Sidor

måndag 2 juli 2012

Va´ sjutton.......??

I fredags var det marknad på Öland. Vi har aldrig varit på just DEN marknaden så det var en rolig upplevelse.  Det var mannen och jag som åkte dit och vad han köpte och vad jag köpte kan ni ju gissa. Inte så svårt eller hur ??? Och .....
  Ä N T L I G E N
  hittade jag en verktygslåda, lite skamfilad , som jag letat så länge efter. Och nu kanske ni undrar.,.........

Va´sjutton ska hon ha den till ??????

Och det ska ni snart få se !!!


På fredagskvällen var det dags att fira OLLE 10 år med fotbollskort, fotbollstidning och hela hans presentbord fylldes med fotbollsgrejer. Och tårtan var en otrolig skapelse och den kan ni se




 Det här kortet har väntat på att komma in i bloggen, men nu vet jag att detta bröllop gått av stapeln. Det är inte ofta jag gör bröllopskort, men när en god vän bad mig så ville jag gärna göra ett personligt kort åt henne. Motivet är från Lilliofthevalley. Jag visar bara framsidan, men även sidorna inuti var dekorerade.


Jag fortsätter att fylla godispåsar med engelsk konfekt, men jag kunde inte låta bli att fixa till två bitar som örhängen också. Jag har nog lite "pippi" på roliga örhängen !!!


Efter förra veckans snickrande av garagevägg och att få min eländiga tand omhändertagen var det skönt att dra ner till stugan i helgen. Lördagen bjöd på en sommardag , med dopp i havet ( 21 grader), fix med båten och en magisk kväll vid stranden med månsken och hägrar som promenerade omkring.
Och titta här som björnbärsbusken alldeles inpå knuten till stugan blommar !! Vad månde bliva ??



Men björnbären får vi vänta på ett tag. Nu är det jordgubbar och smultron som gäller. 4 burkar smultron ligger nu i frysen och är redo för julgröten framöver. Man är nöjd när de är plockade. Jag vet inte vad familjen skulle säga om det inte fanns smultron att lägga på julgröten?? Det har det funnits i jättemånga år.   



Tänk att det är juli redan !! Juni bara försvann såååå   !!! Svischhhhh !!!


Idag den 2 juli är det ROSENS DAG !!!  Visste du ??
Du ska du få se en fantastisk gammaldags ros som egentligen är mest fantastisk på grund av sin doft.


Nä, nu ska jag fixa till verktygslådan och sen kommer BOKBUSSEN , sista gången innan sommaruppehållet. Dags att ladda med lite läsvärt !!!

 

12 kommentarer:

Lotta W sa...

Visst är det kul o gå på marknader!! Alltid hittar man nåt. Karameller fr Mariannelund brukar alltid få följa med mig hem.
Verktygslådan- ja undrar vad du ska ha den till. För tung att bära scrap saker i...... Kanske plantera blommor i den?? Nyfiken vad du hittar på.
Ha de gott, kram Lotta

Anneli Mellstrand sa...

Snacka om att man är nyfiken nu hmmmmmmmm..................

Olles kort är jättefint likaså bröllopskortet ................vilken tårta kan tänka mig vem som gjort den ...................

Jag har mailat dig ang. vår tripp på Måndag ...
Kram
//anneli

Frida sa...

Alltid lika kul att titta in här hos dig - det händer ju alltid så mkt spännande. =)

Vad ska du göra med verktygslåda nu då? Ska bli spännande att se.

Vilka fina kort du har gjort. Gillar speciellt stämpeln på bröllopskortet. Var har du hittat den?

Ha en fortsatt trevlig dag!
Kram Frida

myrica sa...

Det ska bli kul att se vad du ska ha verktygslådan till, så himla nyfiken jag blev............
Fina kort du gjort.
Ha det gott
kram

Skaparglädje sa...

Vilken härlig tradition att ha smultron på julgröten.
Kortet du gjorde åt mig blev mycket uppskattat av brudparet, och jag kände mig också stolt att få berätta att just du gjort kortet åt dem.
Kram!

Mimmi Hek sa...

Din sjal är ursöt med alla fina blommor. Jag har också boken om 100 blommor. Har dock inte gjort något ur den ännu.
Din jordgubbsvakt är också mycket söt.
Så många potatis ni fick av en enda planta. Det var ju högvinsten.
Kram

Maria sa...

Smultron på gröt har jag aldrig prövat men kanske är gott.
ja du skall nog inte ha vertygslådan till bröd burk i alla fall.
Ha de bra/kram

Galenskap och lite allvar sa...

Ja du, vad ska du hitta på med verktygslådan? Det är jobbigt för nu får man ju gå och fundera på det oxå då...hahaha säkert nåt klurigt som vanligt....om jag känner dig rätt!

Marknad, vad kul, vilken var det, inte Algutsrum för den har väl redan varit eller?Den brukar jag besöka.

Tänk att vi har bild på likadan ros i dagens inlägg(jag tror det iallafall)världen är väl ändå bra liten....

Örhängena...vad coola de blev. Akta bara så inte gubben biter dig i örsnibben...om han nu är ett godismonster vill säga.

Ha det gott och sköt om dig vännen!
Kramelikram Veronica

skapa och inreda sa...

Nu blir jag lite nyfiken på vad du ska göra med verktygslådan....
Du gör så fina kort som säkert glädjer de som får ett kort gjort av dig.
Låter så gott med sommarens smultron på julgröten, vad mycket du har hittat.
Jag gillar din idé med engelskt konfekt som örhängen.
Jag håller också på med att virka de små godbitarna, kan inte sluta :)
Kram
Annika

Anna sa...

Jag ser med spänning fram mot din verktygslåda. Vad mycket roligt du har gjort som vanligt.
Kram

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Eva!
Verktygslåda, hmmmmmmmm nu blir det klurigt igen. Hoppas du visar snart:) Ni hinner alltid med så mycket kul:)

Bröllopskortet blev jättesnyggt, så fin stämpel:) Olles kort blev oxå läckert, du kan du:)

Örhängena blev superläckra, var rädd om örsnibbarna bara;)

Vad läckert det låter med smultron på julgröten:)
Så vacker den vita rosen är.
Hoppas ni får en trevlig shoppingdag på Måndag:))

Må så gott i värmen, och var rädda om varann

Kramizar Marie

SusanLotus sa...

Jag gissar på att du ska sortera in scrapprylar i din verktygslåda. Typ lite tuber och sånt... Men jag kan ju ha fel. :)

Smultronen ser så goda ut. Jag har nog aldrig hittat en låda med nyplockade smultron någonstans men jag ska hålla bättre utkik. Gammaldags fina bär. Dem hade man på vaniljglassen i Haga förr.

Brölloppskortet är jättevackert.

Kram och njut av sommaren!