Sidor

måndag 14 maj 2018

Nu vann han igen


. . ...  min turgubbe . 

TJOHOO !!!!

Jag tror det är tredje året i rad han drar en vinstlott !!!


Så någon gång i sommar sticker vi ut dit igen . . . . . till denna magiska plats mitt i Kalmarsund. 

GARPENS FYR !!!!

Häng med på en tur ditut H Ä R


Det hände på Bergkvaradagen som är en mycket trevlig marknadsdag vid hamnen i Bergkvara. 
Den försigår varje år och har  ett roligt och spännande program. 

T.ex. kan man äta läckra våfflor och det måste man ju !!!!!!


Det är inte alla dagar i stugan som är solsken och blå himmel. 
Nänä , så här såg det ut när vi la i bryggan. 
Vi såg knappt de första öarna och . ..  .



. . . när bryggan var ilagd försvann den yttersta delen i dimman. 

Har aldrig hänt förut !



Annars har det varit strålande dagar ganska ofta på sistone. En morgon då vi åt frukost ute upplevde vi detta skådespel på himlen.

Visst ser det märkligt ut !!!!
Det verkar som alla flygplan passerar över oss. Flyget Stockholm - Kalmar har sin inkörning rakt över vårt hus. Vi kan ställa klockan efter den. Och när vi själva flyger kan man se någon som väntar stå och vinka där nere på marken.


Jag har virkat några fler studenthängen även i år. Grunden är African flower som jag lagt till några varv på. Och så en separat virkad studentmössa. 
Jag har visat den förut HÄR


Några fler sittlappar har jag också virkat. Det är ju en jättestor mormorsruta som sedan är tovad i tvättmaskin på 60 grader. Garnet är växtfärgat ullgarn. Jag är jättenöjd med dem. En toppengrej till utflykten. 


Nu ska ni få se en vacker bild på vår bok som står i stugan. Det finns nog inget träd som visar upp denna limegröna färg . Men sen går det fort till mörkgrönt. 


Det finns vanliga tulpaner i min trädgård och så finns dessa tre som är helt annorlunda. Jag köpte lökarna på en blomstermarknad i London för flera år sedan. Nu är det bara tre blommor.


Maj månad är händelserik som alltid . Hoppas att ni alla har underbara dagar när till slut vintern släppte taget. 

                                                          KRAMAR från EVA

4 kommentarer:

SusanLotus sa...

Mysiga bilder på våren som ger en liten hint om den sommar
som är i antågande.

Vilket underbart väder vi har i Sverige just nu!
Ha det gott!
Kram Sussie

Unknown sa...

Vilken vacker tulpansort ni har i er trädgård.
Grattis till mannen din angående vinsten. Vissa har mer tur än andra.
Ha en fin dag

Kramar
Lene

Anonym sa...

Vilka kanonfina sittunderlag och så jädrans fiffigt med dina studenthängen. Du har jämt så finfina idéer och verkar alltid ha en massa energi.
Vilken toppenvinst han fick din man. Det blir en härlig utflykt någon dag när vädret är toppen.
Jag hoppas att du får härliga dagar framöver på din plats på jorden.

Skaparglädje sa...

Han är en riktig turgubbe, din man.
Ja, nu är det studenttider. Har du några barnbarn som tar student i år? Min syster´s pojke går ut på onsdag nästa vecka. Och han är jag gudmor till.
Hoppas ni har det bra i sommarvärmen.
Vi har ägg som ligger i kläckningsmaskinen, nu har det gått 21 dagar, så idag kläcks de...de är så söta.
Kram!