Sidor

lördag 25 april 2020

Våren på topp

Våra körsbärsträd alltså !!!!

Aldrig har de varit vackrare. Eller ??
Kanske det är så att det vackra vi har omkring oss har fått en annan dimension i dessa annars svåra tider. 

Vi njuter av prakten !!!



Jag har tulpaner lite varstans i trädgården, både där jag har satt ner lökar och inte. Men de är så välkomna varhelst de tittar upp. 


De här "solstrålarna" är jag extra glad för. Små rotbitar som hängt med ofrivilligt när jag plockat gulsippor någonstans förr om åren  har blivit ett litet gulsippehörn i min trädgård. Jag har bara petat ner rotbitarna och de har så snällt brett ut sig. 


Den här "blåa vitsippan" är ett mysterium. Den kommer mitt i gräsmattan på två olika ställen . Ser precis ut som en vitsippa i sin växt , men . . . .. .  Den är mycket lik eller kanske är en balkansippa. 

Jag vet inte. 
Och jag fattar ingenting, hur den har hamnat här ??



Något lustigt hände i mitt förra inlägg . Plötsligt möttes jag av två stoppskyltar ? och två bilder var alltså borta. 

Vad var det för något ???

Jag raderade och här kommer de två bilderna så får vi se vad som händer nu. 



Många olika möten och aktiviteter har plötsligt försvunnit eller rättare sagt ligger på is. 
Så nu har man verkligen mycket tid för sig själv, egentid. 

Det är ju bådeoch !!

Vi längtar efter närheten med våra familjer och vänner. 
Men dagarna går ändå. 


Det blir för min del mycket stickning. Här ser ni min solskenssjal, min Strömsösjal nr 2.  Jag har hängt med Strömsös livestickning på onsdagkvällar och det är riktigt trevligt. 

Och sjalar blir det.
När solen sken genom den här stickningen fick den en helt annan nivå . 
Så ljuvligt vacker. 

När den är klar ska jag skölja den med hårbalsam !!! som någon i Strömsökommentaren tipsade, Och då hoppas jag att den blir mjuk och skön. 
Ni vet, ullgarn kan ju vara lite strävt. 


Så här snygg är FRAZZE när husse har lagt lite extra krut på borstning och tovborttagning. 
Då ser man de fina bruna ögonen. 

GODING där


Konstigt nog är det inte mycket trafik i bloggvärlden . Och nu när många av oss har så mycket tid.

Hoppas att ni alla som tittar in här mår bra.
 Det gäller att vi är försiktiga och tar uppmaningarna på allvar. Då ser vi förhoppningsvis snart "ljuset i tunneln"

KRAM till er . . . . Eva

Inga kommentarer: