Sidor

onsdag 20 februari 2013

Vilken tur........

............. att det var kramsnö när barnbarnen var här. Många timmar rullade vi klot och snöbollar och det blev två fina snögubbar sida vid sida. 

Även snögubbar drabbas av kärleken och tar stöd av varandra besvärliga dagar !!!!


Diskussionerna gick höga om utsmyckningen. Morötter till näsor, grankvistar till armar, stenar till munnar och morfar hämtade grillkol till ögon. Vi var alla väldigt nöjda med resultatet. 
Vad tycker ni ???


Vi gjorde en snölykta också , men innan kvällen kom ,hade plusgraderna raserat den. Tyvärr. Fin var den hur som helst.


Imorse såg det ut så här utanför vårt sovrumsfönster. Mycket snö faller ner och vi skottar och skottar och grannen kör med sin snöplog på traktorn. Det gäller att hålla snörent framför brevlådan så man får tidning och post.  Ibland kommer stora snöplogen och väller upp snövallar och så får man börja om igen.

LIVET PÅ LANDET !!!!!



I söndags hade vi SCRAPTRÄFF och som vanligt hade vi så himla kul. Det är verkligen en energikick. Vi spelade bingo den här gången. Alla bidrog med vinster. Jag fick fem kort färdiga. Siktade in mig på påskkort för fortare än man anar är vi där. 

Jag är så glad att Carin lärt mig använda servettmotiv . Det blir en behaglig yta på de motiven och utbudet är ju hur stort som helst. Man får norpa åt sig en extra servett när man är på kalas. 

Bokstäverna är av skumgummi och äggkorgen är chipboard som funnits med i en scraptidning förra året.


Ett till servettmotiv med påskhare och små påskharar av trä .


I scraptidningar finns ofta med bonusgåvor i form av clearstamps, dekorationer och mönsterpapper. Det här papperet är ett sådant. En liten flirt till våren !!!! Cykeln är ett gem som jag hittade nyligen på TGR. En väldans bra butik att hitta användbara saker i.


Det dröjer innan vi får cykelvägar här. Jag skriver i en sådan där flerårsdagbok och vet ni....2008 var det +11 gr och jag minns att vi satt ute och fikade. Jag har kort på det. Så olika det kan vara.

Men....jag flirtar väl lite till med våren och gör en plantering som ska blomma med rosa krokus. Det känns jättemysigt. 


Och mitt kakfat dignar snart med små läckra bakelser och finkakor. 


Fast idag har jag brödbak på gång. Fick bara sådan lust till det. 

Mitt scraprum dignar också av alltför mycket så nu har jag börjat rensa och sortera. Jag har lagt en del av det till salu uppe under fliken SCRAPSAKER TILL SALU. Du är välkommen att kolla om du känner för det. Kommer mer efter hand.

Bröden är snart klara. En mugg kaffe och nybakt bröd med ost och tomatmarmelad ska smaka riktigt mums. 

Synd att du inte bor nära !!!!!

22 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Snögubbarna ser så kära ut, jättefina blev dem. Vi har gjort snögubbar med barnen på dagis också.
Påsk ja, det är ju bara en månad dit.
nybakat bröd är bara så gott.
Själv sitter jag här idag med världens jobbigaste huvudvärk. Suck.
Kram!

onkis sa...

Vilka kära & fina snögubbar.
Gillar dina kort,
dom ger mig hopp om en kommande vår :)
Ha en toppen bra dag!
Kram.

Maja sa...

Jättefina blev snögubbarna! :) Här var det samma aktivitet senaste torsdag då mina BB var här en stund, nu är de gubbarna frusna och står stadigt kvar, de får inte bli så närgångna med varandra som era! ;)
Bra använda servetter, jag har gjort det med förr men helt glömt.... har ju massor av dem från decupage tiden :))
Jätte söta påsk kort och cykel gemet du använt var häftigt!
kram!

SusanLotus sa...

Åh, jag skulle också behöva sortera och organisera upp mitt rum. Har iallfall möblerat om och tänkt till lite. ;)

Brödbak låter så mumsigt. Skicka en liten skiva med smält smör på är du snäll. Tack. Gott! ;D

Söta påskkort!

Kram och ha en bra dag!

PetterCarins lilla pysselvrå. sa...

Hi,hi så roliga snögubbar, så det kan bli när "Gumman Tö" varit framme! Synd bara på den fina snölyktan....

Ja, nu är det påskkort som är på tapeten, får sätta mig en stund vid pysselbordet....fina motiv på dina kort.

Här blåser så kallt, tö i måndags och nu glashalt, tur att det finns broddar.
Ditt kakfat är verkligen inbjudande och ---kalorifritt!

Ha en fortsatt fin vecka!
Kram
Carin

Lena Andreasson sa...

Hej snögubbarna var fina samt snölycktan syn att den töade bort

Här har det snöat hela dan men nu är jag trött på snö och vill ha vår sol och värme..

Dina kort är verkligen fina så otroligt vackra motiv och kakfatet är underbart..

Hoppas brödet var gott nu önskar jag dig en fortsatt trevlig kväll

Ha det bra kram Lena i Aneby

Iffa ...... sa...

