Sidor

lördag 17 september 2011

Neverending card !!!!

Precis som jag sa brukar jag inte hålla på med olika vikningar på kort. Men detta..............!!  Hur kul som helst. Snubblade över en video på nätet och då var jag tvungen att prova.
Så här ser framsidan ut och vi kan kalla den ......

Ettan


Vik upp och vik bakåt de båda sidorna !

Tvåan !!



Jag vände kortet och vek upp flikarna.
(Men du behöver inte vända )

Trean !!


Vik bakåt allt du ser .

Fyran !!!


Vik bakåt igen och vips är du tillbaka till utgångsläget.
Vik och vik och vik och håll på så i all evighet.............

Det här är ett prova-på-kort. Men jag tänker mig att kunna göra det här kortet med en "röd tråd" , text som kommer bit för bit och liknande motivpapper och dekorationer. Och framför allt dekorerat på alla rutor.
Jag lägger filen jag hittade i sista bilden här så får du steg-för-steg arbetet , ifall du vill prova.


Egentligen gillar jag mest de traditionella korten. De är alltid användbara . Där är det framsidan som hyllar mottagaren på ett personligt eller vanligt sätt.  Det här kortet visar jag som hyllning till mannen som ofta sitter på gräsklipparen därute. Han är en fixare med undantag av några speciella prylar på stämpelmotivet. Men man måste ju inte kunna allt ! 


Häromdagen fick jag en beställning på en röd klänning av en liten "dam". Inte till henne själv utan till Barbie. Och såklart fixar jag den. Snygg va ??
Det var en annorlunda beskrivning. Man började med en maska i ett hörn, ökade, ökade ,ökade och sen minskade, minskade till det var en maska kvar i ett hörn. Det blev så här. Supersmart !!
Hoppas att beställaren blir glad.


Ni har väl inte glömt min utlottning !!!!!!! Sista anmälan söndag 18/9 .Det blir dragning  på måndag .

LYCKA TILL !!!! 

17 kommentarer:

SusanLotus sa...

Undrar just om jag skulle klara den där vikningen! Ser komplicerat ut. Men kortet blev väldigt coolt.
"Din gubbes" kort är riktigt fint!

Barbieklänningar har jag några stycken stickade i källaren. En dam på min mammas jobb stickade dem när jag var liten. Kanske tar fram och visar dem en dag på bloggen. Kram och ha en härlig, förhoppningsvis lika solig som här, lördag!

Bettan sa...

Ett sånt snyggt fodral skulle man ha själv!!! Men nu är ju inte min "volang" av den typen, snarare ruggbybolls modell...men det kanske går att göra...nåväl, den är jättefin så beställaren blir säkert jätteglad!! Kram sytanten

Anelma handarbetar sa...

Läckra kort!
Barbieklänningen är jättesöt.

Kram Birgit

Skaparglädje sa...

Oj, det såg svårt ut att vika ett sånt kort, ska jag nog inte ge mig in på.
Barbie´s klänning blev jättesnygg, gick ganska fort att göra, eller hur.
Kram!

skapa och inreda sa...

Gillar ditt fina nya kort!
Ser så proffsigt ut.
Kram Annika

Marie Havén sa...

Hej Eva!
Så superläckert kort, den vikningen har jag sett hos Hildas rum, min scrappaffär. Den är verkligen häftig. Tittade på bilderna du skickade, hoppas jag kan göra ett sådant;) Ditt är jättefint:)
Tommys kort var oxå mycket fint, så kul stämpel. Han är nog en riktig fixare, precis som du Eva:)

Den stickade barbieklänningen är ju superläcker, beställaren blev säkert överlycklig:))

Idag är vi lite sega, vi var ju på 30-års kalas igårkväll. Vi hadde jättetrevligt:)
Idag blir det att forsätta fixa i vårt nya utekök. Vi har satt in diskbänk, nu fattas bara vatten, gubben fixar nog det;)

Ha det nu så gott, och var rädda om er.
Kramizar
marie.haven@hotmail.com

Unknown sa...

Jätte fina kort,
och en härlig klänning.
Kram Elin

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig Eva:)

Detta neverending card blev super snyggt och så valarbetat men vad det ser svårt ut att göra!!!

Det andra som du visar är också mycket valarbetat och snyggt gjort du är så himla duktig på att skapa och få det till:)

Förlåt att jag inte har varit och hälsat på dig på ett tag men har haft en blogg paus då jag har varit sjuk och fått tagit det lugnt en stund.

Tusen tack för dina mycket trevliga rader om min skattkista dom uppskattas mycket och gjorde mig mycket GLAD:)

Önskar dig en jättetrevlig söndag och ha det bäst:)

Kramar från Lilla Inger:)

Lindha sa...

Visst är det roligt med evighetskorten!

Barbieklänningen var ju för söt. Jag är på jakt efter bra virkmönster till Barbieklänningar. Har du några du kan dela med dig av?

Kram Lindha

Susy sa...

Vilka kort, underbara!
Det första ser super svårt ut, har aldrig vågat pröva!
Och klännings wow!
Superläcker!

KRAM SUSY

Lilla Pyssel Inger sa...

Vad gulligt av dig att tänka på mig och undrat värt jag tok vägen!

Vad kul att du gillade min nåldyna:) Ett mycket bra sätt att återvändanda mina tomma tejp rullar på tycker jag:)

Trevlig söndagskväll på dig och massor med kramar från Lilla Inger:)

Eva sa...

Den här vikningen måste man ju prova någon gång, det såg häftigt ut och kortet blev himla fräckt.
Ha det gott
kram Eva

. sa...

Det där kortet blev riktigt läckert!
Och här sitter jag och funderar på om jag skulle ta och ringa och kolla om det fanns plats kvar på en kurs här i stan på tisdag som lär ut just den här vikningen...Hihi!
Tror bannemej att jag ska ta och ringa och kolla det i morgon!!
Blev ju grymt sugen på att göra ett sånt nu ju!!

Kortet med "Gubben" blev också riktigt fint!

Ps Jag har en liten utlottning inne på min blogg om du är sugen på att prova lyckan?

Kram, Jenni

Anneli Mellstrand sa...

Jisses verkar komplicerat men fint blev det .......häftigt
Klänningen läcker måste vara pillig att göra ????
krammmmmm
//anneli

Myricas Farmor sa...

Det var ett annorlunda kort, det ser lite krånglit ut, men man kan ju prova.
Så söt klänning, jag tror nog att den som får den blir glad.
HA det gott
kram

Hedvig sa...

Ha ha, oj! Jag hängde inte alls med på hur det där kortet "gick till"! ;)

Lena sa...

hej mormor, klänningen är jättefin!
kram elisia