Sidor

onsdag 18 juli 2012

BLÅBÄRSFROSSA !!!!


Ifjol , prick ett år sedan var det klarbärsfrossa här och vi plockade hinkvis. I år är det ........

BLÅTT I SKOGEN,

ja här i alla fall, och man blir precis hagalen. Bären är stora och fina. Kruxet är att hinna plocka mellan regnskurarna.


Men stövlar och regnjacka på och ut i skogen . Kan inte låta bli att tänka på Beskowsagan "Puttes äventyr i blåbärsskogen". Minns ni ?????


Så här mycket har jag plockat igår och idag på bara någon timme vardera dagen. Det blir 3 liter i frysen att njuta av i vinter. Jag har en burk som vi äter av nu. Riktigt mumsigt !! Och jag tror inte att det är färdigplockat för min del ännu.


Tror ni att jag gjort fler kuvertkort ???????

Ja, då tror ni rätt, för jag gillade den vikningen. Så här ser nästa ut och ett ligger nästan färdigt och kommer senare.


Ett sommarkort som igår hamnade i Stockholms skärgård och blev ett GRATTIS härifrån.



På vår scrapträff gjorde jag ett litet julkort också, med ett nytt julpapper , köpt på vår scraputfärd.



MEN HÖRNI !!!!! Visst var det så här vi skulle ha det i sommar ?????????????????!!!!!!!!!



9 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Så mycket blåbär du plockat. Jag har inte varit i skogen och kolat hur det ser ut här. Hinner inte allt jag vill.
Kram!

Galenskap och lite allvar sa...

Vet du...imorgon får det allt bli en tur till skogen.
Blev så fasligt sugen på blåbär nu när jag läste ditt inlägg. Åh, blåbär är ju himlans gott!!!

Snygga kort du visar. Annelie eller du får visa mig hur man gör.

Bästa onsdagskvällen till dig, fina du!
Kraaaam Veronica

Mimmi sa...

Vilken massa bär du plockat! Själv tycker jag det är trist att plocka blåbär, ont i ryggen och massor av mygg/knott. Äter däremot gärna.
Kram

Anneli Mellstrand sa...

Här blir det kuvertkort för hela slanten visst är dom roliga att göra ????? dina är superfina .....

Hörs snart
Kramar

//anneli

Pixi sa...

Oh vilken tur ni har med så mycket bär!Har aldrig plockat blåbär, finns inte så mycket här nere tyvärr.. Vad du scrappar, kan ni inte flytta ner så kan vi scrappa tillsammans, behöver lite puschning känns det som.sen är det trevligt att var fler.kram på dej=)

skapa och inreda sa...

Så gott med blåbär!
Missat dina senaste inlägg eftersom jag inte har suttit vid datorn på snart en vecka. Du är så härligt kreativ och sprider massor av inspiration till alla oss som tittar in till dig. De söta askarna i form av små skor får ett extra plus av mig.
Kram
Annika

Anna sa...

Vad gott med blåbär när mörkret och kylan drar på.
Kram

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Eva!
Så stora blåbär du plockat, de kommer smaka gott i vinter:)

Vilka härliga kuvertkort du gjort, jättefina:)

Stockholmskortet gillade jag, så läckert papper:)

Jag har oxå börjat göra lite julkort, ditt blev jättefint:)

Nä, sommaren är inte så rolig precis. Nu måste det bli lite sol, mina växter och blommor längtar:))

Må så gott, och var rädda om varann

Kramizar Marie

Maria sa...

Kanske jag skulle ta mig en sväng till skogen å kolla om bären börjat mogna här. Jätte fina kort du gjort, tack för lite inspiration till hur man gör.
Ha en fin helg/kram