Supersöta snögubbar det blev och ljuslyktan får mig att tänka på barndomen när jag gjorde sådana jämt!
Vad många fina kort du fick gjort på er träff, underbara motiv du använt och du har rätt, påsken kommer fortare än man anar.
Härligt med brödbak, finns inget som går upp mot ett nybakat hembakat bröd med lite smör och ost på!
kram Iffa

Anna sa...

Så härliga kort du har gjort vad mycket kul man kan göra med servetter.
Kram

Unknown sa...

Å det låter gott med nybakat bröd. Vilka goa kakor du har lagt upp också. Dina kort är underbara så kanon fina. Önskar dig en härlig morgondag kram Beijan

Karin sa...

Hallå! Supersöta snögubbar. Vad härligt med våriga påskkort. Ha en bra helg, Karin

Snäckskalsdalen. sa...

Jag kommer nog över på lite kakor även fast det blir snett ner och tvärs över hela landet, för jag tycker det verkar vara värt det! Verkligen.

Och så mycket snö ni har, ojojoj. Det har ju inte som sagt, bara kallt och blåsigt, så där narigt. Men det är ljusare ute och bara det gör mig fullkomligen glad!

Snögubben blev ju väldigt elegant, väldigt stilig gubbe! Synd han tynade bort så fort!

Och ja, jag bor så nära Nordens Ark som det nästan går med tanke på att det är en fjord emellan bara. På kvällarna hör vi vargarna yla, det är riktigt trolskt, och vi hör berguvarna också, men vargarna är häftigare att höra. Innan Nordens Ark fanns där tog alltid min mamma och jag ekan och rodde över och plockade lingon precis där järven bor nu!

Så om man tar en karta och letar upp Nordens Ark och drar ett streck rakt österut över fjorden och till berget på östra sidan om fjorden så bor jag där!

Agneta kram

Anonym sa...

Här skiner solen för fullt och det är c:a 5 grader varmt ute. Men det är nog inte så varmt för termometern råkar sitta i solen.
Nu önskar jag dig en fortsatt skön dag.
Margit(maxelonia)

Anonym sa...

Underbara snögubbar!! :)
Sånt är väl mysigt och hör vintern till när det finns barn i närheten...fast OK jag kan göra dessa utan barn oxå när andan faller på...hihi..

Mums vilka söta och smarriga godsaker du har där....undrar om de smakar garn...hihi.;)

Hoppas du får ett fint veckoslut
Ann-Louisekram

Karin sa...

Oj, vad gott det lät med nybakt bröd och marmelad. Och dina ord om snön och snöplogen känner jag igen mig i, jag bor också på landet och det har blivit mkt snöskottning den här vintern. Nu får det vara nog :)
Ha en skön kväll!
Kram Karin

tildashandarbetskorg sa...

Fina "gubbar" men nu längtar jag efter vår. Härliga påskalster du visar. Blir alltid sugaen på att pyssla mera då. Det är så glada färger. Sydde ett par ägg som jag fyllde med lavendel. Vem har sagt att det alltid ska vara påsar!!??
Tomatmarmelad låter mycket gott. Gjort en sjäv?
Ha det skönt kram/Y.

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Eva!
Sååå fina & kära snögubbar ni gjort, och vilken bamselykta:) synd att den inte fick stå kvar!

Ja, nu har det kommit tillräckligt med snö. Vi skottar & skottar! Jag försöker att gilla läget, men har lite svårt för det nu.

Men man blir glad av dina fina påskkort:)) och även av ditt somriga cykelkort:)))

Rosa krokus, finns det? har aldrig sett det, men det låter läckert:)) Och så sugen jag blev på mumsiga kakor nu:)) Dina är sååå läckra:))

Ha en fin dag imorgon:)
Kramizar Marie

Sirpa sa...

Hej! Så himla gulliga snögubbar! De ser verkligen kära ut!
Och många fina kort har du gjort också!
Har det bra!
Kram Sirpa

Ulla sa...

Söta och förälskade snögubbarna är roligt att alla är så involverade i byggnaden av dem. Så många glada påskkort du har gjort och även kortet med cyklen på är så läckert ja det är en rolig affär att gå till man hittar alltid något kul där.
Ha en bra fredag.
Nu skall jag börja städasedan är det jobb hela helgen.
Kram Ulla

Monica sa...

Hej! Snubblade in på din sida och kommer lägga till dig bland mina favoriter:) Såg ett gammalt inlägg från dig en "hjärtstekpanna", var får man tag i en sån (kanske e gammal?)Hade nog barnen gillat! Kommer snart tillbakss o kikar.
Du får gärna in hos mig.
Kram Monica

Maria sa...

Ja de var attans att jag bor så långt bort, kaffe å nybakat bröd e ju inte helt fel.
Jag har bakat muffins idag så nu får de bli kaffe med dopp här.
Önskar dig en fin dag/kramen

myrica sa...

vilka fina påsk saker du gjort.
jag har inte börjat ännu.
Har du mönstret tiil det vita hönset du virkat.
ha en bra dag
kram

Ulrika sa...

Dina kort blev verkligen jättefina. Vi hoppas att våren har kommit till nästa scrapträff :)Kram