarnen jag tror aldrig jag sett något liknande, det är kul med loppisar man hittar alltid något.
Önskar dig en fin fortsatt sommar
Kramar

Bibbis blandning sa...

Hej hopp,
här hos dig är det full fart och fläkt som vanligt och det är härligt att se.
Det är fint med igelkottar och deras bebisar är så söta. Taggarna är alldeles mjuka.
Så annorlunda med smultron på gröten men det är nog gott.
Där regnbågen slutar ska man finna en skäppa guld så du får ut och leta. Men du är rik ändå för du har familj, Frazze och vänner som älskar dig. Det är riktig rikedom.
Må gott och fortsätt vara rädd om dig.

SusanLotus sa...

Hej Eva!
Ja du ser ut att ha en skatt alldeles utanför. Regnbågen ser ju ut att sluta precis på åkern. :)
Vackra rosor det håller jag med om. Tänk så mycket underbart naturen har att bjuda på. Man blir full av förundran när man ser sig omkring.
FRasse ser ut att tycka igelkotten är mycket spännande!
Praktiskt med vattentank på det där viset - minns att min faster gjorde så när jag var barn. Samlade vattnet i stora baljor...
Ha en fin sommarvecka!
Kram Sussie

Lisbet sa...

Här är mycket att läsa!
Vilken härlig blogg!

Eva Sundström sa...

Så fin den gula rosen är! Har en fresiaros. Älskar den från första knoppstadiet till den faller!