Sidor

måndag 1 juni 2015

Vilken firarhelg

MORS DAG 

blev en riktigt stormig dag. Vi brukar ge oss ut på picknick hela familjen denna dag, men det var inte att tänka på ." Barnen"  kom med blommor och. . . . . . .  . . 


....dotter Lena hade gjort ett jättefint kort. Vi satt alla i vårt uterum och mumsade på godsaker .


Och AJAX . . .
han mumsade på sina godsaker, som vi hade gömt i en hoptryckt hushållsrulle och han tyckte säkert att födelsedagen var riktigt lyckad. 

Vill du se bildcollage med Ajax som jag gjorde till hans födelsedag , så titta in i förra inlägget !!!


Helgen innebar också marknad i Lindsdal. En riktigt blöt tillställning. Synd när man arrangerar en så innehållsrik aktivitet. 
Men invånarna i Lindsdal ger sig inte. De kom med sina paraplyer och tog del av allt som hände. 

Här ser ni några bidrag till vår /Lenas och min utställning av scrappade alster.

 Receptböcker är väl aldrig fel . Lite snyggare än lösa papper som ligger och dräller .


Visst kan mor gunga och balansera med ett glas i handen. 
Lätt som en plätt !!!!!


Det här är riktiga myshjärtan att bara hänga någonstans eller sätta på en present eller i en bukett. 


Ännu två julkort till samlingen. 



Helgen avslutade vi med en tur till skogen så här kommer en rapport därifrån :

- lärkträdet har slagit ut sina mjuka vackra barrtofsar
- lingonen blommar. . . . för fullt
- smultronen likaså
- den spröda skogsstjärnan , duvkullan lyser som en stjärna bland allt det gröna

Visst ser det lovande ut.


Och DÄR ute på en åker gick självaste herr Råbock , helt obekymrad av oss och att AJAX skällde som en galning. 
Han vet säkert att det inte är jakttid för hans del NU:


Juni är här. 
Man ser fram emot lite varmare väder, lite mindre blåst och lite mer sommar. 
Trots att maj har varit kyligare än normalt är naturen ändå ifatt. Allt vet sin tid hur det än ser ut. 

Nu ska jag ta hand om mina MORSDAGSväxter. 

Nästa gång ska ni få en rapport från mina pallkragar och växthus. Där växer det så det knakar. 
Och rabarbern . . .  .  den har aldrig varit så maffig som nu. !!

12 kommentarer:

Unknown sa...

Vilka vackra kort! Som alltid!!
Ja naturen är vacker nu. Så intensivt grön och sedan alla blommor. Underbart!
Ha en fin dag

Kramar
Lene

myrica sa...

Så många fina växter du fått, det är trevligt med morsdag.
Vilka fina saker ni hade med er, söta recept böcker, det kan man inte få för många.
Fina kort.
Ha en fin dag
kram

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Eav!
Vilken snygg ny header du gjort!
Så fina blommor du fick på Morsdag och Lenas kort blev så vackert, fin text:)
Kan tänka mig hur Ajax njöt av sina godsaker:)
Många läckra grejer du gjorde till marknaden. Tokgillar dina receptböcker och hjärtan:))Hoppas ni fick mycket sålt:))

Vackra foton du tog när ni var ute i skogen. Skogsstjärnan är ju sååå vacker:))
Väntar med spänning på nästa inlägg:))

Må så gott
Kramizar Marie

nattugglan sa...

Så mycket fint du visar.Fina blommor o kort. Hjärtanen va ju fina o häftiga att just sätta fast vid en blomma el present.Fin header också. Ha en bra dag!

Skaparglädje sa...

Så mycket fina blommor du fick på Mors Dag. Det fick jag också och de är redan planterade.
Bra att både du och Ajax blev ordentligt firade.
Kram!

PetterCarins lilla pysselvrå. sa...

Som vanligt visar du så mycket fint, blommor, kort mm.

ja, det är en kall och regnig vår, blåsig också. men som du säger så grönskar det för fullt.

Ha en fortsatt fin vecka, kram, Carin

Unknown sa...

Ja det blev en blöt Lindsdalsdag i år, jämfört mot förra året bl a. Hoppas du fick mycket sålt i alla fall.
Vädret kan man inte göra mycket åt.

Och rikligt gratulerad på Mors dag blev du.
Dina altrade receptböcker och även korten är superfina som alltid.

Hoppas det blir lite sommar nu framöver. Blåsten och fukten gör min värk än värre.
Kram Lotta

Hedvig sa...

Hipp hipp hurra för både dig och Ajax!

Ulla sa...

Så trevligt med en marknad, det är roligt att bara stå där fast man inte säljer något nämnvärt. Många fina kort och hjärtanen var jättegulliga. Då har du fått fint med blommor i dina pottor/krukor, jag har varit och handlat blommor idag så imorgon blir det plantering här.
Kram Ulla

Hantverkarglädje sa...

Ser att naturen hos dig är inte långt före oss denna gång, bara lingonen som ännu har knoppar här hos oss.
Om jag förstod dig rätt när du undrade över min header så tänkte du på bilden jag har på första sidan. Tänker att du har nästan likadan så du har säkert också fixat bilden i PicMonkey. Ifall du inte gjort det så gick jag in via google till PicMonkey och tog på collage, sen testade jag med mina olika bilder vilka som passade. Hela storleken tror jag att det var att fixa någonstans där men jag minns inte och jag är urdålig på engelska så jag får alltid bara testa mig fram. PicMonkey mycket intressant och gratis fotogredegerings program.
Sol o moln o regn o hård vind varje dag här så inget trevligt väder. Så vått så vi har inte ens satt våra få potatisar ännu. Ha en skön kväll.

Unknown sa...

Så jätte mycket fint,
gillar ditt morsdags kort, var kommer stämpeln ifrån.
Kram Elin

Snäckskalsdalen. sa...

Bamsekram till Ajaxs födelsedag! Tänk vilken gosig vovve!
Och så mycket fint du har i grönskan trots att det inte riktigt vill sig. Igår hade vi en sån dag som vi önskar, men den var liksom försvunnen tills idag, tillbaka till kyla och regn.
Men fördelen är att det som blommar blommar väldigt länge! Kan inte rekommendera västkusten just nu!!!!
Kramar Agneta