Sidor

tisdag 7 mars 2017

Nu är det synd om . . . . .

. . .  vårblommorna därute !!!!


För så här ser det ut hos oss idag. 
Det var väl himla onödigt !!!!!

Ifjol plockade jag faktsiskt blåsippor den här dagen. 
Alltså . . .  onödigt !!!!!


Vi har fortfarande stort skådespel utanför köksfönstret. 
Det är massor med fåglar, ovanligt många domherrar . Koltrastarna slåss om maten som vanligt , men ekorren och skatan är lite nyfikna på varandra. 
Här gäller det ju att samarbeta om maten !!!


Tomatfröna är nerpetade och i denna dag är de flesta små gröna försiktiga uppstickare. 
Många sorter precis som vanligt.
Längtar efter egna tomater !!!!!!!!


Förra scrapträffen visade Kicki oss ett sätt att göra egna pappersblommor. De blev så fina att här pågår liten tillverkning. 


På det här påskkortet kan du se en lila blomma som jag gjort. 


Ett påskkort till. 
Jag lägger det uppe under fliken påskkort .Där finns fler från förra året.


Och så födelsedagskort .
Ett till Axel med fotbollsintresse och . . . . . 


. . .  ett till Stefan , också med fotbollsintresse. STORT !!


Fettisdagen är passerad och vi har väl klämt i oss några på riktigt . . .. . 


. . .  och när det blir för många nöjer vi oss att sitta och njuta av dessa , garanterat kalorifria !!!!

KRAM     Eva

7 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Håller med dig, den här snön var verkligen onödig...
Jag brukar sätta mina tomatfrön den 7 mars (alltså idag) men så blev det inte i år. Varför vet jag inte, dåligt med inspiration i år är inte sugen på trädgårdsarbete. Men ska ändå försöka ta mig i kragen och peta ner mina frön någon dag i veckan.
Kram!

Winkel's Crazy Ideas sa...

God morgen Eva, så nydelige papirblomster og så fargerike vakre påskekort. Tenk nå er det snart vår på ordentlig, gleder meg! Klemmer fra Pam i Norge (som ikke helt klarer holde seg unna bloggland 😄)

Unknown sa...

Ja det kan jag också tycka att det är onödigt med snö nu. Vi har ingen snö och det är jag glad för. Men det är inget som säger att det inte kommer någon snö.
Fina kort som vanligt. Älskar dem
Ha en fin dag

Kramar
Lene

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Eva!
Ja, den här snön var verkligen onödig och här fortsätter det att snöa!
Läcker bild på ekorren och skatan:) Här har vi också väldigt många domherrar och även koltrasten:) Jag njuter varje dag av dem ifrån köksfönstret:))

Jisses vad många vackra blommor du gjort, verkligen superfina:) Jag måste testa att göra dem snart. Hoppas jag fixar det.

Dina påskkort blev jätte vackra med härliga papper, motiv och dekorationer:)) Så även fotbollskorten. Garanterar att de blev supernöjda:)

Läckra och nyttiga semlor;))

Nu blir det att förbereda maten till ikväll:)

Må så gott och ta hand om er:)
Kramizar Marie

myrica sa...

Ja du det kom snö här oxå, men är borta nästa lika fort.
Så fina blommor du gör själv, helt fantastiskt .
Och snacka om tomater, jag ska i väg till veckan eller om det var nästa vecka och köpa tomat sticklingar, första gången jag är på detta, så det ska bli kul.
Får se hur många man har med sig hem.
Önskar dig en solig helg
kram

Anonym sa...

Åh så fint det var med ekorren och skatan. Jättefin bild.
Dom där små pappersblommorna kan man ju göra kransar av. Eller ramar....eller *S*
Så roligt när fantasin spruttar igång.
Vi fick också en jädrans massa snö men den har dessbättre nästan försvunnit igen.

Black Iris sa...

Visst är det onödigt med en massa snö när vårblommorna börjar komma, men vintrarna är ju väldigt konstiga nu för tiden.. Det verkar som att det alltid ska bli något bakslag. Nu har det börjat töa här hos oss så det är halt överallt. Jag älskar vintern men nu kan det gott få töa bort så vi också får vår.. Man vet ändå aldrig, för rätt som det är kommer det mer snö..

Kram Maidi