Sidor

onsdag 26 juli 2023

Sommarens fröjder

Den här pelargonen alltså !!!!!!
Vet inte vad den heter , men jag ska försöka ta sticklingar och helst bevara den .
Sååå maffig !


Nu börjar blåbären mogna i skogen. jag kan inte säga att skörden av dem blir maffig, men några liter ska vi väl få ihop. 

Här i trädgården är det de röda vinbären som står för maffigheten. Busken vi har är proppfull och jag har redan kokat vinbärsgele´. 


Och KOLLA !!! 
LUCIA rosen har slagit ut. Den är pålitlig . Inte någon jättestor rosbuske, men den visar alltid upp några klargula blommor varje sommar. Ni kan hitta bilder av den bland mina äldre inlägg.



OZKAR njuter av att leka med sin boll ute i trädgården. 


Snart vankas det att visa upp sig på  hundutställningar för hans del. Ska bli spännande. 
Måste nog besöka "frissan" först !!!!!

Jo visst har jag gjort en del handarbete både med garn och med scrappade kort. Återkommer med det i nästa inlägg. 

Ha det gott i sommartider. 


5 kommentarer:

Mamma C sa...

Så gott med vinbärsgelé.
Jag är dålig på vad de olika pelargonerna heter.
Ha en fortsatt fin onsdag.
Kram Carin

Bibbis blandning sa...

Men jösses vilken pelargon! Den är helt fantastisk och jag älskar färgen och den slösande mängden blommor.

Som vanligt så har du så vackra bilder att bjuda på. Det är alltid lika mysigt att tassa in här och få en glimt av vad som händer hos dig.

Ozkar är så rar där han ligger tillsammans med bollen. Han har lika lång lugg som jag har *S*. Men han är bedårande den lilla raringen.

Tack för att du tittade in till mig och lämnade avtryck. Du vet, det gör en så glad.
Det blir spännande att se ditt nästa inlägg. Man är ju nyfiken i en strut.
Må gott, ha det så bra och var rädd om dig.

lisashus sa...

Härliga tider nu med skördar och rosor. Här har regnat för lite, så jag hoppas ju på mera regn och ser fram emot svampen.
Så ljuvligt med alla bär nu och det gäller att hinna njuta och ....plocka!
Din pelargon är ju helt fantastisk! Åh, vilket praktexemplar! Så kul när ens växter trivs!
Kram och tack för kommentar hos mej!
Lisa

Hantverkarglädje sa...

Hej Eva! Tror precis vi har samma pelargon. Jag har två st som jag nästan tror blommar ihjäl sig men då har de ju också fått guldvatten (finare ord) som pelargoner älskar. Vet inte jag heller vad de heter men jag skall också försöka övervintra dem. Har lyckats med det många gånger tidigare så hoppas även i år. Ja ni får rikligt med vinbär men här är det lite sparsammare med det i år. Blåbär tänker jag samma, lite får väl mannen skrapat ihop för inga massor i år. Hoppas på kortidéer från dig eftersom jag fick beställning på bröllopskort. Här lovas bara regnskurar nu men varmt o skönt så klagar inte. Ha fortsatt skön sommar.

Eva Sundström sa...

Sommaren är verkligen härlig tid! På sitt sätt! Menar att alla årstider har sina höjdpunkter, dagar som ger den där fulla tillfredsställelsen! Dagar då man får lov att ta sig tid att bara njuta! Din ros, så lik min friesiaros! Älskar den! Ha det gott!