Sidor

måndag 3 juni 2019

Nu sååå !!!

Nu är det nära att vi kan ta oss ett morrondopp. Maj månad har inte gynnat badtemperaturen precis. Sakta men säkert stiger graderna i alla fall .


Vi älskar verkligen de där morrondoppen i stugan. Ofta är det bleke på vattnet morgontid och solen går upp rakt fram över Öland. 

Underbart !!

Nu måste ni också titta på himlen. 

Vilket korsstygnsbroderi !!! Det verkar som vi har flygmotorvägen rakt över oss. 
Vi har en app i mobilen så vi kan se varifrån och varthän flygen far.  De flesta kommer från Kina Ryssland och ska till Paris, London m.fl.
Det är en spännande app. 


Näää, maj månad har växlat mycket vädermässigt. Vissa dagar har kylan  gjort att vi häckat framför brasan. Andra dagar har shorts och linne åkt fram ur garderoben. 

Tänkte illustrera detta med denna vackra balkongblomma som heter 

SNÖFLINGA ⛄

Så tacksam växt !!


Håller mig till vitt och visar även våra vita syrener. 

Mot den knallblå himlen . De´ ni !!!


FRAZZE älskar skogen . 
När han ser att den långa spårlinan kommer fram jublar han på hundvis. 
Han är en "fena" på att söka upp klöven efter de blodspår som husse lagt ut. 


Full rulle är det hemma på terassen .


Man har tur om man kan pricka in en sådan här stilla och gosig bild utomhus. 
Vår goding !!!


Jag har gjort tre bröllopskort till en vän. 
Inte så vanligt att jag gör just bröllopskort men roligt . 
Det gäller ju att ha de rätta tillbehören. 

Det är ju så att vi scrappare byter material med varandra ,så det blir ett litet lager av olika bilder och annat i scrapförrådet. 

Så här blev resultatet i alla fall. 



Nu ska ni få se en bild som överraskade mig själv när jag såg den bland bilderna i mobilen. 

Vilken kanonbild,
tycker jag själv. 



Med den skickar jag  kärlek via naturen  till er alla som läser min blogg. 

Kram Eva

P.s. Myrica , jag kommer inte in på din blogg. Kram Eva

5 kommentarer:

pettercarins lilla pysselvrå sa...

Hej igen!

Så fina foton på blommor, kort och på er fina vovve, förstår han gillar träna spårning!

Här frös nästan alla syrenklasar bort innan de skulle blomma, vi hade - 7 i några nätter och det blev för mycket.

Hoppas det snart blir badtemperatur på vattnet så du kan bada på mornarna, det ser så härligt ut med bryggan och båtarna! Ett smultronställe.

Ha en fortsatt fin sommar! Kram, Carin

Skaparglädje sa...

Underbar tid nu, bara att försöka njuta.
Har sett på Instagram hur duktig Frazze är, så många priser han har fått.
HAr du badat än?
Kram!

Bibbis blandning sa...

Tack för härliga bilder.
Frazze är ju ljuvlig och jag förstår att han är en källa till glädje.
Dina kort var toppenfina. Du är så duktig med sådant. Tack för de fina blommor vi fick vi läsare.
Ha det kanonfint men vänta lite med badet.

Hantverkarglädje sa...

Oj så länge sen jag kikat in här men nu har jag tagit igen det. Du har återigen så vackra kort. Som du säger så bör man ha ett litet lager av allt möjligt och det bästa är ju att kunna byta med varann. Det där med att göra kort tar även mig mera o mera så det blir att jag samlar en del skräp i pappersväg som kan vara bra att ha.
För min del har inget alls blivit gjort hantverksväg på många veckor. Den varma vårperioden tog mig med storm så det har blivit trädgård och utevistelse mestadels. Hoppas nu den riktiga sommaren börjar visa sig för det har varit från och till även här. En skön söndag önskar jag dig.

Bibbis blandning sa...

Men vart tar alla mina kommentarer vägen. Jag måste göra något fel.
Du har så fint och mysigt här hos dig och det är alltid full fart.
Tänk så mycket glädje och kärlek den förtjusande Frazze tillför.