Sidor

måndag 25 augusti 2014

Jag fick . . . . . .

. . . . . verkligen möjlighet att bekanta mig med denna trollslända, för den satt länge på mitt knä. Ja, den hann verkligen studera mig också. Det ser ut som den bara har fem ben , men det sjätte ligger lite gömt utmed kroppen.
 Det brukar alltid vimla av trollsländor vid stugan i augusti. 
Tänk så mycket  spännande det finns i naturen. 


Inte undra på att jag blev inspirerad. Idag har det blivit lite scrappande hos en scrapkompis och såklart kom det med en liten trollslända på det här kortet.. 


Det är härligt att gå i skogen den här tiden  Ljuset är annorlunda . Vi lyckades parera in solnedgången häromdagen . Så här vackert blev det !!


Och här kommer ett skogskort med uggla, fåglar, hare och ormbunkar. 



I helgen har vi njutit av hyfsat fint väder i stugan . Och lördagskvällen var så här blå innan mörkret tog över.
Otroligt vackert. Inte så skön badtemperatur längre tyvärr.
 Men men det kan komma varmare dagar igen. Hoppas !!



Minns ni min fantastiskt blommande björnbärsbuske ?! 
Jag undrade verkligen då om det skulle bli lika rikligt med bär på den .


Och visst har det blivit så , men smaken är inte lika läcker som björnbären i sin naturliga miljö.


Veckan är ny. Allt rullar på som vanligt. Idag var Bokbussen här för första gången på "höstterminen". 
Så nu längtar jag efter att dyka ner i bokhögen. 


7 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Så fina foton du visar idag, lite magiska på något sätt. Och trollsländan är hur fin som helst. Kul att se den i en riktig närbild. Tur du hade kameran i närheten.
Kram!

Unknown sa...

vilka vackra bilder du bjuder på. Höstlika och fina.
Härliga kort. Jag gillade verkligen det första.
Ha en fin dag

Kramar
Lene

Maja sa...

Vad fin den var trollsländan, inte ofta de kan begrundas på så nära håll! Vackra bilder och kort!!
Kram Maja

onkis sa...

Vilka fina höstkort du har gjort med ugglor och svampar, gillas mycket :)
Och bilderna du bjuder på ifrån dig är jättefina.
Kramar & må gott!

Huset bakom lindarna sa...

Helt underbar slända som du fick besök av! Idag har vi haft lite sommarkänsla igen, än måste vi ju få känna att det är sommar. Vi har ju hela september kvar innan regnen och stormarna får komma! Underbara björnbär, jag har plockat lite vilda och ska ha när snöstormen viner.
Kram/Finas mammis

Ulla sa...

Det är inte var dag man ser en trollslända på så nära håll, ögonen ser nästan ut som de var dit målade. Underbart att få ut i skogen och vandra underbar bild på solen. En vacker bild på båtarna, nästan som en tavla. Vackra kort har du också gjort.
Kram Ulla

Hantverkarglädje sa...

Fantastiskt att få en slända på så när bild. Det har jag försökt många gånger men de flyger alltid iväg.
Kan tänka mig att den triggade igång din inspiration. Alldeles vackra höstkort.
Ha det gott.