Sidor

tisdag 17 april 2018

Ska man tro på. . . . .

. . . . att våren håller nu ? 
Man kan ju bara hoppas. Prognosen är god , ja väldigt god med sommarvärme på G. 
Vi har ändå några snöhögar kvar på en del ställen. 

Jag har i alla fall hängt ut tvätt för första gången i år. 

Vilken härlig känsla !!!!
Man får hoppas att inte bönderna far ut med sina gödselspridare just idag . Det är ju högst aktuellt har jag sett.


Scraptiden minskar med utelivet men jag tar rejäla ryck allt emellanåt. Vill ha ett litet lager för kommande behov. 

Just nu har det blivit några kuvertkort. Bra-att-ha-kort till presentkort och sedlar. 


Vad tycker ni om mitt senaste loppisfynd ? 

Det ska bli en trädgårdsprydnad . Eftersom den har bjällror får jag hänga den där jag inte vill ha närgångna djurbesök. 


Långt inne i en garderob har det samlats sig en hel del härvor med växtfärgat garn. 

Finns det vackrare färger än det som kommer direkt från naturen ? 
Jag älskar dem och nu ska det nystas och sedan virkas och sedan tovas sittlappar. Jag är evigt tacksam för mina nystmanicker. Och även mannen . Han slipper sitta och hålla i härvorna. Fina nystan blir det också. 



Färgerna blir inte riktigt naturliga här men jag tror ni kan tänka er verkligheten. 

Den här garnkartan kan vara en hjälp. Den gjorde jag för många år sedan. 



Här är första sittlappen virkad och nästa steg är..... in i tvättmaskinen. Jag väntar till jag har ett par stycken. 


Mannen min lovprisar sin sittlapp som han har i skogen . Den håller värmen att sitta på och blir aldrig våt . 

Perfekt  !!!

Nu skiner solen och det är dags att ta en sväng i trädgården. Mina odlingar återkommer jag till !!

Ha det gott !!! 

Kram Eva

6 kommentarer:

Pysseltokiga Marie sa...

Hej vännen:)
Visst är det underbart att få vara ute och greja i trädgården igen:)) Här har all snö nu smält bort, såååå skönt!! Härligt när man kan börja hänga ut tvätten igen, det luktar ju så gott om den då:) Så underbart vackra kuvertkort, me like med helt fantastiska vackra papper, dies och dekorationer:)) Det var längesedan jag gjorde sådana. Ditt loppisfynd är ju jätteläckert, hoppas du får nån användning av den:)
Underbart vackra garner i härliga färger. Dina sittlappar är så varma, goa och snygga:)) Jag vet ju;)

Ikväll har jag skyttet igen. Imorgon kväll ska jag på Party Lite träff och få se hela den nya kollektionen:) Jag håller även på med 200 st inbjudningskort till den nya restaurangen som Mai Quyen o Nin ska öppna:) Vi hoppas att vi kan ha invigningen nu i April. Kim och Paulina börjar även närma sig slutet av hus renoveringen och kan snart flytta upp på andra våningen också:))) och få sina sovrum där uppe. Lilla Nova-Li är nu 5 månader och så gooo och mysig:))

Hoppas ni får en fortsatt fin vecka med många härliga soltimmar i trädgården:)

Kramizar Marie

Skaparglädje sa...

Hoppas du fick in tvätten utan "skitdoft". Så härligt att hänga den ute.
Vad jag saknar min nystmaskin, jag har haft en men vet INTE vart den tagit vägen.
Och en växtfärgningskarta har jag också gjort, i skolan. Det var så roligt att växtfärga garn. Har en hel del färgat garn liggandes som jag inte använt.
Har du bild på din tovade sittdyna, vore roligt att få se färdigt resultat. Hur stor gör du den?
Kram!

myrica sa...

Så gott det ser ut när man har tvätt på linan, och så gott det doftar, går inte att beskriva.
Men så mycket fina nystan du har,man blir riktigt avis, det är som du säger helt otroliga färger man får från naturen, dom är nog dom vackraste.
Önskar dig en härlig dag
kram

Unknown sa...

Ja nu hoppas vi verkligen att våren är här. Bladen på buskarna börjar slå ut helt här nere. Underbart!
Vilka vackra kuvert du gjort. Jättefina. Du är så duktig.
Ha en fin kväll

Kramar
Lene

Loppisälskare sa...

Åh vad mycket skaparlust dina bilder förmedlar. Härliga garner och urtjusiga kuvert.
Ja nu är våren här och man kan bara hoppas att det blir en varm vår och sommar så det blir mycket uteliv. Äntligen har jag öppnat upp lusthuset och kan dra mig tillbaka till min lilla oas.
Kram RosMarie

Pysseltokiga Marie sa...

Hej vännen:)
Ville kika in till dig och önska er en trevlig Valborg och första maj:) Just nu ösregnar det här varvat med hagel, blixt och dunder:( Hoppas ni har bättre väder än oss:) Vi var en sväng i stugan idag med mina föräldrar och grejade lite, men det var för kallt så vi stannade bara några timmar. Ikväll blir vi hemma i lugn och ro, skönt:) Hoppas allt är bra med er båda:)

Må så gott:)
Kramizar Marie