Sidor

tisdag 30 januari 2018

Här ligger jag . . . . .

. . .. . .. och väntar på lite frukost.
Just så har det sett ut om morgnarna här utanför köksfönstret.


Och ibland har Bambi kommit och tittat in genom fönstret. 


Och vi har matat med äpplena som vi har sparat. Och vi har suttit blickstilla och tittat på detta skådespel. Det har varit som att få ett husdjur. 
Vilken fantastisk upplevelse att kunna studera ett vilt djur så nära. 


Fåglarna vande sig  även om vissa försökte att påtala sitt revir. 



Sen dess har snön smält i en rasande fart. Ja vintern försvann på några nattliga timmar. 


Aktiviteterna har startat. I vår Öppethusgrupp har vi pysslat med bokvikning. 
Det är en rolig sysselsättning. 
Återbruk passar mig perfekt. Det blev något fint av några böcker som kanske skulle kasseras. 
Man kan vika helt otroliga figurer . De kan användas som en dekoration mellan andra böcker i en bokhylla eller som ett " kort" , en hälsning , en gåva.


Kort gör ju jag på ett helt annat sätt. 
Nu har vi börjat våra scrapträffar igen. 
Här är mina första alster för i år, två manliga kort. 
Det är alltid svårt att få till den manliga känslan på ett kort. Man letar hela tiden efter tips och så vips får man se en ide´ och kan utveckla den på sitt eget sätt. 



Julstjärnor och amaryllis har blivit ersatta av krispiga tulpaner. 


Vissa dagar kan det kännas lite våraning i luften. 

Men OKEJ det är bara sista dagarna i januari !!!!

KRAM på er    EVA

9 kommentarer:

myrica sa...

Så gulligt att ha en vän som ligger och väntar på mat, jag har flera som går och äter här men ingen som ligger och väntar på mig (hi hi )
ja snön försvann i ett ögonblick, jag hade nog haft snö i stället för allt regn, det är så blött i mattan och på gården så man behöver stövlar för att hämta posten eller gå till bilen.
Men vi går mot finare tider.
Önskar dig in fin dag
kram

Unknown sa...

Visst är det underbart att kunna kolla in djuren från vilda naturen på så nära håll?!
I dessa trakter har vi inte haft mycket snö alls. Inget tjockt täcke och inte har det legat länge heller. Nåja, det är som det är.
Vilka vackra böcker du vikt. Jättefint. Och härliga kort som vanligt.
Ha en fin dag

Kramar
Lene

Skaparglädje sa...

Måste vara helt fantastiskt att ha ett litet rådjur utanför fönstret, och din man har kunnat hålla fingrarna borta från geväret.
Ett år vek jag änglar av gamla böcker, jätteroligt.
JA, snön försvann lika fort som den kom och idag kvittrar fåglarna så fint ute och solen tittar fram små stunder. Härligt!
Kram!

Pysseltokiga Marie sa...

Hej vännen:)
Nu har jag försökt 3 ggr att skriva till dig, men inte lyckats. Hoppas det funkar nu:) Sååååå sött rådjur ni har på besök i er trädgård:)Häftigt att få se den på så nära håll:) Den sista bilden kan du ju ha på dina julkort i år;)
Så fina dina vikningar blev i böckerna:) jag skulle också vilja lära mig att vika så. Skjortkorten blev superläckra:))
Här försvann snön också i helgen, men kom tillbaka i förrgår igen. Den kommer och går;)
Vacker tulpanbukett, jag älskar tulpaner:)

Må så gott och ta hand om er:)
Kramizar Marie

Hantverkarglädje sa...

Va intressant att få besök av en bambi. Inte oss förunnat här uppe. Vitsvanshjortar finns numera här också men jag vet faktiskt inte om det finns råddjur alls här.
Ja nog kan man tycka att vintern är tråkig tid, själv trivs jag inte alls denna årstid men man får ju göra det bästa möjliga av den. Just så är bra att göra något roligt som förgyller tiden som du visar det här med bokvikning. Jag har inte testat det men ser roligt ut. Vi företog oss lite tapetsering här så försvinner någon vecka riktigt snabbt.
Om en stund skall jag åka på Silverdjungle visning av kläder så intressant att få se vårens färger o former. Ha en skön kväll.

SusanLotus sa...

Vad tråkigt att snön smälte så fort!
Men mysigt mysigt att få studera en
livs levande Bambi. Som en gåva!
Kanske en hälsning...? :)

Coola skjort-kort.
Kram Sussie

Unknown sa...

Men vilken söt Bambi Vilken tur ni har som har så söt matgäst hos er. Alldeles bedårande ju. Vilken förmån att kunna sitta och titta på detta.

Bokvikning ser kul ut. Har aldrig testat det. Är det svårt? Finns ju massa olika motiv har jag sett. En del ser väldigt invecklade ut.

Mycket fint manligt kort. Du är påhittig, gäller att hitta passande papper och ha en god idé.

Tack för hälsningen i min blogg. Ja det är sannerligen en stor lycka att få barnbarn och att bli farmor.
Kram Lotta

Anonym sa...

Men så otroligt fint att få vara så nära det vackra djuret. Fantastiskt. Åååååååå jag vill också ha en Bambi i min trädgård nu när räven har käkat upp alla hararna vi hade här.

Gurkiss sa...

Hej :)

Trillade in hit till dig :)

WOW sååå underbart att ha rådjur utanför fönstret.

Super fina kort du har gjort.
Jag tycker att det är super svårt att göra kort till just killar/män.
Så denna idé ska jag försöka komma ihåg :)

Ha de gott.
Kram Gurkiss

http://gurkiss.com/scrapbooking