Sidor

torsdag 14 juli 2022

OJ vad tiden går !!!!


Sommaren är här . Våra rosor slår alla rekord på blomning. Det är knappt de håller sig upprätta. Inte bara rosorna förresten. Kolla den här pelargonen. 


Och samma med vidjehortensian, jättestora blomklasar. Det är bara att njuta och tacka och ta emot .


I skogen har vi plockat smultron, som vi brukar. Måste ju ha att lägga på julgröten, som vi brukar . Nu är det vildhallonens tur. Det är så gott att ha på morgonens yogurt , när det inte finns några färska längre. Bra att ta fram ur frysen.


Hur ska det bli med björnbären tro ? Det ser i alla fall lovande ut. 


                            Sommarloppisar vimlar det av. Och ibland tycker man sig hitta ett fynd. Fynd för mig är mest något med sådan där kittlande nostalgikänsla. Som den här kaffeburken från 70talet. Det var den brun-orange tiden för oss.


Det här är kanske också 70tal. Men jag såg nog mer det praktiska att servera fikabrödet utomhus i denna. Toppen, eller hur ? 


Mina virknålar vilar inte och har inte gjort under hela pandemin. En vacker dag ska jag hänga upp alla sjalar med kärleksknutar i en L Å N G rad och ta ett kort.
Det är ett sååå roligt virksätt,  för mig i alla fall. 


Lite trögt har det varit med korttillverkningen, men visst har jag gjort en del. Det är ju så roligt det med. Det här kortet hamnade i Skottland hos en god vän där.  Och så klart med lila blommor på, till landet som har lila tistel som symbol. 

 
Och fler kort ligger på tur att delas ut. Men innan dess får ni vänta med att se dem här inne. 
Ha nu en fortsatt skön och trevlig sommar. 

2 kommentarer:

Eva Sundström sa...

Vilken blomprakt! Mina hortensior har inte kommit riktigt igång ännu. Går jag runt och ser efter så finns där en och annan blomma att beundra!

HWIT BLOGG sa...

Ja det är rosornas år i år...de gillar värmen :)
Så fint kort också! Alltid lika kul att kika in till dig...
Sommarkram från Titti