Sidor

tisdag 8 januari 2019

Så har det blivit . . . . . .


2019 

i ett huj !!

Julen försvann lika fort som den lilla snön vi hade på julafton. 

Och granen står så grön och grann med sina vita snöbollar och retro tomtenissar. 


Det har faktiskt varit flera plusgrader så vi har skördat ett gäng färska ingredienser till middag från våra pallkragar . Inte dåligt .


Som vanligt blir det en massa bjudningar och träffar runt helgerna. 

Till en sådan hade vi hand om förrätten och . . . . .
är man kreativ till läggningen kan det bli en scrappad älgbakelse med krossade cheesedoodles och rökt älgkött.

Vad tycks ????


Några paketlekar har vi också hunnit med. 
Den här var lite annorlunda eftersom uppgiften var att ta med ett paket med något retro/seconhand/vintage i. 


Här är vinsterna jag fick med mig hem . Jag brukar inte ha tur med denna lek men allt kan hända. 


På tal om secondhand , ja ni ser. Går man in i en secondhandaffär i Kalmar och man säljer ut alla julsaker för 1. . ..  en !!!!! krona !!!!!

 EN KRONA !!!

För dukar av HILL, BUHLER, m.fl .

Då får det faktiskt bli påfyllning i julduksförrådet. 


Jag är väldigt glad för mina tryckta juldukar, måste jag säga . 

Igen och igen !!!

Jullovet är slut nu ,men  innan dess behöver man kanske något uppiggande ,tyckte två av våra barnbarn !!

Häng med oss !!!!
TJOHOO !!!!


MOT LEKLANDET I KALMAR  !!!!!!

Jag ska genast tala om att jag höll mig på mattan. . . . . för säkerhets skull !!! Men det var väldans roligt att se alla glada barn !!!
Hemma hos oss har det delvis lugnat sig . 

Vi njuter av sovmorgnar. 

Allra mest njuter FRAZZE och balar ner sig i våra påslakan. 
Han laddar för de där spännande promenaderna i skogen !!!!



Min första tulpanbukett för 2019   !!!!


Den får jag väl tillägna dagens födelsedagsbarn 

ELVIS 

Jag vet . . .  han är död, men visst är det fantastiskt. Han firas lika mycket år efter år. 


I em ska jag titta in på Gracelands hemsida. Där visas en födelsedagsceremoni  när en gigantisk våningstårta skåras och det hålls tal m.m.

Kan bara stämma in i hurraropen.  

💖  GRATTIS ELVIS  💖

Du är fortfarande många människors största musikidol . . .  och även min !!!!


Kramar till er som tittar in till mig !!!

4 kommentarer:

Skaparglädje sa...

God fortsättning...du hade turen med dig i paketleken på julafton.
Och en massa nya juldukar, kan tänka mig att du har ganska fullt i dina skåp, men du har ju ett stort hus :)
Och Frazze verkar ha lugnat ner sig och tar lite sovmorgon, så härligt.
Ja, snart kan väl även jag börja på ny kula (efter operationen), Hoppas verkligen den blir av. 24 januari är operationsdagen, inskrivning en vecka innan.
Kram!

myrica sa...

Så trevligt att se dig på bloggen eller jag kan ha missat att du har kommit, vilket fall så är det trevligt med din sida.
Jag kan nog hålla med att Julen försvann utan snö här i Halland, det är plusgrader ännu.
Så fina dukar du hitta, jag tycker mig känna igen någon av dom, har nog fått av mamma.
Men det är trevligt med dessa jul pynt och Dukar som man har varje år.
Dom små tomtarna i granen var ju så fina, det ska jag kolla efter på loppisar.
Men så himla god den 4 benta vännen är, kan tänka att det är mycket spännande i skogen för, han är ju liten pojke.
Ha det gott
Kram

Hantverkarglädje sa...

Du skriver om bl.a att ni nu har sovmorgnar och jag säger: ja du, här har jag det också därav ingen sömn i kväll så nu får det bli en titt här in hos dig. Såg att du också hade tulpaner på bordet som var av precis den färg jag tänkte mig i fredags men se detta fanns inte så mina blev åt lila hållet som jag inte gillar särskilt mycket.
Inte kan ju jag förstå att ni kan skörda från eget land så här års om än ni bor söderut, det låter bara för härligt i mina öron.
Det var ju en rolig grej att köpa skojklappar från second hand. På såna ställen kan man nog hitta intressantare grejer nuförtiden än på en vanlig affär. Jag gillar också att gå på loppis men tycker att priserna är lite väl uppskruvade här omkring. Lite bättre om vi åker till Vasa eller Seinäjoki som är lite större städer men vet att allt loppis är billigare i Sverige, jag har då minsann ha, ha, besökt loppis på svenska sidan också men då norrut. Egentligen behöver man ju ingenting men det är ju så himla roligt och billigt nöje att "möjligen" fynda lite. Nu skall jag sluta surra på här och se om sömnen vill infinna sig. Ha det så gott.

Winkel's Crazy Ideas sa...

Ååh så nydelige trykte juleduker, elsker dem! Blir så glad av å titte inn hos deg. Ha en fin onsdag, Pam i Norge x